Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Mikä näistä on järkevin valinta?

940 tdic -manuaali
6 (10.5%)
v70 mk1 -manuaali - tdi
6 (10.5%)
v70 mk1 Automaatti - tdi
1 (1.8%)
v70 mk2 -manuaali - d5
13 (22.8%)
v70 mk2 Automaatti - d5
31 (54.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 57

Diisel farmarit - Minkä näistä ottaisit käyttöautoksi tänäpäivänä?

  • 36 Vastauksia
  • 5348 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Jos aivan absoluuttista toimintavarmuutta ja pienimmän kulutuksen haluaa niin mk1 tdi manuaalina kunhan löytää ehjäkorisen. Mk2 mallit vähemmän herkkiä lahoamaan mutta itse en huolisi niistä kuin mustakoppa-d5:n, harmaakoppaisiin en koske pitkällä tikullakaan.

Kaks harmaakoppaista ollut ja ei mitään moottoripuolelle normaalihuoltojen lisäksi. Kummastakin on olleet pyörreläpät lähes koko ajan irti, ei vaikuta sanottavasti kunhan eivät mene kiinni.

Ajettu yhteensä puoli miljoonaa, kumpikin tullut noin 200tkm taulussa. Eka oli manuaali ja siinä alkoi 460tkm nurkilla kaksoismassa ilmoittelemaan vaihtoajasta, vaihdoin koko auton silloin. Meillä toki ajetaan 99% pelkkää matkaa maantiellä.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tdi jakopää oli tiedossa, tarkka tehtävä se oli tiedossa. Mutta en ois ikinä uskonut miten vaikea on vaihtaa polttoainesuodatin! Siihen meni kohtuuttoman paljon aikaa. :D
Tässä mallissa ei ollut banjopulttia vaan kaiketi se uudempi mk2 tapainen suodatin jalka. Ensi kerralla kyllä rälläköin auki sen vakio telineen ja pistää vaikka klemmareilla sen suodattimen siihen kiinni. Huhhu mikä viritelmä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Tein päätöksen. Hain mk1 manuaalina, hyvä korinen. En muistanu miten hyvä sellanen on ajaa. Täyden huollon teen ja sitte ajellaan miljoona tauluun. :D
Eipä siinä sit mitään.
Kannattaa ihan oma-aloitteisesti tarkistaa takatuennan puslat ja takaiskareiden kiinnitykset, jos ja kun ylätuki särkyy niin useimmiten sen kiinnitysruuveista vähintään toinen katkeaa kun ovat ihan pässisti suunniteltu ja pirun pitkät pultit ja kierre auton alla näkyvissä. :facepalm:

Hyvää pitoo vaan niin voi päästä pitkälle ilman isompia remontteja, se on monasti vaan niinkuin rulettia pyörittäis näitten kanssa.
Jokos siinä puolimilliä on täynnä?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Tdi jakopää oli tiedossa, tarkka tehtävä se oli tiedossa. Mutta en ois ikinä uskonut miten vaikea on vaihtaa polttoainesuodatin! Siihen meni kohtuuttoman paljon aikaa. :D
Tässä mallissa ei ollut banjopulttia vaan kaiketi se uudempi mk2 tapainen suodatin jalka. Ensi kerralla kyllä rälläköin auki sen vakio telineen ja pistää vaikka klemmareilla sen suodattimen siihen kiinni. Huhhu mikä viritelmä.
Jos on sellainen peltikotelo jossa suti asuu niin helpoimmalla pääsee kun pudottaa kotelon pois tieltä, sittenhän suti vaihtuu näppärästi. Varmaan näin teitkin kun eihän sitä sutia muuten saa sieltä kotelosta esiin, meillä ainakaan ei letkut riitä sellaiseen. Voisihan tuo olla helpompikin... mutta eihän mikään auto ole täydellinen vaikka tämä Mk1 sellaista lähenteleekin.   ;)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Eipä siinä sit mitään.
Kannattaa ihan oma-aloitteisesti tarkistaa takatuennan puslat ja takaiskareiden kiinnitykset, jos ja kun ylätuki särkyy niin useimmiten sen kiinnitysruuveista vähintään toinen katkeaa kun ovat ihan pässisti suunniteltu ja pirun pitkät pultit ja kierre auton alla näkyvissä. :facepalm:

Hyvää pitoo vaan niin voi päästä pitkälle ilman isompia remontteja, se on monasti vaan niinkuin rulettia pyörittäis näitten kanssa.
Jokos siinä puolimilliä on täynnä?

Jep rulettia tosiaan. 10tonni vajaa 500 tuhatta, kori on hyvä pohja on hyvin ruostesuojattu. Tämä tuli ostettua kakkos käyttikseksi pienemmän kulutuksen toivossa. Politikot on säätäneet kyllä niin huolella elinkustannuksia nytten, että pidemmät matkat on ajettava jollain muulla kuin maasturilla nytten. Täytyy tähän perehtyä tarkemmin ja ajella nyt, mukavaa terapiaakin tälläinen pieni projekti, siitä on aikaa kun viimeksi omistin henkilöauton. Koneen huolsin, kaikki liikkuvat huoltoosat, öljyt suodattimet egr tulppaus. Sähköliittimet käytin kaikki auki ja wd40- sulakerasitat ym maadotukset kävin läpi. Kone pelaa hyvin, alipainepumppu rallattaa. :o Syöttöpumpun ajoitus tarkistettava vkl ja pakettiautoksi melkein rekisteröidä. Pistän huomenna kuvaa, täytyy pestä se.

Ja joo tuo naftansuodatin sittel lopulta avautui kun älysin miten se ehkä on ajateltu vaihdettavaksi. :D

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Kone pelaa hyvin, alipainepumppu rallattaa. :o

Ja joo tuo naftansuodatin sittel lopulta avautui kun älysin miten se ehkä on ajateltu vaihdettavaksi. :D

Sehän kuuluu näiden äänimaailmaan, se ap-pumppu.  :2funny: No, ei kai sen kokoajan tarttis nakuttaa mutta meilläkin se on nakutellut vaihtelevasti 157tkm -> 592tkm mitä me tuolla ollaan kurvailtu. Mulla on sellainen mielikuva että takavuosina pumppu nakutti aikalailla mutta se loppui kun muiden öljyvuotojen korjauksessa vaihdoin sen pumpun ja (moottorin)kannen välisen tiivisteen, se tiiviste ei varmasti korjannut nakutusta mutta pumppu lötkötteli päivän verran pöydällä ja valutteli itseensä kertyneet öljyt siihen. Sen jälkeen on nakutellut silloin tällöin vaan.

Rulettia voi olla, mutta näiden kanssa sen ruletin häviäminen ei räjäytä pankkia.   O0
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Totta ja sellaista mietin, jos sattuu läheltä löytymään samanlainen joka on paaliin menossa, tai vastaavaa, niin hakisi varaosaautoksi.
Vielä tuosta alipainepumpusta, osaako ne hajota totaallisesti? Tai onko niissä muuta kun tuo rallatus, mutta siitä ei tarvitse välittää?

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tänään pesin, purin penkit ja huomenna rekkaan pakuksi. Samalla tunkkasin takapään, kolusin ne kaikki puslat. Kaikki oli ok! käsijarru ei pidä, täytyy ne joskus tehdä. Tungin koteloihin ja sisälokareiden sisään öljyä. Mutta muuten tämä ei olis nyt, kun kilometriä tauluun! Egr antaa vikakoodin kun tulppasin laipalla ja letkusta. Saako sitä kotikonstein huijattua sammuksiin?




save gambar instagram

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Tuollainen V70 on pakko saada takaisin mallilistoille ja tuotantoon, hieno laite.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tuollainen V70 on pakko saada takaisin mallilistoille ja tuotantoon, hieno laite.

On kyllä, sellainen klassinen. Hymyilyttää aina kun näkee ja hyppää kyytiin ja päässä rupee soimaan se volvo mainoksen kirara soolo. Tuoksuuki iha volvolle. :D
Aurauskulmat säätelin, mennee kyllä ku juna nyt ja Pohjamuovit kahtelin silleen, ettei ole ensimmäisessä lumipyryssä pitkin kankaita.
En haluis lisävaloja asentaa ulkonäkö syistä, koitan pitää tämän mahdollisimman vakiona ja räpeltämättömänä, ei mitää hirveitä viritelmi. Että jos joku tietää toimiiko vakio umpioissa joku laadukas xenon tai led-valo sarja niin vinkatkaa!
Kilpitelinette pyöritin ja led panelii, 9" bilteman valoja ja vanhoja hella cometteja ym. HAha kaikki näyttää iha törkeeltä. :D Toisaalta vanhat suorakaide cometit oli jopa retrolla tavalla hyvän näköset. Mutta joo, mieluummin jos vakio umpioihin sais valovoimaa hieman, niin riittäisi.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2022, 07:47:17 kirjoittanut TDi123 »

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Älä ny viitti olla tommonen. Biltsun 9" ämpärit kenoneilla on just bra tähän...  ::) No joo, meillä ne on tuossa sen vuoksi kun hankintahinta oli pyöreä nolla €. Ens talveksi joutuu varmaan keksiä jotain muuta kun powerien liittimet alkaa olemaan ihan loppu.

Ollut onni omistaa ihan uusi tämmöinen, tosin bensakoneella, ja silloin uutena ajovalot tuntuivat olevan ihan ok. Ei tietenkään mitkään uberit mutta ei ollut tarvetta lisävaloille. Nyt kun ajelee näillä jo "parasta ennen"-päivän ohittaneilla niin lisävalo tulee kyllä tarpeeseen. Eikä setämieskään kirkkaimmillaan enää ole.  :)
« Viimeksi muokattu: 23.07.2022, 10:47:34 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Hahaha :D Täytyy tässä vähän suunnitella. Onneksi ei ihan vielä räntää tuu viistossa, niin kerkee pohtii.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Kokeillaanpa toimiiko, pistin tuonne maskin taakke panelit. Ois ainakin siististi ja hillitty.




Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Sinne kilven alle puskurin keskireikään menee näppärästi paneeli.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Hyvin toimii maskin takana. valoteho kärsii ehkä 10-15% mutta näkee kyllä ajella nyt sen mitä tarvitsee ja on huomaamaton. :)
Pumpun ajoitus säädettiin tänään, 4' oli myöhäisellä kuten korvakuulolla ja pidemmän startin perusteella arvioin. Nyt kyllä jysähtää käyntiin kun avainta näyttää.
Eikait tässä auto on nyt käyty läpi ja ettei mene ihan projekti topikiksi, niin ajetaampa seuraava hihnanvaihtoväli ja päivitellään onko ollut mieluinen. :D

 

Carcom Oy  Ateho