Proturbo  Autodiagnoosi

B200k ei kiihdy

  • 43 Vastauksia
  • 3100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa orjyn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #30 : 27.09.2022, 12:37:05 »
Vähän erilaiselta kuulostaa oireet tuon kiihtymisen suhteen kuin itselläni. Tosiaan kun auto tuli minulle niin huiputin 110, mutta muutaman viikon seisonnan jälkeen kulki enää 100. Ero saattoi toki johtua ajotyyliistäkin, koska seisonnan aikana vaihdoin jakohihnan, vesipumpun ja mekaanisen bensapumpun, mutta tuskin ne vaikuttavat tuohon kun ajoitus kuitenkin meni kohdalleen.

Jos tuon tankissa olevan suodattimen ja sytytysennakon tutkimisen jälkeen ei selviä mitään niin sitten luultavasti se kiihdytyspumpun kalvo on sökö. Kiitän Kaasutinexpertin linkistä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5056
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #31 : 27.09.2022, 13:38:53 »
Se mitä minä ymmärrän niin kiihdytyspumpun kalvo ei vaikuta huippuihin. Eihän se pumppu tee mitään muulloin kun painat kaasua, siis se on suoraan kytköksissä polkimen liikkeeseen. Kun kaasu on pohjassa niin pumppu lepäilee.. *nuqquun->

Jos tuo on kakssatkussa niin on kait lohkojakaja, olikohan merkeissään ennen JA jälkeen remmin vaihdon.
Päätyjakajan kanssahan tuon väliakselin merkeistä ei tarvi välittää mitään remmin vaihdossa kun se akseli käyttää vain öljypumppua.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2022, 13:47:15 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa orjyn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #32 : 27.09.2022, 15:26:49 »
Kyllähän se on mahdollista että jos painaa kaasua ja kiihdytyspumppu ei pelaa, niin seos on laihaa ja ei välttämättä kiihdy sen takia. Toki riippuu siitä kuuluko kiihdytyspumpun rikastaa seosta tasatäyskaasulla vai ei, ja itse en tuohon tiedä vastausta.

Auto on siis 740 ja jakaja sijaitsee kannen takana. Uskoin ajoituksen olevan kohdillaan joten en valitettavasti tajunnut katsoa sitä hihnaa irroitettaessa. Uuden hihnan kuitenkin laitoin hampaalleen oikeaan ajoitukseen.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #33 : 28.09.2022, 08:50:36 »
Kyllähän se on mahdollista että jos painaa kaasua ja kiihdytyspumppu ei pelaa, niin seos on laihaa ja ei välttämättä kiihdy sen takia. Toki riippuu siitä kuuluko kiihdytyspumpun rikastaa seosta tasatäyskaasulla vai ei, ja itse en tuohon tiedä vastausta.

Auto on siis 740 ja jakaja sijaitsee kannen takana. Uskoin ajoituksen olevan kohdillaan joten en valitettavasti tajunnut katsoa sitä hihnaa irroitettaessa. Uuden hihnan kuitenkin laitoin hampaalleen oikeaan ajoitukseen.
Kiihdytyspumppu antaa pienen ruiskaisun vain kun kaasua lisätään. Se kompensoi vain sen hetkellisen ilman hidastumisen. Kun kaasu on ja pysyy pohjassa bensa tulee vain pääsuuttimesta.

Poissa orjyn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #34 : 28.09.2022, 16:52:27 »
Ookkei, no sitten en tiedä voiko olla kaasarissa vika. Pääsuutin ainakin oli puhdas, mikäli se on siinä kaasarin keskellä kun irrottaa imukaulan.

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #35 : 28.09.2022, 17:48:07 »
Koittanut tässä miettiä kovasti tätä aihetta, onhan se alipaineletku tarkastettu joka kulkee muistaakseni kaasuttimen jalasta, sinne renix yksikön alipainesäätimelle? Jos tässä letkussa alipainevuotoa, ei yksikkö pysty säätämään sytytystä oikeaksi eri ajotilanteisiin. Toinen ajatus mikän tulee mieleen, olen nähnyt puhuttavan, että huohotuksen tukkoisuus voisi vaikuttaa auton kulkemiseen, voisi siis tarkistaa, jos moottorissa esiintyy venttiilikopan / öljyntäyttökorkin vuotoa, ettei huohotus olisi tukossa. Näillä koneilla on tapana työntää em kohdista öljyä ulos jos huohotin menee tukkoon. Varsinainen huohotin löytyy imusarjan alta, sellainen musta muovinen boksi, eivät nämäkään ikuisesti puhtaana pysy. Toiset ovat puhdistaneet näitä bokseja, minä vaihdoin boksin sekä liekkilukon ja puhdistin kaikki letkut. Työn pääteeksi vaihdoin imusarjan tiivisteen,venttiilikopan tiivisteen, sekä öljyntäyttökorkin tiivisteen. Lakkasi hikoilemasta öljyä kone. Sinne huohotinboksin pohjaan tulee sitten sellainen O rengas, tämä ei sisälly boksin hintaan, vaan pitää ostaa erikseen.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5056
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #36 : 28.09.2022, 20:35:24 »
Jos irrotatte sen huohotinpömpelin lohkosta niin ÄLKÄÄ repikö sitä mustaa kumilättyä lohkosta irti. Se on öljynpaluu alakertaan ja sille on kiinnike/ohjuri siellä moottorin sisällä.
Ainakaan minä en sitä paikalleen saa yläkautta, alakautta kyllä kun avaa vähän sitä pidikkeen ruuvia.

Siksi sitä letkua ei huoltosarjassa ole. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #37 : 29.09.2022, 08:36:03 »
Koittanut tässä miettiä kovasti tätä aihetta, onhan se alipaineletku tarkastettu joka kulkee muistaakseni kaasuttimen jalasta, sinne renix yksikön alipainesäätimelle? Jos tässä letkussa alipainevuotoa, ei yksikkö pysty säätämään sytytystä oikeaksi eri ajotilanteisiin.

Kaasu pohjassa siellä ei ole juurikaan alipainetta, se sytkäennakon peruskäyrä on nimenomaan se kaasu pohjassa toteutettava. Osakaasulla on tarve isommalle ennakolle.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #38 : 29.09.2022, 19:18:13 »
Kyllä mun korvaani nyt on kyse siitä että ainetta ei tule kohokammioon asti. Se, onko syynä huono pumppu vai tukossa oleva linja, jää selvitettäväksi. Pistä bensanpainemittari ja kato, sillä se selviää. Täytyy kahtoa ajossa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa orjyn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #39 : 30.09.2022, 15:50:08 »
Toivottavasti TVS on oikeassa  :) Pumppujahan tosiaankin on vain yksi, ja sen vaihtaminenkaan ei auttanut. Polttoainelinjan tutkiminen siis jatkuu kunhan kerkeän.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #40 : 30.09.2022, 20:22:19 »
Koititko missä kunnossa se bensapumpun nokka oli, kun vaihoit sen?

Poissa orjyn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #41 : 30.09.2022, 22:45:33 »
Samalta tuntui kuin uudessa tarvikeosassa eli liikkui kevyesti.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #42 : 04.10.2022, 19:26:26 »
Samalta tuntui kuin uudessa tarvikeosassa eli liikkui kevyesti.

Tarkennan siis että tarkoitan sitä akselissa olevaa nokkaa, jota vasten se bensapumpun keinuvipu asettuu. Jos nokka on kulunut, niin bensapumpun isku jää vajaapituiseksi ja pumppausteho heikkenee.

Poissa orjyn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei kiihdy
« Vastaus #43 : 05.10.2022, 22:49:07 »
Tarkennan siis että tarkoitan sitä akselissa olevaa nokkaa, jota vasten se bensapumpun keinuvipu asettuu. Jos nokka on kulunut, niin bensapumpun isku jää vajaapituiseksi ja pumppausteho heikkenee.
Harmi etten tajunnut kiinnittää huomiota sellaiseen, mutta pidän asian mielessä mikäli muualta ei ala löytymään vikaa.

 

KL-varaosat  Race.fi