Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V60 Hybridin sielunelämää

  • 42 Vastauksia
  • 4601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
V60 Hybridin sielunelämää
« : 25.07.2022, 13:45:31 »
Siitä onkin hetki kuin olen viimeksi raapustellut autoista minkäänlaista tarinaa, taitaa viimeisin olla V70R vuosia sitten. Paljon on vettä virrannut äRrän jälkeen ja autot on vaihtuneet, välillä vähän parempaan, välillä huonompaan. Pari viimeistä vuotta tuli ajeltua V60 D6:lla ja se tuntui pitkästä aikaa "omalta" autolta. Edellinen Ph3 V70 2.5 oli kiva, mutta jotain puuttui (tehoa).

About kuukausi sitten autokuume nousi sen verran korkeaksi, että oli aika alkaa perustelemaan itselle miksi vaihtaa täysin huollettu ja toimiva auto johonkin muuhun. No, eihän se ole temppu eikä mikään, itselle on helppo valehdella ja selitellä tarinoita diesel-veroista, tulevista huolloista jne. Isoin kysymys oli "mikä tilalle".

V90, V60, XC60 - vai joku muu merkki. V90 oli omaan makuun liian iso. XC60:stä taas ei löytynyt omaan makuun sopivaa (kiire kun oli, ostohousut puristi nivusia). Jäljelle jäi V60. Järki yritti sanoa "osta uudempi B3/B4, pärjäät sillä". Järki ei ole ikinä näytellyt mun autokaupoissa pääosaa, joten pikaisen kilpailutuksen jälkeen pihaan tuli tällainen kapistus







V60 T8, vm.2019. Ajettu ~140tkm ja Ruotsista uitettu Sakan toimesta. Varustelutaso R-Design Inscription, varusteita omaan tarpeeseen vähän liikaakin.

Näin jälkikäteen pari asiaa olisin valinnut toisin: Penkit (nyt semi-sähköiset) sekä audio (nyt perusaudio subilla).
-  Penkit muuten ihan "ok", mutta vain hienosäätö tapahtuu sähköllä, esim. eteen ja taakse plus selkänojan säätö tehdään manuaalisesti. En edes tajunnut tuota varmistaa kun penkki oli valmiiksi hyvässä asennossa ja 6 vuotta vanhemmassa D6:ssa oli täys sähköt muistilla. Noh, tuon kanssa pystyy elämään.
- Audiosysteemi; soi ihan kivasti, mutta hieman omaan korvaan "ontto" (vertaan taas tuohon D6:en Premium sound systemiin). En tiedä saako näitä päivitettyä mitenkään jälkikäteen, mutta nyt alkuun mennään näillä.

Mutta sitten niihin positiivisiin asioihin. Onhan tuo hieno auto ajaa, ei edellisessäkään mitään vikaa ollut, mutta ajettavuus on ihan eri tasolla. Tehoa riittää, mutta tarvittaessa voidaan pihistellä. Jostain syystä itse olen kääntynyt tuon pihistelyn puolelle. Kiihtyvyyden tuijottelusta siirrytty kulutuksen tuijotteluun ::) (tällä hetkellä 2.7l/100km viimeisen 1500km ajalta). Range on ollut positiivinen yllätys. Speksien mukaan edellisellä D6:lla olisi pitänyt päästä reilusti pidemmälle, mutta itseasiassa tilanne on toinen. Myös Pure toimii fiksummin. Tekniikka kehittyy.

Paljon on pitänyt myös opetella "uutta". En erityisemmin pidä siitä, että kaikki toiminnot on tungettu tuonne näytön taakse (pl. äänenvoimakkuus ja edellinen/seuraava nappulat, herää kysymys miksi just nämä nappulat). Näyttö itsessään toimii ok eikä hidastele, mutta kaipaan esim. lämmön säätöä tai penkinlämmittimiä erillisiksi nappuloiksi. Tämä lienee enemmänkin meidän vanhusten ongelma :D. Unohtamatta "ajoavusteita". Jostain syystä en erityisesti luota tähän kaistalla pysymiseen, ainakin tuossa mun omassa yksilössä auto tykkää seilata kaistalla kuin kuski olisi pienessä maistissa.

Summa summarum, ihan kiva auto kaikin puolin. Ei täydellinen, mutta paras auto mitä olen ikinä omistanut. Pari kysymystä tietäjille:
- Voiko hifejä päivittää jälkikäteen muuta kuin aftermarket kamalla?
- miten tuon takaluukun pyyhkäisemällä avaaminen pitäisi toimia oikeassa elämässä? Olen tullut siihen tulokseen, että pitää olla judoka joka osaa oikean pyyhkäisytaktiikan. Välillä toimii ja välillä ei. Avaimet on taskussa jne. Olen pitäytynyt tuossa avaimella avaamisessa, jotenkin fiksumman näköistä ulospäin
- Latauspistokkeen luukun avaaminen ei ole ihan niin mutkatonta kuin ohjekirjassa sanotaan. Välillä avautuu ihan ok (harvemmin), välillä vaatii kevyttä taputtelua ja henkien kanssa keskustelua ennen kuin luukku aukeaa. En ole vielä testannut sitä yleisintä ratkaisua kaikkeen jumiutuneeseen, eli WD40 kylpyä.
V60 T8 -19

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #1 : 25.07.2022, 13:53:21 »
Saa myös vinkata jos tietää PK-seudulta firman missä voisi käyttää kunnon pesussa ja samalla maalipinnan pinnoitus jollain nanoteflondiamondplatinium päällysteellä. Musta auto kyseessä niin ei uskalla itse laikkaan tarttua, muistissa hologrammikuviot ja loputon v-tutus
V60 T8 -19

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #2 : 25.07.2022, 16:18:20 »
Jos pääkaupunkiseudulta maltat Lahden liepeille niin Hollolassa on  https://ccldesign.fi?gclid=Cj0KCQjw_viWBhD8ARIsAH1mCd5q_8aDlvxD4B0H3Vjqq2EdWsT6UVipgQLi4MDKUidtksFovL18Rn4aAsYPEALw_wcB  yritys, oma musta sai siellä keraamisen pinnoitteen ja on kyllä hyvä.  kännykän linkittämä sivu ei onnistunut
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #3 : 25.07.2022, 16:33:18 »
Jos pääkaupunkiseudulta maltat Lahden liepeille niin Hollolassa on  https://ccldesign.fi?gclid=Cj0KCQjw_viWBhD8ARIsAH1mCd5q_8aDlvxD4B0H3Vjqq2EdWsT6UVipgQLi4MDKUidtksFovL18Rn4aAsYPEALw_wcB  yritys, oma musta sai siellä keraamisen pinnoitteen ja on kyllä hyvä.  kännykän linkittämä sivu ei onnistunut
Tuntuu ihan pätevältä käsittelyltä. Lahti on vähän kaukana, harvemmin tulee sinne päin ajeluja. Täytyy tsekata vastaavia vähän lähempää
V60 T8 -19

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #4 : 25.07.2022, 16:40:04 »
Takaluukun saa potkittua auki omassa XC60:ssä vasemmalta lukien toisen peruutustutkan anturin kohdalta. Minusta tärkein tuossa on nopea jalan heilautus, joka voi tietty vanhemmalta potkijalta reväyttää paikkoja. :D Näin itsellä se on auennut hyvällä prosentilla. Lisäksi kannattaa astahtaa vähän taaksepäin potkun jälkeen.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #5 : 25.07.2022, 17:54:41 »
Takaluukun saa potkittua auki omassa XC60:ssä vasemmalta lukien toisen peruutustutkan anturin kohdalta. Minusta tärkein tuossa on nopea jalan heilautus, joka voi tietty vanhemmalta potkijalta reväyttää paikkoja. :D Näin itsellä se on auennut hyvällä prosentilla. Lisäksi kannattaa astahtaa vähän taaksepäin potkun jälkeen.
Anturin paikan paikallistin kun pesin autoa käsin, piti semmosta piipittelyä kun sieni osui tuolle alueelle. Tuota en tiennyt, että se on nopeuslaji. Olen yrittänyt ilmeisesti liian hitaalla liikkeellä. Luulisi vielä onnistuvan, mutta liukkaalla parkkipaikalla on varmaan parempi jättää väliin. Onneksi tuo kaukosäätimellä avaaminen toimii ongelmitta, kehtaa Cittarin parkkipaikalla heilua ja huitoa siellä auton takana ruokakassit kädessä. Hetken olin jo varma, että auto inhoaa mun Crocseja ja kieltäytyy sen takia yhteistyöstä. Noh, täytyy käydä testaamassa jahka tulee pimeä  ;D
V60 T8 -19

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #6 : 25.07.2022, 18:17:55 »
Just tänään otin luukun päähän, olin kaasupulloa sitomassa ja luukku lähti tulemaan kiinni, oli kai kenkä sattunut anturin tielle. Luulin, jotta luukussa olis joku rajakatkaisija ja lähtisi takas ylös osuessaan kiinteään (pehmeeseen) päähän. Olis varmaan kuollut ukko siihen puristukseen, jos olis vetänyt kroppaa pois välistä. Ryhmäkannetta laatien uutta pettymystä kohden.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #7 : 25.07.2022, 21:02:00 »
Saa myös vinkata jos tietää PK-seudulta firman missä voisi käyttää kunnon pesussa ja samalla maalipinnan pinnoitus jollain nanoteflondiamondplatinium päällysteellä. Musta auto kyseessä niin ei uskalla itse laikkaan tarttua, muistissa hologrammikuviot ja loputon v-tutus
Mä ajattelin seuraavaksi testata MH-Autocleania, pomo on käyttänyt siellä nyt muutaman auton. Myös Cleanwheels ja Starwash on saaneet hyviä arvosteluita, varmaan muitakin löytyy. Autodetailerin palveluksia en enää tarvitse, mieluummin treenaan ja hommaan tarvikkeet itse.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #8 : 25.07.2022, 21:20:40 »
Mä ajattelin seuraavaksi testata MH-Autocleania, pomo on käyttänyt siellä nyt muutaman auton. Myös Cleanwheels ja Starwash on saaneet hyviä arvosteluita, varmaan muitakin löytyy. Autodetailerin palveluksia en enää tarvitse, mieluummin treenaan ja hommaan tarvikkeet itse.
MH-autocleanista olen itekin kuullut hyvää sanottavaa, Cleanwheeks ja Starwash on vähän oudompia. Täytyy tsekata palvelut ja hinnat. Thanks.

Just tänään otin luukun päähän, olin kaasupulloa sitomassa ja luukku lähti tulemaan kiinni, oli kai kenkä sattunut anturin tielle. Luulin, jotta luukussa olis joku rajakatkaisija ja lähtisi takas ylös osuessaan kiinteään (pehmeeseen) päähän. Olis varmaan kuollut ukko siihen puristukseen, jos olis vetänyt kroppaa pois välistä. Ryhmäkannetta laatien uutta pettymystä kohden.

Mulla tuo ei ole noin herkkä. Onneksi. En tiedä miten herkästi lähtee takaisin ylös, mutta perjantaina tuli tuokin testattua lentokentällä. Matkalaukun vetoaisa oli vähän turhan pitkällä ja siihen stoppasi ja nousi takaisin ylös. Olishan tuossa ryhmäkanteen paikka, mutta ne varmaan tarvitsee kuvan päästä missä on lukkopesän painauma ennen kuin maksavat mitään.
V60 T8 -19

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #9 : 25.07.2022, 22:06:50 »
Itsekin piti vähän opetella tuota potkulla kontin avausta. Se tosiaan toimii jos käyttää jalan suht nopeasti puskurin alla, eikä kannata liian syvälle laittaa. Mielestäni erittäin kätevä ominaisuus kun on kädet täynnä tavaraa eikä tarvitse laskea niitä alas välissä  :) muutaman kerran painepesurilla olen saanut tuon auki myös.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #10 : 25.07.2022, 22:36:05 »
Itsekin piti vähän opetella tuota potkulla kontin avausta. Se tosiaan toimii jos käyttää jalan suht nopeasti puskurin alla, eikä kannata liian syvälle laittaa. Mielestäni erittäin kätevä ominaisuus kun on kädet täynnä tavaraa eikä tarvitse laskea niitä alas välissä  :) muutaman kerran painepesurilla olen saanut tuon auki myös.
tämä selvisi ja takaluukku aukeaa niin kuin pitääkin. Kuten tuossa omassa kirjoitin, käytin "pyyhkäisy" tekniikkaa, mitä myyjä käytti (tai no, yritti). Liekö jossain automallissa mekanismi pyyhkäisyllä. Potkaisu toimi. Olen siis pyyhkäissyt jalalla puskurin alta, välillä toimi, välillä ei. Potku toimi nätisti. Kiitän avusta  -H-. Volvolta löytyi pienellä kuuklailulla tälläinen video:
https://www.volvocars.com/uk/support/topics/use-your-car/car-functions/operating-the-tailgate-with-foot-movement
edit. samalla tekniikalla aukesi myös Peugeot 405:n takaluukku 90-luvulla, tosin luukkua ei saanut kiinni samalla tekniikalla
« Viimeksi muokattu: 25.07.2022, 22:45:52 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #11 : 25.07.2022, 22:45:15 »
Itsekin koitin pyyhkäisyä alussa ja se toimi 10/10 kerroilla, mutta tiesin että se kuuluisi potkulla avata niin opettelin sen.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #12 : 25.07.2022, 22:48:19 »
Itsekin koitin pyyhkäisyä alussa ja se toimi 10/10 kerroilla, mutta tiesin että se kuuluisi potkulla avata niin opettelin sen.
Tuossa omassa pyyhkäisy toimii 60%. Hävetti kun yritin olla nokkela lentokentällä, salaa painoin avaimenperästä auki
V60 T8 -19

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #13 : 26.07.2022, 13:05:15 »
Tuossa omassa pyyhkäisy toimii 60%. Hävetti kun yritin olla nokkela lentokentällä, salaa painoin avaimenperästä auki
Joo näin itsekin tuli tehtyä, kun en osannut oikeaa liikettä. Yleensä katsoin, ettei missään näy ketään ja sitten kokeilin. Nyt kun ymmärsin, että vaaditaan semmoinen nopea karatepotku niin luukku on auennut joka kerta.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: V60 Hybridin sielunelämää
« Vastaus #14 : 26.07.2022, 14:39:40 »
Omassa tuo pyyhkäisyä ei onneks ole, menisi just potkimiseksi. Olen avannut ihan napista aina.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

KL-varaosat  Race.fi