Samppasport  Futurez

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 219385 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Mökiltä lähtiessä oli v70 d5 aut. vm. 2003 nyt tasan 380 000 km, voimalinja tuntuu toimivan yhä ja pellit on hyvät, termari pitäis vaihtaa ennen talvea.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Mulla oli v70:ssä mittarissa pari vajaa 380000, mutta sitten tuli munakuski eteen ja auto lunastukseen. Toukokuussa sattu. Ja auto myytiin AVKlta 90e eteenpäin. Ois ollu paljon hyvää varaosaa, mutta ei viitti autonraatoja hinailla pihaa komistamaan.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5015
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Nyt 467 tkm eikä mitään muuta kun öljynvaihtoja vaan, eikä tosiaan pääse helpolla... :3/4 jättää sen:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa tuomas97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
740-90-423000 ei ongelmaa 10v seisomaan jälkeen. Laatikko öljyt voisi vaihdella
V70 2003 40960 toimiii

Poissa Subbe99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
V70 vm 2001 2.5td ja mittarissa yli 530 tonnia. Lastutettu myöskin. Hyvin käy ja kukkuu. Taidan tehdä pakuksi tuon ensi keväänä.
Ostohinta aikoinaan oli huimat vajaa 600 euroa. :)
Volvo V70 Mk II 2.5tdi D5252T MSA 15.8 M56 LHD

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vaikkei tuo 2,5tdi olekkaan Volvon moottori niin Volvossa se silti on. Kone-M56 voimalinjalla paineltu 607tkm, moottori on 99% varmuudella avaamaton ja laturia lukuunottamatta orkkis apulaitteilla koska me ollaan pilattu sitä 157tkm lähtien. Loota saattaa olla saman verran ajettu vaikka se on peräisin toisesta autosta, sattui vaan olemaan saman verran ajettu purkupeli josta se hyppäs meidän kiituriin.
Moottori ei osoita väsymisen merkkejä, pumppu tarvii jossain kohtaa hivelyä koska se on pikkuhiljaa ruvennut hikoilemaan polttoainetta. Lootakin tuntuu terveeltä ja edellisessä öljynvaihdossa tuli ihan uuden näköiset öljyt ulos eikä ne kilisseet yhtään.

Edit: talouden S80 D5 -09, 450tkm.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2023, 20:48:19 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Volvo S80 D5 aut. -05 568 tkm
Volvo S80 2,4D aut. -08 429 tkm
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa titanila

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Keskiviikkona 1.3.2023 tuli meidän V70 2.0D vm. 2008 manuaalivaihde (uudempaa korimallia) tiensä päähän kun kone leikkasi kiinni maantieajossa kevyessä kahdeksankympin vauhdissa vakkari päällä. Kilometrejä ehti koneelle tulla noin 380000km. Öljyt oli vaihdettu aina ajallaan (max vuosi tai 20tkm kumpi tuli ensin) ja Mobilia viimeiset vuodet, merkkihuolloissa ennen sitä en tiedä mitä öljyä milloinkin oli laitettu. EGR oli käytössä normaalisti.

Jälkeenpäin ajatellen auto antoi mahdollisesti vinkkiä tulevasta jo vuosi sitten kun kylmäkäynnistykset alkoivat muuttua vaivalloisemmiksi - tuntui että startti ei jaksanut pyörittää yhtä reippaasti kuin ennen. Laitoin tämän kuitenkin enemmän huonon akun piikkiin, jota latailin välillä, ja tuntuikin että lataaminen auttoi vaivaan. Vaikea sanoa minun asiantuntemuksellani oliko tuo huonompi käynnistyminen jo merkki ylimääräisestä kitkasta moottorissa. Joka tapauksessa auto kulki vielä vuoden ja 10tkm näin, mutta vinkkinä muille, että ehkä RVS tai muu 'ihmeainekäsittely' olisi voinut tuoda lisäkilometrejä, mutta itse en älynnyt kokeilla niitä ajoissa.

Joka tapauksessa, mielestäni hyvät kilometrit tälle ilmeisesti PSA konsernin runkoon pohjautuvalle moottorille. Ainoa isompi huolto oli kaksoismassapyörän uusinta jossain 250tkm kohdalla.

Hieno auto oli, varsinkin matka-ajossa. Sain vastinetta rahalle, itse ostimme auton käytettynä vuonna 2014 jolloin oli ajettuna 180tkm ja hintaa oli silloin noin 16te. RIP.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5015
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
S60 T5 2001 ohjelmoitu


S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Keskiviikkona 1.3.2023 tuli meidän V70 2.0D vm. 2008 manuaalivaihde (uudempaa korimallia) tiensä päähän kun kone leikkasi kiinni maantieajossa kevyessä kahdeksankympin vauhdissa vakkari päällä. Kilometrejä ehti koneelle tulla noin 380000km. Öljyt oli vaihdettu aina ajallaan (max vuosi tai 20tkm kumpi tuli ensin) ja Mobilia viimeiset vuodet, merkkihuolloissa ennen sitä en tiedä mitä öljyä milloinkin oli laitettu. EGR oli käytössä normaalisti.

Jälkeenpäin ajatellen auto antoi mahdollisesti vinkkiä tulevasta jo vuosi sitten kun kylmäkäynnistykset alkoivat muuttua vaivalloisemmiksi - tuntui että startti ei jaksanut pyörittää yhtä reippaasti kuin ennen. Laitoin tämän kuitenkin enemmän huonon akun piikkiin, jota latailin välillä, ja tuntuikin että lataaminen auttoi vaivaan. Vaikea sanoa minun asiantuntemuksellani oliko tuo huonompi käynnistyminen jo merkki ylimääräisestä kitkasta moottorissa. Joka tapauksessa auto kulki vielä vuoden ja 10tkm näin, mutta vinkkinä muille, että ehkä RVS tai muu 'ihmeainekäsittely' olisi voinut tuoda lisäkilometrejä, mutta itse en älynnyt kokeilla niitä ajoissa.

Joka tapauksessa, mielestäni hyvät kilometrit tälle ilmeisesti PSA konsernin runkoon pohjautuvalle moottorille. Ainoa isompi huolto oli kaksoismassapyörän uusinta jossain 250tkm kohdalla.

Hieno auto oli, varsinkin matka-ajossa. Sain vastinetta rahalle, itse ostimme auton käytettynä vuonna 2014 jolloin oli ajettuna 180tkm ja hintaa oli silloin noin 16te. RIP.

Ei kyllä kiinnileikkaaminen vuotta aiemmin ala oirehtimaan raskaampana käynnistymisenä, eli ei ole kyllä tuo oirehtinut.

Kiinni leikkaamiseenhan on oikeastaan kaksi vaihtoehtoista syytä.

- häiriö öljynkierrossa, eli esim paskaa koneessa, joka lähtee liikkeelle ja tukkii jotain, tai esim öljypumpun hajoaminen, tms.

- kuluma, riittävästi välystä öljyä ei riitä joka paikkaan johon pitäisi kun väläykset on liian isot, tai sitten vaikka öljy kulkeekin jotenkin, jokin satunnainen takertuma saa väljän laakerin pyörähtämään, ja kun laakereita on kaksi päällekäin yhdellä puolella se ei enää mahdu pyörimään.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5015
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
En nyt mitenkään ole tuon koneen asiantuntija mutta oudolta kuulostaa jos öljynpaineita on ja öljyä.
Volvon omat koneet alkaa vasta noilistumaan noilla metreillä. :)

Yhden moottorin olen ajamalla saanut leikkaamaan ihan omaa tyhmyyttä. Moottori rakennettiin ihan uusiksi ja poraus ja männät normivälyksillä vaikka käyttö oli rankempaa.
Sitten nälkä kasvoi syödessä niinkuin kierroslukukin ja se oli sitten siinä. Alkoi vaan pistään hanttiin eikä enää vetänyt.
Ei se mitään umpipuuta ollut kun avasi mutta entinen kyllä.
Se oli joskus silloin kun ei niin paljoo autoista vielä kokemusta ollut vaikka koulu oli käyty.
Ei muuten ollut volvo, oli alunperin tuolla tyynenmeren saarella taottu laite.

Koittakaas ite ottaa vanhoja säilyketölkkejä ja lähtee saarelle takoon niistä auto. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Kävin tänään Turun Keskusautohallissa vaihdattamassa jakohihnan ja muut hilppeet. Tällainen lukema on nyt mittarissa (Volvo V70 D5 2.4 Sportswagon 2002):



Kilkkeet:



Poissa juhahoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
1996 S40, aloitettiin 260tkm kohdalla tekohengitys, meni kierrätykseen 268tkm kohdalla, ketään korjaamoa ei kiinnostanut korjaaminen ja Volvotiskillä auton hinta ois viisinkertaistunut. Öljyt ja suodattimet oli vaihdettu säännöllisesti, kone vaan ei kestänyt.
--------------------------
Volvolla vuodesta 2001

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
267 tkm nyt mittarissa, toivottavasti D5244T12 kestää vielä toisen mokoman.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

 

KL-varaosat  Race.fi