Itse asiassa ajonesto voi seota, jos irroitat akun väärällä hetkellä. Eli jos sattuu olemaan virta päällä, tai välittömästi virran kytkennän/katkaisun jälkeen vetäisee akunkengän irti, niin ajonesto voi jäädä "jumiin". Avaimen ja ajoneston välillä kulkee dataa, varsinkin virran kytkennän (joissain merkeissä myös katkaisun) hetkellä. Jos tätä tiedonsiirto onnistutaan sopivasti häiritsemään väärällä hetkellä, ohjainlaite menee luuppiin eikä enää tunnista avainta. Useimmiten tässä tapauksessa myöskään ajoneston valo ei välähdä (merkistä riippuen).
Tuo moottorin "hörähtäminen" voisi viitata ajonestoon. Muistaakseni näissäkin oli sellainen ajonesto, että jos koittaa käynnistää koodaamattomalla avaimella, niin sytyttää pari kertaa ja sammuu. Korjatkaa ihmeessä jos muistan väärin !
Joka tapauksessa, jos kyse on tästä, niin korjauskeino on sama kuin vian päälle saaminenkin. Eli akunkenkä irti, kiinni ja uudestaan kokeilua kuten Jule tuossa totesikin. Kokeile heti virran sammuttamisen jälkeen, ja pienen odottelun jälkeen.