Autodiagnoosi  Carcom Oy

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 276873 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hyeena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #660 : 17.02.2018, 13:51:21 »
Terve.
Autoa etsinyt itselle tässä ja näitä 90-luvun lopun etuvetoja näkyy myynnissä jonkin verran omassa budjetissani joten jonkin verran niistä täällä lueskellut. Itsellä ollut muutama takaveto (2x 244, 745 & 945) joten sinänsä merkki on tuttu.

Nyt erästä myynti-ilmoitusta katsellessa kiinnitin huomiota pieneen yksityiskohtaan, ilmoituksen mukaan kyseessä olisi v70 mk1 classic, jossa käsittääkseni pitäisi olla kuljettajan sähköjakkara vakiovarusteena, kuvaa katsoessa näyttää kuitenkin mielestäni manuaali penkiltä. Olenko siis puusilmä (eli onko sähköjakkarassa pari vipua kyljessä), erehtynyt classic-varustelusta vai myykö myyjä mukamas klassikkoa?
S70 2.4-20 AT Turquoise pearl
S40 2.0 MT -97

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #661 : 17.02.2018, 16:26:09 »
2 pientä vipua ja 4 painonappia:
https://goo.gl/images/5GHByF

Poissa hyeena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #662 : 17.02.2018, 17:07:50 »
Kiitos.

Eli manuaalijakkara kyseisessä autossa. Ja kun puusilmää vähän kiillotti niin mk2 kuvissa oli. Ja oli tällä välin mennyt kaupaksikin.  :)
Etsintä jatkuu, tuolla mun budjetilla hyvät (/hyvän kuuloset) yksilöt tuntuu häviävän nopeasti..
« Viimeksi muokattu: 17.02.2018, 17:16:27 kirjoittanut hyeena »
S70 2.4-20 AT Turquoise pearl
S40 2.0 MT -97

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #663 : 30.04.2018, 06:47:01 »
Tuossa mietiskelly mitä tekis tuolle pihassa seisovalle king cäpille. Vero on noissa aika kova, ja männä syksynä otin pois liikenteestä, juuri koska verot. Tarve olisi veneen eteen sellanen auto millä paketin saa rampilta ylös kivuttomasti. Sattu silmään ilmotus 1998 vuotisesta XC70:istä. Turbonelikko, automaatti, 340tkm ajettu vetokoukulla ynnä herkuilla.

Mitä kannattas ottaa huomioon? Kilometrejä jonkun verran, mutta ei niitä vuositasolla hirveesti tuliskaan ja verot ois aika paljon vähemmän. Ynnä ei niin herkkä ruostumaan kun nuo lava-autot....

Neuvot ja vinkit, please!
Volvoton

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #664 : 22.05.2018, 19:36:19 »
- Täristääkö liikkeelle lähtiessä, jos täristää niin kaksoismassa loppu
- Toimiiko neliveto, jos ei toimi niin itse tehden silti touhutonnin remontti
- Ilmastointi, toimiiko.
- ABS
- Huohotus, ei saa huohottaa öljytikun reiästä
- Meneekö suoraan
- Nestevuodot, mm. öljyjäähyn letkut

Noilla nyt alkuun

Poissa Egsise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #665 : 09.01.2019, 15:33:31 »
Tuossa mietiskelly mitä tekis tuolle pihassa seisovalle king cäpille. Vero on noissa aika kova, ja männä syksynä otin pois liikenteestä, juuri koska verot. Tarve olisi veneen eteen sellanen auto millä paketin saa rampilta ylös kivuttomasti. Sattu silmään ilmotus 1998 vuotisesta XC70:istä. Turbonelikko, automaatti, 340tkm ajettu vetokoukulla ynnä herkuilla.

Mitä kannattas ottaa huomioon? Kilometrejä jonkun verran, mutta ei niitä vuositasolla hirveesti tuliskaan ja verot ois aika paljon vähemmän. Ynnä ei niin herkkä ruostumaan kun nuo lava-autot....

Neuvot ja vinkit, please!
-97 850 AWD oli pari vuotta, sen jälkeen nyt kolmatta vuotta -98 V70 XC(ilmeisesti sama kuin XC70?).
Molemmat manuaali bensa matalapaineturboja. Matalapaineturbossa on 193 heppaa ja 270nm vääntöä, täysi vääntö on päällä jo 1800 kierroksen kohdalla.
Aika jees bensakoneeksi, ja kun rajoitin ottaa vastaan jossain 6000 kierroksen kohdalla niin kakkosella saa lähteä kävelyvauhdista ja kiihdyttää sataseen.
AWD bensakoneen katalysaattori on sikakallis, olikohan 900€ alkup. ja 500€ tarvike.

Vanhoissa nelikoissa kardaani ehkä on ehkä ei ole korjattava malli, jos kannatinlaakeri tai ristikko pitää vaihtaa niin uusi kardaani 1300€(ei saa tarvikkeena).
Vanhan kunnostus onnistuu kardaanin katkaisemalla ja silleen, eli sorvihommia ja kaikkea vähintään 500€:lla.
Omasta V70 XC:stä kardaani uusittiin 310tkm kohdalla, kannatinlaakeri oli sökö ja ristikko väljä, autolla ei voinut ajaa kun niin kolisi.
Oireena jyskytys risteyksissä ja lopussa jyskytti kaiken aikaa.

Kardaanin jatkeena on visko joka siirtää voiman perälle.
Se visko maksaa 2000€, samassa hässäkässä on vapaakytkin ja jos se ei toimi niin neliveto ei toimi peruuttaessa. Sitä ei voi vaihtaa erikseen.
Alkupään nelikoissa oli tiukka visko, kun keula sutii niin heti on tehoa myös takarenkailla.
Visko hajoaa jos renkaat ei ole saman kokoiset(saman merkkiset jne. ihan hitokseen pienellä kulutuspinnan heitolla).
Joskus -00 vaihtui löysä visko, reagoi sutimiseen jopa kymmenen sekunnin viiveellä mutta ei hajoa yhtä herkästi.

Ennen kardaania on kulmavaihde, siellä on booriholkki joka hajoaa. Jos sitä ei korjata ajoissa niin se sorvaa akselin pään boorit sileäksi.
Omaan V70 XC:n kulmavaihde kunnostettiin, akselin boorien täyttöhitsaus ja boorien koneistus jne. 320tkm kohdalla.
Oireena jysähdys/rasahdus kun lähti peruuttamaan ja käänsi samalla. Tai sitten se tuli vapaalukolta, no kuitenkin neliveto ja jotain hajosi kun tarpeeksi kauan odotti.
Kulmavaihteen korjaus maksoi 1300€(uutta ei saanut, sama hinta).

Takana on Nivomat iskarit ja jouset, eli iskari jäykistyy ajossa ja nostaa perää. Hieno keksintö.
Iskari taakse maksaa 500€/kpl, ei saa tarvikkeena.
Just tutkin että oikean puolen takaiskari vuotaa, eli kohta tulee iskariremppa 1400€ jouset+nivot töineen, mittarissa 343tkm.

Jos sulla on vähänkään järkeä päässä niin pidät sen King Cabin, pidät sen vain seisonnassa kun et vedä venettä niin se ei maksa mitään näihin Volvoihin verrattuna.

En kadu pätkääkään noita remppoja, mulla on tuossa autoa nyt pitkäksi aikaa ja onhan se hieno. Ja kantikas!
Tuolla muuten mennään syksyllä metsässä siellä minne citymaasturit ei kehtaa ajaa kun ne sotkeentuu.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2019, 15:37:54 kirjoittanut Egsise »

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #666 : 25.07.2020, 16:35:06 »
Tämä jollain mielenvikaisella tavalla kiinnostaa https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11495034

Neuvot/järjenäänet haussa. Onko hinta linjassa mitä kannattaisi tehdä heti tai pikkuhiljaa alkaa tekemään? Jakopää viimeksi tehty 379tkm eli ainakin se. Mitä maksaa? turbo vaihdettu 314tkm. Jos jaksaa sieltä autohallin sivuilta käydä katselemassa niin paremmat kuvat ja huollot näkyvissä. Kiitos etukäteen kaikille vaivannäöstä.
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #667 : 12.02.2021, 23:34:08 »
Hankinnassa on _mahdollisesti_ -97-mallinen V70 2.5t AWD jota varten pari kysymystä:
- kardaanin keskilaakeri on huono, onko tämän ikäisessä jo rälläkkää ja migiä vaativa keskilaakeri vai perinteinen keskeltä katkaistava ja päistään pultattu? Mistä uusi laakeri?
- jäähdytin vuotaa ylävesiletkun liitoksesta, onko näissä joku tyyppikohta tuolle -> syylari vaihtoon/yläveiletku vaihtoon?
- miten tarkistaa kardaanin booriholkki?
V70 III ´13 CNG

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #668 : 17.02.2021, 09:41:33 »
- jäähdytin vuotaa ylävesiletkun liitoksesta, onko näissä joku tyyppikohta tuolle -> syylari vaihtoon/yläveiletku vaihtoon?
Jäähdyttimen muovipäädyt näissä ajan mittaan alkaa vuotamaan. Eli voi mennä jäähdytin vaihtoon vai selviääkö letkun klemmarin vaihdolla on eri asia. Omassa se vuoti sieltä alapäästä mistä muovipääty yhdistyy kennoon.
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa kalemaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #669 : 11.05.2021, 11:07:51 »
Jäähdyttimen muovipäädyt näissä ajan mittaan alkaa vuotamaan. Eli voi mennä jäähdytin vaihtoon vai selviääkö letkun klemmarin vaihdolla on eri asia. Omassa se vuoti sieltä alapäästä mistä muovipääty yhdistyy kennoon.

Omassa myös vuoti apukuskin puolen alapäästä kohdasta, josta muovipääty yhdistyi kennoon.

Oli edellisellä omistajalla vuotavana käytössä n. 5 vuotta -> vuoto kesäaikaan minimaalista tai olematonta, talvella lämpölaajenemisesta johtuen jäähdytysnesteen kulutus luokkaa 0,5-1 litraa/viikko. Kelien lämmetessä ongelma poistui.

Vuoto paikallistettu ylipaineistamalla järjestelmä. Painelemalla metallisia kiinnikkeitä päädyssä ei saavutettu tiivistymistä -> jäähdyttimen vaihto. Vaihto itsessään suhteellisen yksinkertainen operaatio ja siihen löytyy ohjeet mm. täältä. Ohjeessa ei ole turbon välijäähdytintä, joka sijaitsee samassa paketissa jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon kanssa. Jäähdyttimen lisäksi kannattaa varata:
-Jäähdyttimen pultit 2kpl
-Jäähdyttimen pulttien ympärille tulevat kumikiinnikkeet 2kpl
-Automaattivaihteiston öljyn jäähdytyskierron letkujen muovikiinnikeklipsit 2kpl ja letkujen o-renkaat 4kpl
-Jäähdytin/välijäähdytin/ilmastoinnin kenno-paketin kiinnitysruuvit ja niille "korikiinnikkeet" 1pss molempia
-Jäähdytinnestettä Volvon suosituksen mukaan (määrä/laatu)

Hintaluokka tarvikkeille n. 100-150 € (kaikki tarvikkeet ml. nuo pikkukilkkeet löytyy mm. Scandix.de) ja työmääräarvio 2-4h. Korjaamolla hinta-arvio työlle oli 150-250e.

 

Elekma  Autoracing