Kulkukoira  Proturbo

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #300 : 23.03.2012, 23:20:41 »
Nii mulla tuo oli Audissa, ja monta akullista oli startilla hakkuuttannu, eli kone korin suuntasesti...

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #301 : 23.03.2012, 23:34:48 »
Nii mulla tuo oli Audissa, ja monta akullista oli startilla hakkuuttannu, eli kone korin suuntasesti...

Jämäkkä varsi ja runkopalkissa stoppari kun vauhtiin pääsi> siis pikku löysät ja pam. toisaalta audihan onkin jo rotuvolkkari ja eri kujeet ;)?>740 oli vanha kunnon ruottinraudasta tehty ;D.
Ja liimalla kuului kasatakkin....

Painotan, hyvän asennustavan vastainen> siis pielavetinen koko komeudessaan ???
« Viimeksi muokattu: 23.03.2012, 23:48:39 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa romu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #302 : 24.03.2012, 10:10:10 »
Jokainen saa käyttää kulkinettaan huollossa/korjauksessa ihan missä haluaa tai tekee itse.Ei tuo vw:n kone mikään korkean avaruusteknologian tuote ole.Se on vaan moottori ja muutaman newtonin heitto sinne tänne kuningaspultin päässä ei kuulu yhtään mihinkään.Pääasia että se on kiinni ja se ei onnistu pulttipyssyillä mallia halpatuonti.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #303 : 24.03.2012, 10:22:22 »
Jatketaanko tdi moottoriin liittyvistä mahdollisista vioista, eikä kinata oikeaoppisista korjaustavoista? Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa ja eläköön itse ongelmiensa kanssa ;)

Nimim. Erikostyökalut kunniaan.

P.S. Se pultin momentti on 160nm + 180 astetta, eli aivan per....leen piukassa.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #304 : 24.03.2012, 11:00:57 »
Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa ja eläköön itse ongelmiensa kanssa ;)
Nimim. Erikostyökalut kunniaan.

Komppaan Taavia täysillä... Minulta saa sitten yv:llä hyvän varaosatoimittajan numeron kun omalla tolskaamisella saa lisäremonttia aikaan.

 8)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #305 : 24.03.2012, 12:27:12 »
Jatketaanko tdi moottoriin liittyvistä mahdollisista vioista, eikä kinata oikeaoppisista korjaustavoista? Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa ja eläköön itse ongelmiensa kanssa ;)

Nimim. Erikostyökalut kunniaan.

P.S. Se pultin momentti on 160nm + 180 astetta, eli aivan per....leen piukassa.

Tuo on oikein vitosessa ja kutosessa 12mm kansipulteilla oli 47 kiloo+locktite sininen. Avatessa pillillä kuumaa vahän ja kunnon pyssy. Kiinni aina momentilla ja 1,5m jatkovarrella. Ja kutosessa sai olla todella hyvä lukkorauta koneen pyörimisen estämiseksi. Näillä mentiin 10-15 vuotta takaperin 200 konetta per vuosi (uskoisin tietäväni  ::)  ). Edit typo
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #306 : 24.03.2012, 14:35:58 »
Vikalistasta puheen ollen, vieläkö ne kallistuksen vaimentimen yhdystangot noita tuoreempia volvoja vaivaa>oli tuossa 96 mallisessa ainaki syytä tehdä "japanin" nivelistä ,tarvikekoiranluut jne.. >tuppas mulla poikimaan 30 000km tai kerran vuoteen. Oliskos jo tuotekehitys menny eteenpäin?

Enyway kaikista autoista tuppaa nykyään tulemaan volkkareita......

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #307 : 26.03.2012, 08:57:39 »
onkos ne kulutukset tuota 5-7l/100km oikeasti mitä noissa myynti-ilmoituksissa porukka ilmoittelee?

Tässä minun toisen Volvon käppyrät siitä kun ostettiin noin vuosi sitten. Autolla ajetaan työmatkaa noin 80km päivä. Mutkasta pikkutietä, jossa ei vakkaria juuri voi käyttää. V70 2,5TDI -1999, manuaalivaihteinen.


Joulukuun nouseva kulutus johtuu melkolailla siitä, että Rouva otti tuon ajoonsa. Minä ajan pääasiassa tällä "mustalla". Myös kovat pakkaset tekivät tehtävänsä kun autolle tuli tyhjäkäyntiä enemmän + ardic pöhisi melkeen taukoomatta.

Ei nuo nyt niin paha ruokasia ole.

Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #308 : 29.03.2012, 19:31:06 »
Mulle tarjottiin vaihdossa S70. 2,5tdi aut. Muuten ok, mutta ajettu melkein 700tkm. Onko se liikaa?

Kuulemma öljyt vaihdettu 10tkm välein ja laatikonöljyt 20tkm välein. Pientä kuluvaa osaa vaihdettu yms..

Vastauksia kiitos!  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #309 : 29.03.2012, 20:08:37 »
Mulle tarjottiin vaihdossa S70. 2,5tdi aut. Muuten ok, mutta ajettu melkein 700tkm. Onko se liikaa?

Kuulemma öljyt vaihdettu 10tkm välein ja laatikonöljyt 20tkm välein. Pientä kuluvaa osaa vaihdettu yms..

Vastauksia kiitos!  ;)

En nyt tiedä sun 945:n tarkkoja speksejä, mutta kuitenkin. On tuo jo ihan h******sti liikaa, ihan vain jälleenmyyntiarvoa ajatellen. Voi olla aika vaikea hukata eteenpäin, jos siihen vielä itse ajat jonkin verran päälle.  ::) En kuitenkaan väitä, etteikö noin paljon ajettu Volvo olisi kunnossa. Ajattelin vain näin taloudellista aspektia.  ;)
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #310 : 29.03.2012, 20:39:28 »
En nyt tiedä sun 945:n tarkkoja speksejä, mutta kuitenkin. On tuo jo ihan h******sti liikaa, ihan vain jälleenmyyntiarvoa ajatellen. Voi olla aika vaikea hukata eteenpäin, jos siihen vielä itse ajat jonkin verran päälle.  ::) En kuitenkaan väitä, etteikö noin paljon ajettu Volvo olisi kunnossa. Ajattelin vain näin taloudellista aspektia.  ;)

Päädyin vähemmän ajettuun, vaikka hakuumatka on puolet pidempi..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #311 : 03.04.2012, 21:24:36 »
Nyt sellanen loppukiri noiden vikojen suhteen? Jos ei mikään muuta suunnitelmia enää niin lauantaina jää T5 liikkeeseen ja mukaan lähtee nokivasara.

Vikojen lisäksi tähän vois lisätä että mihin asioihin on erikseen syytä kiinnittää huomiota? Lähinnä kyse siis tuosta moottorista/pumpusta jne, loppuautossa tuskin mitään uutta tulee vastaan. Tuo konepuoli on sellanen jota ei huvittas alkaa isommin korjailee. Auto on siis V70 jailmeisesti -99.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #312 : 03.04.2012, 21:50:28 »
Nyt sellanen loppukiri noiden vikojen suhteen? Jos ei mikään muuta suunnitelmia enää niin lauantaina jää T5 liikkeeseen ja mukaan lähtee nokivasara.

Vikojen lisäksi tähän vois lisätä että mihin asioihin on erikseen syytä kiinnittää huomiota? Lähinnä kyse siis tuosta moottorista/pumpusta jne, loppuautossa tuskin mitään uutta tulee vastaan. Tuo konepuoli on sellanen jota ei huvittas alkaa isommin korjailee. Auto on siis V70 jailmeisesti -99.
Mä kiinnittäisin huomion huoltoihin.
Mun oma oli huollettu hyvin ja hienosti pelittää. Mittarissa 381tkm.
Ja jos mahdoliista, mitä öljyä on käytetty.

Sellasen voi kattoo että onko jäähdyttimen ja moottorin välistä kattoen kuinka märkää.
Mulla on kostea mutta ei siellä sellasta älytöntä kosteutta ole.
Jos kauheen kosteelta näyttää niin saattaa aiheuttaa jotain pientä tiivistelyä, mä en oo ressaantunu omastani.

Kaikkein tärkein nyt kuitenkin on remmien vaihdot. Ikä sekä kilometrit.
Pumpun remmin poikkeeminen ei riko mitään mutta jättää tielle, kokemusta on.
Jakoremmi sitten saattaa laittaa koko koneen vaihtoon.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #313 : 04.04.2012, 19:50:50 »
Mä kiinnittäisin huomion huoltoihin.
Mun oma oli huollettu hyvin ja hienosti pelittää. Mittarissa 381tkm.
Ja jos mahdoliista, mitä öljyä on käytetty.

Sellasen voi kattoo että onko jäähdyttimen ja moottorin välistä kattoen kuinka märkää.
Mulla on kostea mutta ei siellä sellasta älytöntä kosteutta ole.
Jos kauheen kosteelta näyttää niin saattaa aiheuttaa jotain pientä tiivistelyä, mä en oo ressaantunu omastani.

Kaikkein tärkein nyt kuitenkin on remmien vaihdot. Ikä sekä kilometrit.
Pumpun remmin poikkeeminen ei riko mitään mutta jättää tielle, kokemusta on.
Jakoremmi sitten saattaa laittaa koko koneen vaihtoon.

Jakoremmi ok, kilometritkin kysyin mutta unohdin jo. Mun ajoilla rapiat vuosi on aikaa vielä.

Kaasun kun polkaisee pohjaan esim 1500 kierroksella ja vedättää niin missä kohtaa kone alkaa puutua ja tuleeko yleisesti ottaen kuinka paljon mustaa? Viimeisin diesel itellä ollut escort tai oikeammin kaksi, kumpikin 1.8 td. Ne ei kumpikaan lykänny kovin ihmeesti mustaa, kyllä värin erotti mutta ei kuitenkaan mitään nokikankea tullut putkesta..liekö volvon kohdalla samanlai eli näkyy muttei häiritse?

Missä kohdin ahdin alkaa nostaa paineita?

Niin ja huoltokirja on, leimatkin löytyy. Tarkemmin en kysellyt muutoin kuin jakopään osalta, iteltä löytyy intoa taitoa ja mahiksia niitä huoltoja kuitenki tehdä.  :) Pääsee samalla tutustuu autoon tarkemmin..jahka kelit lämpee niin pääsee kotipihallaki paljon mukavammin tekemään.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2012, 19:53:54 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #314 : 04.04.2012, 20:03:20 »

EGR kannattaa tosiaan tulpata, näin tein itsekin heti kun auton ostin. Katti on myöskin tyhjä...


Tuo mun hankintalistalla oleva auto on -99 ainakin ilmon mukaan. Onko katin tyhjäämisestä mitään sanomista leimalla? Dieselissähän vissiin mitataan pakokaasun läpinäkyvyyttä ja tuo katti ei kai siihen niin paljoa vaikuta?

EGR:n tulppaus olis tarkoitus tehdä, toistaiseksi kaikki kokemukset EGR:n tulppauksesta omissa autoissa (missä tahansa merkissä) on olleet hyviä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron