RallyBaron  Samppasport

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #375 : 10.10.2012, 13:02:52 »
Olisin ehkä hankkimassa c70 T5 vm 98-99 automaattina.
Mitä tuollaisesta kannattaa tsekata kun lähtee koeajolle?
Kiitos

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5385.msg110963#msg110963

Penkkien kaatovaijerien kunto. Penkin pitäis kaatua myös sieltä penkin takapuolelta olevasta punaisesta nahakaklempsusta vetämällä. Kaatovaijerit näistä katkeilee.

Eturoiskeläppien lyhyydestä johtuen sen takapuoleiset kiveniskujen aiheuttamat mahdolliset ruostevauriot helmoissa.

Ikkunannostimien toiminta.

Muuten ihan samat jutut, kuin muissakin MK1 70:ssä.

Tämä tietty ensimmäisenä:
Automaatin toiminta ja automaattiöljyn väri/haju.

Poissa jarip

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Volvo V70 2,4 diesel
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #376 : 26.10.2012, 21:27:14 »
Olisi ensimmäinen Volvo harkinnassa kun hyppäsi hirvi eteen pari päivää sitten ja BMW meni lunastukseen (325 diesel).
Eli malli on V70 D5 163hv M5 wagon 2,4l vuodelta 2005, manuaali ajettu vasta 100000km.

Lähinnä kiinnostaa mitä vikoja autossa mahtaa olla? Ilmeisesti joissain malleissa on ollut näitä jakopää ongelmia joista seurannut koneen tuhoutumisia mutta onko tässä moottorityypissä?
Bemarissa ei moista ongelmaa ollut vaikka siihen tuli 400000 km täyteen (jakopää ketjulla), laturin joutui vaihtamaan 300000km jälken ja muutenkin oli hyvin toimiva laite.

Joten laittakaa kokemuksia autosta jotta uskaltaako Volvoa hankkia, ajoa vuodesa tulee keskimäärin 50000 km joten ei olisi aikaa autoa seisottaa korjaamolla.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #377 : 26.10.2012, 23:28:46 »
Eiköhän ne jakopääongelmat ole ihan laiminlyötyjä remminvaihtoja tai jätetty kiristimet ja vesipumppu vanhat yms.  Enempikin voi tulla jotain ilmamassamittarivikoja tai EGR renkkaa. Noita pitäisin kuitenkin pikkujuttuina. Noin vähän ajettu on melko turvallinen ostos tosin se remminvaihto on lähestymässä...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa jarip

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Volvo V70 2,4 diesel
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #378 : 27.10.2012, 08:28:41 »
Jako hihna kuulema vaihdettu 100000km:ssä, mites apulaitehihna? Jossain foorumilla kirjoitivat jotta sen katketessa menee jakohihnan väliin jolloin jako menee sekaisin.

Onko jakohihnan vaihto miten iso homma? Meinaan itse vaihdettuna..

Poissa _WiLLe_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #379 : 31.10.2012, 08:55:27 »
Terve terve!
Tarkoitus olisi lähteä viikonloppuna katsomaan seuraavaa yksilöä http://www.nettiauto.com/volvo/850/5184360
Volvoja on itsellä jokunen ollut mutta kaikki ovat olleet ns. sisään ajossa eli huomattavasti pienemmillä kilometreillä.
Yleensä en mittariin tuijota mutta tuo määrä pistää miettimään, vaikka vanhassa mersussa oli 803tkm myydessäni  :D.
Autoon laitettava jakopää ja pumpun hihnat sekä takajarru palat. Muuten pitäisi olla ok.
Laatikko on uusi käytetty.
Mitä mieltä olette tuollaisesta kapineesta? Hinnasta yritän tinkiä viellä jakopään hinnan pois.
Rekisteröitten paketti autoksi koska kuskattavaa tavaraa on jonkun verran aina mukana joten sisätilojen kunto ei niin tärkeää.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #380 : 31.10.2012, 14:31:49 »
Terve terve!
Tarkoitus olisi lähteä viikonloppuna katsomaan seuraavaa yksilöä http://www.nettiauto.com/volvo/850/5184360
Volvoja on itsellä jokunen ollut mutta kaikki ovat olleet ns. sisään ajossa eli huomattavasti pienemmillä kilometreillä.
Yleensä en mittariin tuijota mutta tuo määrä pistää miettimään, vaikka vanhassa mersussa oli 803tkm myydessäni  :D.
Autoon laitettava jakopää ja pumpun hihnat sekä takajarru palat. Muuten pitäisi olla ok.
Laatikko on uusi käytetty.
Mitä mieltä olette tuollaisesta kapineesta? Hinnasta yritän tinkiä viellä jakopään hinnan pois.
Rekisteröitten paketti autoksi koska kuskattavaa tavaraa on jonkun verran aina mukana joten sisätilojen kunto ei niin tärkeää.

No mitä itsellä ollut noita paljon enempikin ajettuja niin toimineet ovat. Ei ole yksikään käsiin hajonnut. Riippuu niin paljon kuinka pidetty ja huollettu. Mut eipä ton hintanen tdi kampe kalliskaan ole... Jos levii niin osina saa melki omat takas.  Näkyhän siinä ilmossa jotta remmi on vaihdettu 500satkun kohdalla. Jos on vielä lastuteltukin ja jonkinlaiset renkaat niin en tarvitessani kauaa miettisi....
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #381 : 20.11.2012, 16:33:26 »
Nettiautossa id:llä 5210774 ois tuommone c70.. Tietäiskö kukaa siitä mitää tai voiskoha joku jos sattuu asuu lähellä käyvä vilkasee?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #382 : 11.12.2012, 04:11:53 »
http://www.nettiauto.com/volvo/850/5255993

Onko Aito alkuperäinen manuaali t5r?

Bilteman rekisterikilpihaun mukaan olisi 166kw vaikka t5r pitäisi olla 176kw.

Sanoo että on 235hp ja t5r pitäisi olla 240hp.

Kuinka paljon tuolla koneella ajaa noin yleisesti?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #383 : 12.12.2012, 12:44:21 »
http://www.nettiauto.com/volvo/850/5255993

Onko Aito alkuperäinen manuaali t5r?

Bilteman rekisterikilpihaun mukaan olisi 166kw vaikka t5r pitäisi olla 176kw.

Sanoo että on 235hp ja t5r pitäisi olla 240hp.

Kuinka paljon tuolla koneella ajaa noin yleisesti?
kyllähän tuo nyt alkuperäiseltä vaikuttas ellei joku ole koko konehuonetta purkanut maalausta varten. vähän pistää kyllä silmään että toi moottori kenottaa jotenkin oudosti vänkärin puolelle  :idiot2: mulla se on ainakin ihan vaaterissa eli moottori on varmaan jostain kiinnityspisteestä irti. sen lisäks silmään osu se että tuo ylempi tukipusla tulee tuon kenottamisen takia oikeelta ulos ja on varmaankin jo ihan entinen. sitten tuosta ohjaustehostimen asetelmasta näyttää puuttuvan tuo pitkä pultti eli on käytännössä melkein irti ja sitten nuo bensalinjan putket on väännetty tosi hienosti että toinen menee tuossa jakopääkotelon päällä  :facepalm: ja mitähän nuo konepellin avausvaijerit tekee tossa näkyvissä? ja jonkun sortin puuhapiuhat vedetty akkuun.
sitten toi etupuskuri on varmaankin korjattu kun noi ritilät on nyt keltaset että ei oo niitä vissiin jaksettu irrottaa.
nyt viimesimpänä silmaan sattu tuo virranjakajan päädyssä oleva paksuhko hiekka-öljy-paskakerros eli mistähän sitä mahtaa tulla kun tuo koko kannen oikea pääty on ihan sen peitossa

en nyt ihan pa*kaksi mene haukkumaan sillä olen itekki tämmösen "vähän" arveluttavan ärrän ostanut ja ihan hyvä se loppujen lopuksi on ollut kun on siihen tarpeeksi paalua laittanut  ::)
koneen kestävyydestä en sano mittään mutta kuhan ei öljyä polta ja ei huotota öljytikun reiästä hulluna kun tikun nostaa niin kyllähän se pitkälle menee. varmaan ois ihan fiksua ottaa ahtopainemittari mukaan jos tuota menee kattomaan kun sen saa helposti siihen "painekuuseen" kiinni niin näkisi missä kondiksessa turbo on, sen ei nimittäin noilla kilometreillä pitäisi ihan loppu olla...
mutta sen kyllä sanon että tuosta en 4800 maksaisi en ikinä  :hello:

niin ja tuon bilteman rekistekilpihaun perusteella tullut runkonumero kertoo että T-5R sen pitäis olla kun kattelin sitä VIN-haulla :)
« Viimeksi muokattu: 12.12.2012, 12:49:30 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Antza]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #384 : 23.12.2012, 18:27:32 »
http://www.nettiauto.com/volvo/c70/5286678 Mitä raati ois mieltä tuommosesta??paljonkohan tuommonen syö matka ja kaupunki ajossa?työmatkaa kertyy kummiski 45km päivässä+muut ajot :) tämän hetkinen auto 850:n 2.5 20v manuaali joten kiinnostais tietää paljonko tuommonen t5:n syö bensaa enemmän ja mitä pitää tietää jos tuommosta on laittamassa.
S60 T5 -06
Ex:850 2.5 20V -95

juhagee

  • Vieras
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #385 : 21.01.2013, 08:59:44 »
Ootteko käytelly 2.5t koneessa minkälaista öljyä? Valvoline suosittelee monia eri öljyjä, laittaisko 5w-30, 0w-40 vai ihan perus 5w-40? Tuskin niin väliä, vaan pyritään tekemään ykköstä ;)
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 09:08:13 kirjoittanut juhagee »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #386 : 21.01.2013, 09:20:45 »
mulla ainakin on allekirjoituksen kulkineessa ihan 5w-40  :hello:

Poissa Bear

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #387 : 10.02.2013, 12:55:49 »
Mitä ottaa huomioon tuollaista katsomaan mentäessä?

http://www.nettiauto.com/volvo/850/5365206

Onko nuo ns. "ikiliikkujia". Olen mersuihin tottunut, ja ei ole huolta ollut tien päälle jättämisestä. Minkäslaisia pelejä nämä ovat?

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #388 : 10.02.2013, 13:05:45 »
Mitä ottaa huomioon tuollaista katsomaan mentäessä?

http://www.nettiauto.com/volvo/850/5365206

Onko nuo ns. "ikiliikkujia". Olen mersuihin tottunut, ja ei ole huolta ollut tien päälle jättämisestä. Minkäslaisia pelejä nämä ovat?

Lue tämä topiikki kokonaisuudessaan, niin löydät vastaukset. Niin tein itsekin kun V70 vm. 99 hankin. Itsellä on bensavehje, mutta eiköhän nämä pitkään liiku, kun vaan on huollettu ja huolletaan.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Swansson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #389 : 22.02.2013, 16:51:17 »
C70 t5 kiinnostaisi ja vanhempaa 98-00 vm. olen katsellut, ja varmaankin automaatti kun useimmat vaikuttavat olevan.
Koeajolle lähdettäessä tarvitsee tarkistaa ketjun mukaan erityisesti ainakin seuraavat:
- automaatin öljyt (keltainen tikku?, missä tarkalleen?), jos sameaa ja pahanhajuista niin kävele pois?
- oven tiivisteet
- mittariston varoitusvalot
- kaukosäädin ja jostain syystä erityisesti avainten lukumääräkin?
- selkänojien tiltti-toiminto

Mitäs muuta vinkkiä voitte antaa? Korjatkaa mielellään ylläolevia myös jos olen väärässä.
C70 2.5 Aut 2000 + V70 XC 2.5T Geartronic 2002 Ocean Race
Uudessa kodissa: 360 GL Sedan B19A 1984
RIP: 740 GL B200K 1985

 

Elekma  Autoracing