Carcom Oy  Ateho

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #540 : 26.11.2014, 15:30:01 »
Josko noita saisit selville niin joku varmaan kertoo alustanumeron ja moottorikoodin perusteella mitä auto on syönyt. Maksulliset palvelut sit erikseen, sieltä löytyy toki vieläkin tarkemmin. Vaijerikaasunhan tunnistaa yleisesti siitä että vaijeri menee kaasuläpälle asti. 850:ssä ainakin menee muovisuojuksen alle imusarjan kuskin puoleiseen päätyyn. V70 sähkökaasusta ei tietoa onko asentotunnistin suoraan polkimessa vai viety vaijerilla jonnekin kauemmas. Ja eikös se sähkökaasu säästä hintansa pienempänä kulutuksena, vaikka silloin tällöin rikkoutuukin?

Sähköisessä kaasuläpässä on asentoaturit sen läpän molemmissa päissä.
Tiedä sitten saako sitä säästöä ikinä takaisin, on sen verta kaalliit abokseja.
 t. nimimerkillä neljäs boksi ajossa

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #541 : 27.11.2014, 11:26:47 »
Nyt oon lukenu ja tutkinu niin vissiin niitä poksivikoja on ollu 99-01 tai 02. Eli täytyy yrittää ettii 96-98 v70.
p.s. emännältä tulee tuntiturpaan ku sain sen vihdoin puhuttua ympäri et seki hommais volvon ja jos tulee joku 800e remontti esim 2500e autoon niin voi voi :-[
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #542 : 27.11.2014, 11:33:43 »
Voiskos joku laittaa kuvia noista kaasuläpistä ja vuosimalli perää
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #543 : 27.11.2014, 14:25:55 »
Tässä moottorissa on kaasuläppä vaijerilla:


Tässä moottorissa on sähköinen kaasuläppä:


Vuosimallista 1999 eteenpäin on sähköinen kaasuläppä.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #544 : 27.11.2014, 17:09:14 »
Mihinkäs asti tuon kanssa on ongelmia? Päteekö sama kuin P2 malleissa eli about 99-01? Lienee jos vaihdettu niin sitten pärjää? Alkanut C 70 pyörimään enemmänkin mielessä ja miettii, kannattaisiko ostaa 98 asti vai sitten 2002-2005? Ei tässä nyt mitään vielä olla ostamassa, vaihtoehtoja kartotan :) T5 ainoa vaihto olisi itsellä varmaankin...

Mistäköhän löytyisi ihan lista ekan kopan C 70:n muutoksista vuosien varrella? Tokihan samat asiat taitavat päteä S/V 70:n ja 850:n kanssa...?

En ole oikein löytänyt sellaista kattavaa listaa mistään tyyliin Volvotipsin juttujen noista vanhemmista malleista.

Sitten miettinyt, että millainen C 70 on ajaa? Kun on tottunut 900-sarjan pehmeyteen ja helppouteen niin kovin epämukavaa kyytiä ei haluaisi... :)
a car you can believe in

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #545 : 27.11.2014, 17:17:04 »
Ostat Dave multa ton nykysen Tdi:n. On jukolauta varmasti pehmee alusta.  :2funny: Tulee merisairaaks.  :P
Ei kai se se Cee oo vakiojousilla mikään kivireki? Taitaa olla jotkut sport jouset vakiona(mutu).

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #546 : 27.11.2014, 17:18:17 »
Ostat Dave multa ton nykysen Tdi:n. On jukolauta varmasti pehmee alusta.  :2funny: Tulee merisairaaks.  :P
Ei kai se se Cee oo vakiojousilla mikään kivireki? Taitaa olla jotkut sport jouset vakiona(mutu).

Hah :D T5 ilmeisesti jäykempi, näin olen ymmärtänyt.
a car you can believe in

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #547 : 27.11.2014, 18:03:38 »
Hah :D T5 ilmeisesti jäykempi, näin olen ymmärtänyt.
Kyllä ainakin alunperin. Mutta vanhemmiten on voitu vaihtaa tavalliset jouset.

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #548 : 28.11.2014, 11:58:18 »
Mulla on kyllä omassa -99 v70 viel toi vaijeri mallinen kaasuläppä. Olisko muuttunut joskus 1999 puolessa välissä?
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #549 : 28.11.2014, 12:33:57 »
Mihinkäs asti tuon kanssa on ongelmia? Päteekö sama kuin P2 malleissa eli about 99-01? Lienee jos vaihdettu niin sitten pärjää? Alkanut C 70 pyörimään enemmänkin mielessä ja miettii, kannattaisiko ostaa 98 asti vai sitten 2002-2005? Ei tässä nyt mitään vielä olla ostamassa, vaihtoehtoja kartotan :) T5 ainoa vaihto olisi itsellä varmaankin...

Niin pitkään on ongelmia, kun autossa on se marellin kaasuläppä. Tossa Merlin:in kuvassa on jo uudempi 03-04 mallinen olisko sit ollut boschin kaasuläppä..

Mulla on kyllä omassa -99 v70 viel toi vaijeri mallinen kaasuläppä. Olisko muuttunut joskus 1999 puolessa välissä?
Vin numeron mukaan -99 vai käyttöönotto -99?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #550 : 28.11.2014, 12:45:25 »
Niin pitkään on ongelmia, kun autossa on se marellin kaasuläppä. Tossa Merlin:in kuvassa on jo uudempi 03-04 mallinen olisko sit ollut boschin kaasuläppä..

Onko kukaan koskaan koittanut soveltaa boschilaisen läppää marellin tilalle, vain onko muutakin eroa kuin liittimet ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #551 : 28.11.2014, 18:49:32 »
Käyttöönotto päivän. Ei tullu toi vin numero mieleen  :idiot2:
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa kersti91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Lappeenranta
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #552 : 29.11.2014, 12:02:33 »
Mulla on kyllä omassa -99 v70 viel toi vaijeri mallinen kaasuläppä. Olisko muuttunut joskus 1999 puolessa välissä?
Onko 10V? Näitä Fenix-ohjattuja 140hv 10V-koneita oli vielä 1999-vuosimallisissa. Itsellä oli 2.0 10V Fenix. Selvisi mittaristoa etsiessä.
Alla se toinen ruotsalainen...

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #553 : 30.11.2014, 00:45:14 »
On juu 10v. Oisko sit joku tommonen. Mene ja tiedä ku tuo on vasta tullu taloon.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #554 : 07.12.2014, 20:47:05 »
Joku tarjoili vaihdossa tuohon seitenlankku deekuun 430tkm ajettua S70 Volvoo. Vm.1997 ja tekniikkana 2.5 litranen 20-tappinen+manuaali.
Vikoja ilmoitettu:
-Kone hikoilee öljyä
-Toinen takalasi ei toimi ja repsikan lasi nousee vinossa
-ABS-boksissa vikaa(polttaa valoa)

Onko kuinka vittumaisia/suuria/kalliita remontteja laittaa kuntoon ja onko tuommosella siistittynä ja fiksattuna minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa? 1500e nettihautomossa hintapyynti.

Tolle varmaan kelpaa polttoaine kans kohtuudella kuten turbomalleillekkin mutta kulkupuoli on jotain aivan muuta?

 

Futurez  Kulkukoira