Futurez  Kulkukoira

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #555 : 01.01.2015, 15:55:46 »
Joku tarjoili vaihdossa tuohon seitenlankku deekuun 430tkm ajettua S70 Volvoo. Vm.1997 ja tekniikkana 2.5 litranen 20-tappinen+manuaali.
Vikoja ilmoitettu:
-Kone hikoilee öljyä
-Toinen takalasi ei toimi ja repsikan lasi nousee vinossa
-ABS-boksissa vikaa(polttaa valoa)

Onko kuinka vittumaisia/suuria/kalliita remontteja laittaa kuntoon ja onko tuommosella siistittynä ja fiksattuna minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa? 1500e nettihautomossa hintapyynti.

Tolle varmaan kelpaa polttoaine kans kohtuudella kuten turbomalleillekkin mutta kulkupuoli on jotain aivan muuta?

Vaihtokauppa aina kahden auton hinta, nuo kyseiset viat työläitä/kalliitakin korjata joskus, autopurkamo hinnat osille enempi kuin mitä siitä saat, niilläkin varmaan hinta kartelli kun kaikilla on sama hinta osille ?

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #556 : 08.01.2015, 11:01:47 »
Hellou, uus naama huutelee ja jotaki asiaaki olis.
Eli kakkosautona toimiva -92 toyota carina e 1.6 alkaa lahoamaan kun mittari lähestyy 400tkm ja "uutta" pitäs tilalle kattoa.
Joku perversio olis tuollasta 850 t5:sta kohtaan kun ei missään hinnan kiroissa enää näyttäis olevan ja jotaki hauskuuttakin siinä ajamisessa vois olla kun verrokkina on tuo carina.
Kuinka toimivia laitoksia nuo on? Onko joku paikka joka porsii jatkuvasti ja maksaa maltaita? Soppa maistuu kyllä, mutta kuinka paljon vois kuvitella menevän, kun työmatka olis 25km/sivu ja maantie ajoa.
Ohjaamon mukavuuden voisin kuvitella olevan ihan eri planeetalta kuin tuossa carinassa. Niin bensan kuin renkaan kulutusta voi varmaan jonkun verran vaikuttaa nilkkaa säätämällä.
Joku jo kehui moottoria lujaksi mutta sanoi lopun olevan kuraa, mm. alusta ja sähköt, osaisko joku valaista vähän mistä kaveri on puhunut?
Joka tietää niin luettelee asiaa kun jotaki varmasti jäi kysymättä, ja tarjotakki saa mutta osta aikataulu varmaan venyy kesään/syksyyn kun katsastus olis kesäkuussa toyotassa.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #557 : 09.01.2015, 09:07:14 »
^ Kunhan muistaa, ettei hinnat alkaen mallia katsele ja ajattele saavansa ongelmatonta autoa.

Kyllähän noissakin kilometrit alkaa näkymään ja tuntumaan.
Muuten kyllä koneet kestää, kunhan ei ole mitään tee se itse virityksiä tehty, pätee koko autoon myös.
t5 kun on jo hieman "uudempaa" -95 -> niin isommat lastentaudit on pois.
Öljyä noi tuppaa alkaa kuluttelemaan monesti, kun on km:ä reilummin.

Alusta on ihan toimiva ja kestävä, tietysti menee niveliä yms.
Helppo vaihdella ja suht halpojakin, pois lukien taka-akselin puslat.

Ruosteista. Kunhan etulokasuojat ei ole mädät, eikä kynnyskoteloissa näy ruostetta,  niin saattaa saada hyvinkin kopan.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #558 : 09.01.2015, 10:19:30 »
Km:t näkyy, mutta onko +300tkm jo loppu, lopun alkua vai sopivasti notkistunut?
Entä vaihteisto, automaatti olisi mukavampi vaan joko on murheen kryyni aikuisella iällä vrt manuaali.
Onko 3000-4000€ hinnat alkaen vai katselenko suosiolla alkupään avensista?
Muutamia olen katsellut ja jopa alle 3000€ ollut päälle päin tosi siistin näköisiä (kuvissa toim.huom.)
Takapään puslat, onko kalliit vai vaikeat vaihtaa vai molempia?
Työkalut kyllä pysyy kädessä mutta kuinka paljon pitää olla ennen kuin kannattaa harkita, pärjääkö pienellä räikkäsarjalla ja pajavasaralla?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #559 : 09.01.2015, 10:27:36 »
Km:t näkyy, mutta onko +300tkm jo loppu, lopun alkua vai sopivasti notkistunut?
Entä vaihteisto, automaatti olisi mukavampi vaan joko on murheen kryyni aikuisella iällä vrt manuaali.
Onko 3000-4000€ hinnat alkaen vai katselenko suosiolla alkupään avensista?
Muutamia olen katsellut ja jopa alle 3000€ ollut päälle päin tosi siistin näköisiä (kuvissa toim.huom.)
Takapään puslat, onko kalliit vai vaikeat vaihtaa vai molempia?
Työkalut kyllä pysyy kädessä mutta kuinka paljon pitää olla ennen kuin kannattaa harkita, pärjääkö pienellä räikkäsarjalla ja pajavasaralla?
avensiksista tahtoo ainakin +300tkm hävitä viitosvaihde. Ainakin dieseleistä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #560 : 09.01.2015, 10:29:10 »
Ei tuo 300 vielä ole juuri mitään.
Automaatti on ok, kunhan sinne on öljyjä vaihdeltu.
Hinnan mukaan, kyllä pitää saada jo todella hyväkuntoisen, jos 3-4k € makselee.

Ei ne takapään puslat kauhean hintaisia ole, mut ikäviä vaihdella.

Perus työkaluilla pääsee jo pitkälle.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #561 : 09.01.2015, 13:00:37 »
http://www.tori.fi/koko_suomi?q=&cg=2010&w=3&st=s&ps=2&pe=4&mys=1995&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=1&cxdw=&cxc2=&ca=12&l=0&md=th&cb=41&cbl1=15

Tonnilla saa ajettavan, sen hyvän etsimisen aloita jo talvella, huonoista pyytävät keväälläkin ylihintaa ja 3000e ei takaa auton todellista kuntoa/arvoa ;)

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #562 : 09.01.2015, 13:56:35 »
Mitä eroa on 850 t5 ja 850R välillä? Vai onko sama auto eri kutsumanimi?

Kauanko noita varmistuksia pitää laitella, rasittava nakki puhelimella?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #563 : 09.01.2015, 16:08:21 »
850R on ns. kaikilla herkuilla malli tosta 850 Turbosta. R mallin edeltäjä on sitten T-5R, jotka ovat kaikki 1995 vuotisia.

Poissa Harwey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
V70 -99 20v ostajan kysymyksiä
« Vastaus #564 : 09.01.2015, 20:31:22 »
Otsikon mukainen auto kiikarissa. Paljonko kilometrejä 20v koneet kestää? Onko niissä jotain juttuja mistä huomaa jos jotain on vialla?
Autosta on kaukosäädin rikki. Voiko samanlaisen käytetyn ohjelmoida toimimaan siinä?
Volvo V70 2,4 10V "Hirviauto"

Poissa juippi w8

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #565 : 12.01.2015, 07:36:51 »
http://m.nettiauto.com/volvo/v70/6956081 Tollanen volle olis kiikarissa onko mitä miinuksia ja mitä plussaa?  Taikka yleisvikoja

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: V70 -99 20v ostajan kysymyksiä
« Vastaus #566 : 12.01.2015, 13:16:37 »
Otsikon mukainen auto kiikarissa. Paljonko kilometrejä 20v koneet kestää? Onko niissä jotain juttuja mistä huomaa jos jotain on vialla?
Autosta on kaukosäädin rikki. Voiko samanlaisen käytetyn ohjelmoida toimimaan siinä?

Vieläkös noissa onnistuu ohjelmointi samalla tavalla kuin ainakin 900-ja 800-sarjoissa. Eli käyttää avaimella virrat päälle pois neljä kertaa. Viidennelle virrat päälle ja kaukosäätimestä pitkä painallus. Pitäisi alkaa mahdollisen hälytyksen ledin vilkkumaan ja ohjain koodattu.

Ei taida uudemmissa Volvoissa enää sama juttu toimia?!

Luulisi että käytettykin käy tuohon. S 90:iin maksoi uusi kaukosäädin Volvolla 88 euroa. Olisiko vielä samaa luokkaa ekan kopan V 70?

Luulisi näiden koneiden kestävän monta sataa tuhatta... Ainakin yksi 850 rullaa hyvin reilusti yli 400 000 jälkeen tietääkseni
a car you can believe in

Poissa Harwey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #567 : 15.01.2015, 08:36:55 »
Onko mk1 V70:ssä ollut 10v koneita vielä -99-00 asti? Onko kestolla eroa 10v vs 20v?
Volvo V70 2,4 10V "Hirviauto"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #568 : 15.01.2015, 09:47:33 »
Onko mk1 V70:ssä ollut 10v koneita vielä -99-00 asti? Onko kestolla eroa 10v vs 20v?
Ei ole, taisi -99 mallivuodelle tulla uudet koneet jolloin 140hv mallissakin oli 20 venttiiliä. Kestosta en osaa sanoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa kersti91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Lappeenranta
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #569 : 19.01.2015, 19:24:08 »
Vuosimallissa 1999 löytyy kyllä vielä 10V-versio. Itsellä oli, ihan runkonumeronkin perusteella. Eikä ollut vanhaa varastoa 98-malli vaan sähköosiltaankin vastasi vuoden 99-mallia.

Moottori oli perinteinen 10V Fenix-ohjauksella, vaijerikaasulla. Mittaristossa oli erilliset johdot tätä konetta varten, joita sitten ei enää 2000-mallista löydy.
Alla se toinen ruotsalainen...

 

RallyBaron  Samppasport