Vähän aihetta sivuten, osaisiko joku kertoa mikä olisi toimiva puola+pääteaste jakajasytytyksen kanssa viinalle about 300-350hv ja millä dwell säädöillä.
Jostain syystä 139 moduuli keitti oletettavasti puolan* ja johtosarjassa löytyy optio valmiiksi 124 moduulille. Aikaisemmin oli kiinni 124, mutta tuntui lämpeävän ja yksi ainakin onnistuttiin polttamaan. Olisiko viisain ratkaisu pääteasteeksi BIP373 vai pitäytyykö tuossa erillisessä boschilaisessa?
*kylmänä toimii hyvin, mutta 20min käytön jälkeen alkaa rötää ja kipinöitä katoaa välistä, lambda heittää laihalle ja putkesta tulee reippaasti etanolia.
Dwell oli 124-moduulilla ja vakiopuolalla:
Cranking 6.0ms
Running 2.6ms
Minimun discharge period 0.5ms
Moottorinohjauksen virkaa suorittaa ms1v.2.2 jakajasytytyksellä, päätyjakajalla ja tällä modilla:
Remove D5, D8, and R10. Also remove the jumper between XG1 and XG2.
Replace D8 with a 1K resistor.
Run a length of wire from XG1 to the right hole of D5.
Run a wire from the bottom hole of R10 to the top of R11.
Run a 750 ohm to 1K, 1/4 watt resistor from the right (5v) side of R23 to the negative (top) leg of D17.
Run a wire from the negative leg of D17 to X11.
Tosin jostain lueskelin, että 139 ei tarvitsisi tuota 1kohm alasvetoa ja tämä tuntuu järkevältä, koska hallillinen pystyjakajakin ohjaa 139 moduulia 12v kanttiaallolla? Mutta paljonko tuolla ohjausjännitteellä on sitten merkitystä pääteasteen toimintaan?
Mitä lueskellut niin vakiopuolan (Ja muistelisin joskus kuulleeni, että turbommalleissa ja vapareissa on eri puola?) pitäisi kuiteskin riittää hyvin pitkälle, mutta uusi vakiopuola nopealla silmäyksellä on huomattavasti kalliimpi kuin vaikkapa tämä:
http://www.uspartsperformance.fi/puola-12v-chrome-58000v-9337