Ateho  Elekma

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 784172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #60 : 10.04.2012, 18:34:25 »
Lahdessa on ainakin hirsimetsäntiellä yks putiikki joka pystyy avaamaan lukitukset ja pääsee vikamuisteihin, mut jos se väittää olevansa päällä muttei polta niin ei se sillon ole lukossa vaan tod.näk. Sieltä älyboksista on jotain hapettunu. Mulle vaihdettiin se ens töikseen, ja sen jälkeenhän niitä vikoja sit alkoikin löytymään... En muista paljon se makso, mut ei se ihan hirveen kallis ollu...

Pitää kattoo että kerkeiskö ens viikolla käydä tuolla vikakoodinluvussa, tosin matkaa on noin 90km per sivu.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #61 : 12.04.2012, 16:06:47 »
Eli onkelmanahan oli pelkästään lukittunut ardic, liian monta käynnistysyritystä.
Onneks sattumalta löyty vikakoodinlukija ihan naapurikunnasta.

Toimii, toistaiseksi!
Volvoton

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #62 : 12.04.2012, 19:20:22 »
Sepä varsin mielenkiintoisaa, käsittääkseni jos laite on lukossa, sen pitäisi vilkuttaa vaan näytöllä muutaman kerran "on"ia ja palata off-tilaan. Näin ainakin mulla.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #63 : 13.04.2012, 15:57:15 »
Sepä varsin mielenkiintoisaa, käsittääkseni jos laite on lukossa, sen pitäisi vilkuttaa vaan näytöllä muutaman kerran "on"ia ja palata off-tilaan. Näin ainakin mulla.

Ohjataanko sulla ardikkia viiksestä vai erillisestä kellokytkimestä?
Volvoton

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #64 : 13.04.2012, 17:06:57 »
Sviiksestä

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #65 : 06.05.2012, 15:35:41 »
Ääh......

Ardikki pysyy päällä paut 3minuuttia kun sen kytkimestä käynnistää. 
Kun se kytkeytyy ulkolämpötilan mukaan päälle, niin pöhisee kylläkin pitkään.

Ja vuotaa polttoainetta "kylmänä".

Taidan ostaa ens talveksi Eberin, jos ei nuukuus iske  ::)

Volvoton

Poissa puistas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Entinen Pertti, nykyinen Expertti
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #66 : 24.09.2012, 10:29:07 »
Hei, omistan Volvo 70 2.5 TDI -00 uudempaa koria, ja ongelmana on se kun auton  mukana tuli lisälämmitin (912-D) joka oli irroitettu.
Huolsin lämmittimen ja asensin paikoilleen mutta siinä on kaksi pistoketta.
Suurempi johon löytyy vastakappale sisälokarin alta ja toinen kaksinapainen pitemmällä johdolla johon en löydä mistään vastakappaletta.
Joten osaako kukaan sanoa mistä sitä kannattaa etsiä?
« Viimeksi muokattu: 01.10.2012, 14:57:52 kirjoittanut puistas »
BSR PPC vikakoodinlukija & ELM327

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #67 : 24.09.2012, 17:59:03 »
Se 2-napainen voisi olla polttoainepumpun pistoke, tuon ikäisissähän on alunperin ollut pumppu siinä lämmittimen kyljessä, mutta muutossarjalla siirretty sitten takarenkaan lähelle.
Mun arvaus on siis tuollainen, etenkin sitten, jos autossasi pa-pumppu on oik. takarenkana luona

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #68 : 24.09.2012, 20:18:09 »
Justiinsa kaverin ardikki vastaavassa vuosimallissa (2000) käytetty pöydällä, neliskanttisella pakoputkella. Lämppärin tuuletin pyörii hyvin, polttoainepumppu nakuttaa muutaman kerran eikä lähde tulille. Vikakoodiksi bsr antoi cem-5f4f, ei muuta. Lyhenneltiin poltinputkea ja katsottiin että muutenkin lämppäri oli puhdas, mutta ei saatu toimimaan. Oliko se niin että nuissa vanhemmissa ardikeissa oli polttoainelinjassa jokin suodatin, voisko vika olla siinä?

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #69 : 24.09.2012, 21:20:37 »
Näytti tuo koodi olevan" liian monta yritystä" mutta eikö tosiaan tuo uudempi bsr lukija anna poistaa tuosta vuosimallista vikakoodeja, vollehan on 2.5tdi koneella, vm.-2000?

Poissa puistas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Entinen Pertti, nykyinen Expertti
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #70 : 25.09.2012, 06:52:09 »
Se 2-napainen voisi olla polttoainepumpun pistoke, tuon ikäisissähän on alunperin ollut pumppu siinä lämmittimen kyljessä, mutta muutossarjalla siirretty sitten takarenkaan lähelle.
Mun arvaus on siis tuollainen, etenkin sitten, jos autossasi pa-pumppu on oik. takarenkana luona

Tässä pa-pumppu oli lämmittimen kyljessä, joten se varmaankin on sen johto mutta missä sen pistoke.
Onko takarenkaan luona ainoastaan lisälämmittimen pa-pumppu ja näkyykö se ilman suurempia purkamisia jos siellä se on.
Voisiko silti alkuperäinen pumppu olla siten paikoillaan että pa-menee sen läpi. Eikös se ole vähän solenoidi tyyppinen pumppu joka nakuttaa.
Eli tähän ei varmaankaan ole muutosta tehty koska tämä lämmitin oli irroitettu tästä autosta talvella.
BSR PPC vikakoodinlukija & ELM327

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #71 : 25.09.2012, 07:16:14 »
Tässä pa-pumppu oli lämmittimen kyljessä, joten se varmaankin on sen johto mutta missä sen pistoke.
Onko takarenkaan luona ainoastaan lisälämmittimen pa-pumppu ja näkyykö se ilman suurempia purkamisia jos siellä se on.
Voisiko silti alkuperäinen pumppu olla siten paikoillaan että pa-menee sen läpi. Eikös se ole vähän solenoidi tyyppinen pumppu joka nakuttaa.
Eli tähän ei varmaankaan ole muutosta tehty koska tämä lämmitin oli irroitettu tästä autosta talvella.

Se alkuperäinen pumppu ei olisi paikallaan, joten mun arvaus ei nyt osunut.

Poissa Maza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #72 : 25.09.2012, 10:53:26 »
Se alkuperäinen pumppu ei olisi paikallaan, joten mun arvaus ei nyt osunut.

Mulla on omassani samanlainen johto, eikä se ole missään kiinni ja ardic "pelaa" ihan kohtuudella.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #73 : 01.10.2012, 01:08:03 »
mistää mahtaa löytää ardicin johtosarjan kasipätkään? itse lämmittimiä on 2 kpl mutta niiden johtosarjat liene väärät koska on ollut 940-turbossa kiinni ???

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #74 : 01.10.2012, 03:16:37 »
Täällä voisi olla innokas ostaja   ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Carcom Oy  Ateho