Futurez  Kulkukoira

940 turbo putkisto

  • 17 Vastauksia
  • 5933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 940 turbo putkisto
« Vastaus #15 : 07.12.2021, 20:32:24 »
Tuollainen panta mulla ois olemassakin valmiiksi. Ajatteletko samalla tavalla kuin minä että käyttäisi olemassaolevia putkien laippoja hitsaamatta mitään, ja kiristäis vain pannalla päältä?
Hitsaisin kyllä varmuuden vuoksi jos v-bandia ajattelit, en usko että sita saa kiristettyä paikalleen järkevästi. Mulla on 3" putkisto alussa ja v-band tossa paikassa. Toimii hyvin.
Kappas, bilteman sivut eivät näyttäneet tota laippaa kun hain pakoputkitarvikkeita oman auton rekkarilla. Se olisi hyvä kokeilu jos haluaa päästä hitsaamatta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 turbo putkisto
« Vastaus #16 : 07.12.2021, 23:38:10 »
Tuohon tuskin toi korjaussarja auttaa, se kun korjaa vain tuon vielä olemassaolevan osan joka puristaa putkien kartiopinnat yhteen. Tässä näyttäisi kartiopinnat koko lailla poistuneen, joten optimiratkaisuna uusi katti, esim 200cel racekatti bilsusta, 2.5" vbandi ja hitsailee kaiken nippuun, myy orggiskatin ja ostaa remontista yli jäävällä rahalla vaikka uuden loppuputkistonkin rosterisena.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 turbo putkisto
« Vastaus #17 : 08.12.2021, 00:20:09 »
Juu eli tälläinen ja pultit: https://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/repair-parts/flange-exhaust-pipe-62-mm/1016090/ ?


Biltemasta sittenkin: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/pakoputken-korjaussarjat/pakoputken-laippa-2000018757

Viime joulunpyhien ratoksi hitsailin korjaussarjan lattaraudasta. Neliönmallisen ja kaksiosaisen, eli lattoja kahteen kerrokseen ja kulmista kiinni toisiinsa, ikäänkuin kaksi bumerangia. Ja neljällä pultilla kiristys.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Futurez  Kulkukoira