Kulkukoira  Proturbo

Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..

  • 22 Vastauksia
  • 10629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4405
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #15 : 31.10.2014, 11:33:40 »
Tuon blogin kertomus.. Noo, persdynohan se aina paras on vertailuun varsinkin näin pienissä muutoksissa. Ei edes mitään mittaustuloksia ja ei seuraile mittareita.
Itse epäilen, että tuosta 20T kompurasta ei juurikaan iloa ole, koska pakosiipi ja -pesä tuntuvat tukkoisilta jo 19T kanssa. Toivon, että joku voi todistaa nämä epäilykseni vääriksi, niin voi itsekin aikanaan miettiä kyseistä operaatiota.
Totta. Googlasin vähän ja Kaplhenken ukko oli näköjään samaa mieltä kanssasi.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/163860-to-20t-or-not-is-it-worth-it/

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #16 : 31.10.2014, 12:27:43 »
Voi hyvin olla, että 19T->20T swappi ei se fiksuin ole, mutta esim just 16T:n korvaajana vois mennä siinä missä 19T:kin. Hintaeroa noilla ei kuitenkaan ainakaan Kinugawalla ole käytännössä yhtään, niin sama vaiva olis sitten laittaa 20T.

Jos oma ritsa olis läjässä ja vielä 19T:llä, niin mielelläni uhraisin vähän aikaa ja rahaa, että saatais eroista faktaa tiskiin. Paperilla äkkiseltään muita eroja ole kuin 1mm isompi kompressorisiipi?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #17 : 31.10.2014, 12:40:39 »
Voi hyvin olla, että 19T->20T swappi ei se fiksuin ole, mutta esim just 16T:n korvaajana vois mennä siinä missä 19T:kin. Hintaeroa noilla ei kuitenkaan ainakaan Kinugawalla ole käytännössä yhtään, niin sama vaiva olis sitten laittaa 20T.

Jos oma ritsa olis läjässä ja vielä 19T:llä, niin mielelläni uhraisin vähän aikaa ja rahaa, että saatais eroista faktaa tiskiin. Paperilla äkkiseltään muita eroja ole kuin 1mm isompi kompressorisiipi?

Mulla olis kyseessä tällänen tapaus: Nykyinen 940 missä kiinni 19T 7 pesällä, ylimääräisenä lojuu 13C 6 pesällä.
Tuo 13C oli tarkoitus laittaa fordin projekti koneeseen, mutta jos nyt käy niin että siitä tekee 20T:n niin menee se 7 pesän kanssa ysiin.
Tässä samalla kun molemmat olisi saatavilla, niin voisi käydä mittaamassa millasia eroja noilla saa

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4405
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #18 : 31.10.2014, 13:05:46 »
Mulla olis kyseessä tällänen tapaus: Nykyinen 940 missä kiinni 19T 7 pesällä, ylimääräisenä lojuu 13C 6 pesällä.
Tuo 13C oli tarkoitus laittaa fordin projekti koneeseen, mutta jos nyt käy niin että siitä tekee 20T:n niin menee se 7 pesän kanssa ysiin.
Tässä samalla kun molemmat olisi saatavilla, niin voisi käydä mittaamassa millasia eroja noilla saa
:tykkää: Viikonloppuna 19t penkki? Tässä kannattaisi varmaan ottaa huomioon pakopesä, oliko sulla suora vai kartiomallinen 7? Vinohan olis paras mutta hankala takavedossa.
Voi hyvin olla, että 19T->20T swappi ei se fiksuin ole, mutta esim just 16T:n korvaajana vois mennä siinä missä 19T:kin. Hintaeroa noilla ei kuitenkaan ainakaan Kinugawalla ole käytännössä yhtään, niin sama vaiva olis sitten laittaa 20T. Paperilla äkkiseltään muita eroja ole kuin 1mm isompi kompressorisiipi?
Samaa mieltä. Jep, ja hiukan erilainen muoto (?) jos uskotaan volvospeedin juttuja. Tohon blogin +50 persdynoheppaan en kyllä usko...

Poissa Pro Turbo

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #19 : 31.10.2014, 13:10:53 »
TD04 ahtimissa muutenkaan ei ole kuin millin ero edelliseen, esim. 18T on 45mm kun 19T on 46mm.
16T on 43,4mm ja 15T 42mm.
Muutama milli vaikuttaa varsinkin jos noinkin pienessä reijässä lasketaan sen prosentuaalista vaikutusta koon kasvuun.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2014, 13:13:17 kirjoittanut Pro Turbo »

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #20 : 31.10.2014, 15:46:36 »
TD04 ahtimissa muutenkaan ei ole kuin millin ero edelliseen, esim. 18T on 45mm kun 19T on 46mm.
16T on 43,4mm ja 15T 42mm.
Muutama milli vaikuttaa varsinkin jos noinkin pienessä reijässä lasketaan sen prosentuaalista vaikutusta koon kasvuun.

Onko se teidän kompurasiipi 11 vai "6+6" lapainen?
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Pro Turbo

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #21 : 31.10.2014, 16:06:34 »
Onko se teidän kompurasiipi 11 vai "6+6" lapainen?

Samanlainen 11 lapainen kuin kinukawalla, ei tosin sieltä kotoisin.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Volvo 850 t5 isompaa ahdinta..
« Vastaus #22 : 01.11.2014, 10:20:18 »
Ehkä tuon 20T siiven kanssa kannattaisi kokeilla noita 9 tai 11 lapaisia pakosiipiä. 9-lapainen todennäköisesti virtaa hieman paremmin, mutta heräämisessä kärsii. Mutta taas itselleni tulee mieleen se onneton #7 pakopesä, joka saattaa olla se tukos.

Samanlainen 11 lapainen kuin kinukawalla, ei tosin sieltä kotoisin.

Heillä on myös 6+6 lapainen tarjolla.
Siihen en ota kantaa, koska en tiedä, että kumpi on parempi.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2014, 10:22:25 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

 

Futurez  Kulkukoira