Elekma  Autoracing

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #855 : 09.06.2022, 21:44:35 »
Perataan nyt tämäkin vaihtoehto lävitte.
Eli Volvo 240 GLT. Alustat näissä näyttää ainakin silmämääräisesti matalammilta ja ryhdikkäiltä. Mitä eroa on esim Volvo 240 GL alustaan?
Käykö GLT alusta GL koppaan heittämällä? Patruuna tolppaan jne...

Minkävuotisia vehkeitä?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #856 : 10.06.2022, 22:11:19 »
Alustaremppaa odottava auto on - 90.
Iskarit ja jouset vaihtokunnossa, niin mietiskellyt tässä että mitä sille tekisi. Tällä hetkellä perus lulla-alusta paikoillaan.
Luin tuon koko 58 sivuisen ajatusten vaihdon, ja täytyy sanoa että ei auttanut minun päätöksenteossa yhtään. Paljon on eri variaatioita.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2022, 13:27:24 kirjoittanut Dasse510 »

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #857 : 14.06.2022, 20:31:53 »
Onko kukaan tilaillut tavaraa tuolta RetroTurbo Motorsportilta? Perskules kun ei saa millään yhteyttä kyseiseen firmaan. Ei sähköpostilla eikä kyselylomakkeella.
Jos oikein muistan niin heillä on varastoo myös puolassa, josta lähettävät eeuu maihin tavaraa.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #858 : 14.06.2022, 21:27:28 »
Onko kukaan tilaillut tavaraa tuolta RetroTurbo Motorsportilta? Perskules kun ei saa millään yhteyttä kyseiseen firmaan. Ei sähköpostilla eikä kyselylomakkeella.
Jos oikein muistan niin heillä on varastoo myös puolassa, josta lähettävät eeuu maihin tavaraa.

Sen verran on kyseisellä firmalla ollut vaikeuksia toimittaa tavaraa ja vastailla yhteydenottoihin että suosittelen ostamaan muualta
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #859 : 14.06.2022, 23:23:10 »
Asia piffi, kiitos.
Onko kukaan laittanut sedaniin tuota farmariin tarkoitettua Lessun madallussarjaa? Onko mitään mainittavaa etua, jos mietitään takapäätä? Vai pitääkö vaan pysyä suosituissa farmarin vahvistetuissa takajousissa?

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #860 : 15.06.2022, 20:51:47 »
Juu, jos unohtaa ne madallusjouset, niin olisiko olemassa jokin hyvä jousi/iskari kombo? Esim. iskari jos olisi Bilstein b6, niin mikä olisi siihen passeli jousi? Vakio Lessut? Tai iskari Motonetin Kyb, niin mikä jousi? Tällä periaatteella.

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #861 : 16.06.2022, 14:37:42 »
Nyt loppui se arpominen.
Tilasin Lessun normijouset ja Kybin kaasuiskarit.
Saapahan viedä katsastukseen.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2022, 08:23:15 kirjoittanut Dasse510 »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #862 : 10.08.2022, 12:40:45 »
Kyselisin vielä täältä ennenkuin tilaan. Eikös tämmösellä ostoskorilla + laikka kuuluisi saada kakslankkua alaspäin? Kannattaako tilata muuten samaan syssyyn heloja ja palloniveliä, eli meneekö samalla vaivalla vai vaihtaako vasta katsurin niitä moitittua?

Etuiskari Audi/VW
Tuotenumero: 66-4001

Etujousi Volvo200 dsl/V6
Tuotenumero: 67-5180

Takakaasu Astra G Farmari
Tuotenumero: 34-3307

Vahv/Sport Volvo 145/245 (T)
Tuotenumero: 67-5007

Miten tuo Astran takakaasu jäykkyydeltään?


Tämä kiinnostais itseäkin, eteen ainakin audi 80 iskaripatruunat on sen verran lyhyemmät, että dieselin jouset pysyy juuri ja juuri jännityksessä lautasten välillä, kun on laikattu muistaakseni 2 tai 3 kierrosta, mutta joutuu tekemään  holkin yläpäähän, kun patruunakin on lyhyempi kokonaisuudessaan.
Erityisen jäykät iskarit noi ei kyllä ole.
Vakio Volvon iskareilla voi lyhentää 2.25 kieppiä dieselin etujousta, joten Audin pampulla oltava tuo 3
« Viimeksi muokattu: 10.08.2022, 12:46:57 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #863 : 22.08.2022, 20:02:52 »
Miten tuo Astran takakaasu jäykkyydeltään?
Vastaan itselleni, että täysin hanurista, en suosittele kellekkään, on niin löysä että makkaran mallisesta hidastepompusta kun ajaa matelemalla yli, niin tuntuu että munapussit kolahtaa silti siihen pomppuun...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Turbointtelkuurel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #864 : 28.03.2023, 11:29:30 »
Onko kukaan toteuttanut raidetangon kulman korjausta madalletussa autossa muuten kuin BNE/Kaplehenken palikoilla?





www.bneshop.com/collections/240/products/240-quick-steer-roll-correction
Hintaa posteineen ja tulleineen tulee lähes 500€, joka tuntuu kyllä aika suolaiselta... kuitenkin varmasti toimiva ratkaisu sekä plussana mahdollisuus säätää ohjauksen nopeutta.

www.uniball.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Alustan-osat/Bumpsteer-/-Raidetangot/Volvo-2xx-bump-steer-raidetangonp%C3%A4%C3%A4&naytasivu=643&id=0&saitti=rallycorsa
Vaihtoehtoisesti Uniballilta löytyisi pelkästään bumpsteeriin vaikuttavat raidetangon päät ja vielä Suomesta. Onko kenelläkään kokemusta näistä? Lähinnä mietityttää toi raidetangon pään tapin pituus, kun siihen kohdistuvat voimat kasvavat tapin pidentyessä.






Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #865 : 28.03.2023, 16:58:31 »
A-ryhmän 242 rata-autoissa oli vaan väliholkki ja suoraksi porattu reikä kääntövarressa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mtuitto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #866 : 01.05.2023, 20:11:57 »
Laitoin vm. -81 242:en BCracingin alustasarjan, jonka seurauksena aurauksen säätö teettää töitä. Raidetangoissa ei tahdo säätövara riittää, kierre loppuu kesken. Tehostamaton ohjaus kyseessä. Toistaiseksi olen operoinut pilarinostimella, jolla etupää roikkuu ilmassa ja auraushan muuttuu oleellisesti (onneksi suotuisampaan suuntaan) kun auton laskee lattialle. Siltanostimella pääsee tekemään lopullisen mittauksen, mutta vaikuttaisi silti jäävän tavoitteesta...

Onko lyhyempiä raidetangon päitä saatavilla jostain, vai miten näitä on ratkottu? Noihin raidetangon päihin ei saa kierrettä jatkettua, koska varsi on n. 12,5 millinen, mutta kierre on 14 millinen. Olisiko jossain tarvikeosassa paksumpi runko, johon saisi pakalla työstettyä lisää kierrettä?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #867 : 01.05.2023, 20:25:47 »
Siis että mitä että  :o

Eihän coilisarjan asennus pitäis auraukseen vaikuttaa kun ei kääntövarsiin kosketa. Millä nyt mittaat sitä aurausta / haritusta? Ja mittaatko nyt siis niin että auto ilmassa ja pyörät roikkuu ulosjoustossa?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa mtuitto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #868 : 02.05.2023, 11:27:43 »
Tuossa BC:n sarjassa tulee sellaiset n. 50mm paksut alumiinipalat navan ja alapallonivelen väliin, jolla pyritään pitämään tukivarsi siedettävässä asennossa. Raidepää pysyy tietysti omalla paikallaan kiinteässä kääntövarressa, jolloin tukivarren ja raidetangon suhde muuttuu. Tästä aiheutuu tuo em. ongelma.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #869 : 02.05.2023, 12:09:51 »
Jaa niin, joo ne kannattaa jättää pois tai sitten hommaa ne bump steer palikat semmoisena missä tulee uusi kääntövarsi mukana samassa.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Proturbo  Autodiagnoosi