Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4327 Vastauksia
  • 813387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4305 : 04.08.2022, 09:43:20 »
235/45/18 sanoo Volvo tehtaan paappa oikeaksi rengaskooksi kyseiseen malliin, tai näin ainakin auton kuskin puoleisessa tarrassa mainitaan.

Hmm, meidän auton tarrassa ja ohjekirjassa on vain tuo oletusrengastus 235/45/17. Pistin gummihusetille viestiä, että olisiko mahdollista saada 235/45/18 koossa ja vastaus oli, että 235/40/18 on oikea koko  ::) Tiedä nyt sitten.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6739
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4306 : 04.08.2022, 09:53:13 »
Hmm, meidän auton tarrassa ja ohjekirjassa on vain tuo oletusrengastus 235/45/17. Pistin gummihusetille viestiä, että olisiko mahdollista saada 235/45/18 koossa ja vastaus oli, että 235/40/18 on oikea koko  ::) Tiedä nyt sitten.

Noinhan se menee jos tuumakoko kasvaa niin profiilin täytyy pienentyä. Siis jos leveys ei muutu. 235/40/18 ja 235/45/17 on sama halkaisija.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2022, 09:56:05 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4307 : 04.08.2022, 10:23:10 »
Noinhan se menee jos tuumakoko kasvaa niin profiilin täytyy pienentyä. Siis jos leveys ei muutu. 235/40/18 ja 235/45/17 on sama halkaisija.

Aivan, eli loppujen lopuksi se koko mitä alunperin mietinkin ja gummihuset ehdotteli oli kuin olikin oikea :D Eli eiköhän se tuo sitten alle valikoidu.

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4308 : 04.08.2022, 23:59:23 »
Tässä valokuva vielä oman autoni tarrasta kuskin oven palkista:


Ja tosiaan sähköisessä käyttöohjekirjassakin sanotaan vaihtoehdoiksi 235/45 R17 tai 235/45 R18
Voisiko olla mahdollista että tuo R-Design malli on syynä että omassa tarrassa on vaihtoehtona vain tuo 235/45/18?
« Viimeksi muokattu: 05.08.2022, 00:10:09 kirjoittanut Odezo »
Volvo V60 D6 R-Design my-15

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6739
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4309 : 05.08.2022, 09:06:00 »
Ainakin tältä sivulta löytyy tämmöstä:

Suositeltu rengaskoko.:
   
EUR, NOR, INT, 14-, paitsi V60 Plug-in Hybrid&/Twin Engine 235/40 R18 kesärenkaat

EUR, NOR, INT, 14-, V60 Plug-in Hybrid&Twin Engine 235/45 R18 kesärenkaat

AME, 14-, paitsi R-design 235/40 R18 all season -renkaat

AME, 14-, R-design -13  235/45 R18 all season -renkaat, 235/40 R18
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15

Poissa peltomi

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4310 : 05.08.2022, 13:24:54 »
Moi,
ekaa kertaa kirjoittelen tälle forumille.

Aikaisempi Volvokokemus on V70:sesta, reilun vuoden aikana hiukan yli 100k ajettuna ja se oli ihan menevä auto, mitä nyt hiukan turbon imusarja tykkäsi mennä hiukan helposti tukkoon, joka aiheutti sen, että se lähti vaihdossa tähän V60 Hybridiin (-14, 230k ajettu).

Pari kysymystä on tullut vastaan tämän kanssa, josta eka on tuo Volvo On Call, miten sen saa otettua käyttöön ja mikä siitä on kustannus? Jos sen ottaa käyttöön, mihin päin autoa SIM-kortti laitetaan, vai onko siinä joku muu yhteystapa?
Toinen on tuo webasto/esilämmitin, ymmärsin että se on vakiona näissä, mutta miten käytännössä se ohjelmoidaan toimimaan tuon mittariston kautta? Ja onko siitä ihan realistista hyötyä talviaamuna, vai kannattaako miettiä erillistä lohkolämmitintä tai muuta vastaavaa hankintaa?
Polttoainekulutusta olen pitkillä matkoilla saanut tuonne 5-6 l/100 km, ajan paljon pitkin Suomea, mutta noiden ajoprofiilien käyttäminen ollut hiukan satunnaista. Paljon käytän tuota SAVE-moodia, ja joskus POWERia, mutta olisiko tuossa tuo Hybrid kuitenkin se taloudellisin vaihtoehto?

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 623
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4311 : 05.08.2022, 14:30:58 »
Volvo On Call ei vaadi erillistä SIM korttia ajoneuvossa on sisäinen modemi tuota varten joka toimii aina. Käy Volvo merkkiliikkeessa he siirtävät auton palvelun sinun nimiisi, maksaa paikasta riippuen 0-60€. Samalla näkevät paljonko maksettua lisenssiä on jäljellä. Luo sitä ennen oma tili siihen appsiin

En ole koskaan autosta edes koittanut ajastaa tuolla appsilla tai tekstiviestillä se on ollut niin kätevää.
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4312 : 05.08.2022, 15:42:28 »
Ainakin tältä sivulta löytyy tämmöstä:

Suositeltu rengaskoko.:
   
EUR, NOR, INT, 14-, paitsi V60 Plug-in Hybrid&/Twin Engine 235/40 R18 kesärenkaat

EUR, NOR, INT, 14-, V60 Plug-in Hybrid&Twin Engine 235/45 R18 kesärenkaat

Eikös tämä tahtoisi nimenomaan sanoa, että tuo 235/45/18 olisi kuitenkin se oikea koko plugariin ja normi V60:een sitten nuo 235/40/18? Tai en sitten tiedä onko enemmänkin makuasia, kumpi on "oikea" koko, mutta näin ymmärsin aikakin tuon perusteella.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Volvo V60 D6 Hybrid
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4313 : 05.08.2022, 16:12:26 »
Minulla auton rek. tiedoissa v60 d6 hybrid summum.

Tyyppihyväksytyt
Rengaskoko          Vannekoko
235/45R18 M+S     8.0JX18
235/45R18             8.0JX18
235/45R17             8.0JX17
235/45R17 M+S    8.0JX17

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4314 : 05.08.2022, 19:02:21 »
Mun plugarissa on alla 225/45 18" ja hyvin toimii.



Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 458
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4315 : 05.08.2022, 19:59:53 »
Minulla on talvirenkaat 225/50/17 muistaakseni, hyvin toimii neki. :)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4316 : 05.08.2022, 23:45:57 »
Moi,
ekaa kertaa kirjoittelen tälle forumille.

Aikaisempi Volvokokemus on V70:sesta, reilun vuoden aikana hiukan yli 100k ajettuna ja se oli ihan menevä auto, mitä nyt hiukan turbon imusarja tykkäsi mennä hiukan helposti tukkoon, joka aiheutti sen, että se lähti vaihdossa tähän V60 Hybridiin (-14, 230k ajettu).

Pari kysymystä on tullut vastaan tämän kanssa, josta eka on tuo Volvo On Call, miten sen saa otettua käyttöön ja mikä siitä on kustannus? Jos sen ottaa käyttöön, mihin päin autoa SIM-kortti laitetaan, vai onko siinä joku muu yhteystapa?
Toinen on tuo webasto/esilämmitin, ymmärsin että se on vakiona näissä, mutta miten käytännössä se ohjelmoidaan toimimaan tuon mittariston kautta? Ja onko siitä ihan realistista hyötyä talviaamuna, vai kannattaako miettiä erillistä lohkolämmitintä tai muuta vastaavaa hankintaa?
Polttoainekulutusta olen pitkillä matkoilla saanut tuonne 5-6 l/100 km, ajan paljon pitkin Suomea, mutta noiden ajoprofiilien käyttäminen ollut hiukan satunnaista. Paljon käytän tuota SAVE-moodia, ja joskus POWERia, mutta olisiko tuossa tuo Hybrid kuitenkin se taloudellisin vaihtoehto?

Autossa on oma SIM-kortti käytettävissä eli ei tarvi omaa korttia. Kannattaa käydä kyselemässä Volvolta VoC:n päivän hinta. Olisko ollut 45 € pari vuotta.

Autossa on aika monta tapaa ajaa. Talvella ajan kovilla pakkasilla AWD-moodilla. Kesällä ajan lyhyet matkat Pure-moodilla ja pidemmät Save-moodilla. Pyrkimys on aina se, että kotiin tullaan tyhjällä akulla. Mun parin auton kulutus on jäänyt 4.0 ... 4.2 l/100 km välille pitkällä aikavälillä. Nyt 70000 km ajojen jälkeen näyttää 4.04 l/100 km.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 458
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4317 : 05.08.2022, 23:54:34 »
Minulla ~90000km kulutus 4,07 l/100km. Vaikka liki 70% minun vuotusista ajoista menee sähköllä niin talven webasto kulutus kuitenkin nostaa keskikulutusta.

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4318 : 06.08.2022, 01:10:46 »
Lainaus
Lainaus
[url=http://[img]http://[flash=640,360]http://[left][pre][s][u][i]Moi,ekaa kertaa kirjoittelen tälle forumille.Aikaisempi Volvokokemus on V70:sesta, reilun vuoden aikana hiukan yli 100k ajettuna ja se oli ihan menevä auto, mitä nyt hiukan turbon imusarja tykkäsi mennä hiukan helposti tukkoon, joka aiheutti sen, että se lähti vaihdossa tähän V60 Hybridiin (-14, 230k ajettu).Pari kysymystä on tullut vastaan tämän kanssa, josta eka on tuo Volvo On Call, miten sen saa otettua käyttöön ja mikä siitä on kustannus? Jos sen ottaa käyttöön, mihin päin autoa SIM-kortti laitetaan, vai onko siinä joku muu yhteystapa?Toinen on tuo webasto/esilämmitin, ymmärsin että se on vakiona näissä, mutta miten käytännössä se ohjelmoidaan toimimaan tuon mittariston kautta? Ja onko siitä ihan realistista hyötyä talviaamuna, vai kannattaako miettiä erillistä lohkolämmitintä tai muuta vastaavaa hankintaa?Polttoainekulutusta olen pitkillä matkoilla saanut tuonne 5-6 l/100 km, ajan paljon pitkin Suomea, mutta noiden ajoprofiilien käyttäminen ollut hiukan satunnaista. Paljon käytän tuota SAVE-moodia, ja joskus[/i][/u][/s][/pre][/left][/flash][/img]][img]http://[flash=640,360]http://[left][pre][s][u][i]Moi,ekaa kertaa kirjoittelen tälle forumille.Aikaisempi Volvokokemus on V70:sesta, reilun vuoden aikana hiukan yli 100k ajettuna ja se oli ihan menevä auto, mitä nyt hiukan turbon imusarja tykkäsi mennä hiukan helposti tukkoon, joka aiheutti sen, että se lähti vaihdossa tähän V60 Hybridiin (-14, 230k ajettu).Pari kysymystä on tullut vastaan tämän kanssa, josta eka on tuo Volvo On Call, miten sen saa otettua käyttöön ja mikä siitä on kustannus? Jos sen ottaa käyttöön, mihin päin autoa SIM-kortti laitetaan, vai onko siinä joku muu yhteystapa?Toinen on tuo webasto/esilämmitin, ymmärsin että se on vakiona näissä, mutta miten käytännössä se ohjelmoidaan toimimaan tuon mittariston kautta? Ja onko siitä ihan realistista hyötyä talviaamuna, vai kannattaako miettiä erillistä lohkolämmitintä tai muuta vastaavaa hankintaa?Polttoainekulutusta olen pitkillä matkoilla saanut tuonne 5-6 l/100 km, ajan paljon pitkin Suomea, mutta noiden ajoprofiilien käyttäminen ollut hiukan satunnaista. Paljon käytän tuota SAVE-moodia, ja joskus[/i][/u][/s][/pre][/left][/flash][/img][/url][/sup]

Tähän täytyy sanoa se että onhan sinun Volvossasi se VOC? Eli ei ole mitenkään itsestäänselvyys että autossa on tuo VOC, vaan se on lisävarustus.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2022, 01:13:29 kirjoittanut Odezo »
Volvo V60 D6 R-Design my-15

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4319 : 06.08.2022, 01:26:04 »
Ja tosiaan tuo Hybrid Mode on varmaankin taloudellisin Mode, ja tuo Save mode on vaan tarkoitettu silloin jos lähestytään sellaista keskustaa jossa ei saa ajaa polttomoottorilla, niin moottori lataa sen verran akustoon virtaa että kaupungissa pärjää pelkällä sähköllä. Tosin silloin menee enemmän polttoainetta kun ajaa SAVE modella.
Volvo V60 D6 R-Design my-15

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy