Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1069291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4455 : 01.12.2022, 11:00:22 »
Mikä sen noin on syönyt? Eihän tuo teknisesti ole sen kummempi osa kuin perinteinen peräkään, eikä niistäkään öljyt tuolla periodilla miksikään mene.

Poissa T3mppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4456 : 01.12.2022, 12:19:22 »
Mikä sen noin on syönyt? Eihän tuo teknisesti ole sen kummempi osa kuin perinteinen peräkään, eikä niistäkään öljyt tuolla periodilla miksikään mene.

No on se sen verran kummempi, että siellä on planeettapyörästö tasauspyörästön lisäksi. Öljytilavuus tuossa on myös kovin pieni. Ehkä tuo Volvon speksaama öljy on vaan niin huonoa, että vehkeet hajoaa ennenaikaisesti. Mistäs näitä tietää.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4457 : 01.12.2022, 13:20:06 »
Ehkä tuo Volvon speksaama öljy on vaan niin huonoa, että vehkeet hajoaa ennenaikaisesti. Mistäs näitä tietää.
GL-4 ja 75W öljyä taitaa löytyä aika monesta vaihteistosta :). Eiköhän Volvon ja yhteistyökumppanien kokemus riitä öljyb valintaan? Planeettapyörästöhän ei mitään hypoidiöljyä tarvitse.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4458 : 01.12.2022, 13:25:06 »
Vähän sama kuin T8 perissä. ERADit paukkuu kun öljyjä ei vaihdeta, korjaus maksaa monta kultarahaa. Merkkihuollot ei välttämättä edes suostu vaihtamaan öljyjä vaikka aasiakas pyytää, koska vaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan...

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4459 : 01.12.2022, 15:57:12 »
Vähän sama kuin T8 perissä. ERADit paukkuu kun öljyjä ei vaihdeta, korjaus maksaa monta kultarahaa. Merkkihuollot ei välttämättä edes suostu vaihtamaan öljyjä vaikka aasiakas pyytää, koska vaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan...
Kyllä mulla vaihtoivat kun pyysin, olis tietysti asentaja soittaa ja kysyä, kun kerran vaihteistö-öljykin vaihdettiin. N.150 € on hinta eradin öljynvaihdolle
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa T3mppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4460 : 02.12.2022, 08:55:12 »
No on siinä ollut öljynvaihdolla hintaa :o
En tiedä onko tossa T8:ssa toteutettu homma jotenkin eri tavalla, mutta tässä D6 ERAD:issa öljynvaihto on hyvin simppeli. Ja vaikka käyttäisi Volvon omaa öljyä, niin hommassa köyhtyy noin 25 e ja omaa aikaa kuluu tunti, kun rauhassa tekee ja juttelee naapurin kanssa samalla.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4461 : 02.12.2022, 22:26:25 »
No on siinä ollut öljynvaihdolla hintaa :o
En tiedä onko tossa T8:ssa toteutettu homma jotenkin eri tavalla, mutta tässä D6 ERAD:issa öljynvaihto on hyvin simppeli. Ja vaikka käyttäisi Volvon omaa öljyä, niin hommassa köyhtyy noin 25 e ja omaa aikaa kuluu tunti, kun rauhassa tekee ja juttelee naapurin kanssa samalla.

No sinulla ei ole autotallissa istumassa huollon vastaanottajaa, laskutusassistenttia ja toimitusjohtajaa. Todennäköisesti et tulosta omasta työstä tulostimella huoltoraporttia, joka tulee tuotannonohjausjärjestelmästä. Tuskin sun halli on ihan saman kokoinen ja sisällä Volvon ohjelmistoja ja veikkaan, että et ole käynyt huoltokoulutuksissa Ruotsissa. Näistä esimerkiksi tulee tuo 125 € helposti lisää.

Tämän vuoksi rakensin talonkin ihan omin kätösin. Avaimet käteen periaatteella olisin maksanut silloin noin 75 000 €:a enemmän ja mulla ei mennyt kuin puolitoista vuotta työn ohessa.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2022, 22:28:30 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4462 : 02.12.2022, 22:37:14 »
Mulla kun ei oo tallia, eikä oikein remppa halujakaan enää, on pakko lompakolla korjuuttaa  :D
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4463 : 05.12.2022, 18:08:20 »
No on se sen verran kummempi, että siellä on planeettapyörästö tasauspyörästön lisäksi. Öljytilavuus tuossa on myös kovin pieni. Ehkä tuo Volvon speksaama öljy on vaan niin huonoa, että vehkeet hajoaa ennenaikaisesti. Mistäs näitä tietää.
Kiinalaisissa vehkeissä on aina huonot öljyt. Esim halkomakoneeseen kannatta heti oston jälkeen vaihtaa oikeat öljyt. Vitsi vitsi. :P Itsellä oli D6 ja siinä Erad toimi perstuntumalla normaalisti. Seuraava auto V90 T8 ja siinä pientä hitautta peruuttelun jälkeen kun eteenpäin piti lähteä. Vaihdatin Erad öljyt noin 90 tkm kohdalla. Maksoi noin 150 € ja asentaja sanoi että öljy oli ihan ok kirkasta. Tulipahan vaihdettua. Hitaus ei hävinnyt mihinkään , mutta olen opetellut vaihtamaan vaihdetta hitaammin.

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4464 : 15.12.2022, 23:00:07 »
Onko tosiaan niin että D6 2015 ei lähde Webasto käyntiin jos latausjohto on autossa kiinni? Huomasin sen nyt vasta tänä talvena kun työpaikalle tuli lataustolpat ja laitoin aamulla johdon kiinni ja katkaisin sovelluksesta (Bravida) latauksen kun akku oli täynnä ja 30min ennen kotiin lähtöä yritin laittaa VOC:ista Webastoa päälle, niin eipä lähtenytkään. Tämän jälkeen kokeilin laittaa ikkunan läpi kaukosäätimellä päälle, niin valot ja vilkut kyllä vilkahti niin kuin Webasto olisi lähtenyt käyntiin, mutta eipä lähtenytkään. No, sitten kävelin vielä autolle ja yritin suorakäynnistää ehkä 5 kertaa, eikä lähtenyt päälle eikä myöskään herjannutkaan mitään. Lopulta otin sitten latausjohdon autosta irti, niin heti käynnistyi suorakäynnistyksellä. Tosiaan kotona auto on aina lämpöisessä tallissa latauksessa niin ei ole tarvinnut ennemmin laittaa johto kiinni Webastoa päälle. On kyllä typerää jos auto on parkkipaikalla piuhassa niin pitää kävellä autolle ja ottaa piuha irti ja sitten vasta webasto käyntiin :idiot2:. Menee vähän pointti tuolle kaukokäynnistykselle. Saiskohan tuon koodattua jotenkin pois?
Volvo V60 D6 R-Design my-15

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4465 : 16.12.2022, 06:55:48 »
Onko tosiaan niin että D6 2015 ei lähde Webasto käyntiin jos latausjohto on autossa kiinni? Huomasin sen nyt vasta tänä talvena kun työpaikalle tuli lataustolpat ja laitoin aamulla johdon kiinni ja katkaisin sovelluksesta (Bravida) latauksen kun akku oli täynnä ja 30min ennen kotiin lähtöä yritin laittaa VOC:ista Webastoa päälle, niin eipä lähtenytkään. Tämän jälkeen kokeilin laittaa ikkunan läpi kaukosäätimellä päälle, niin valot ja vilkut kyllä vilkahti niin kuin Webasto olisi lähtenyt käyntiin, mutta eipä lähtenytkään. No, sitten kävelin vielä autolle ja yritin suorakäynnistää ehkä 5 kertaa, eikä lähtenyt päälle eikä myöskään herjannutkaan mitään. Lopulta otin sitten latausjohdon autosta irti, niin heti käynnistyi suorakäynnistyksellä. Tosiaan kotona auto on aina lämpöisessä tallissa latauksessa niin ei ole tarvinnut ennemmin laittaa johto kiinni Webastoa päälle. On kyllä typerää jos auto on parkkipaikalla piuhassa niin pitää kävellä autolle ja ottaa piuha irti ja sitten vasta webasto käyntiin :idiot2:. Menee vähän pointti tuolle kaukokäynnistykselle. Saiskohan tuon koodattua jotenkin pois?

Kyllä se lähtee lämmittämään vaikka onkin johto kiinni, mutta sitä latausta ei saa katkaista.. eli virraton johto autossa= ei webastoa.

Ja en ole kuullut että tähän olisi ratkaisua tarjolla, kellollisesta lämpötolpasta lataamallakin täytyy lähtö ajastaa niin että virtaa tulee loppuun asti.
xc70 D5AWD -06

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4466 : 16.12.2022, 09:43:09 »
Ite oon huomannu myös saman, näillä pörssisähkönhinnoilla toimii myös seuraava kikka; eli kun on käynnistämässä webastoa ni laitan etäohjattavasta pistorasiasta latauksen päälle vain siksi aikaa että webasto käynnistyy.. sitten voi latausvirran katkaista. webasto jatkaa pöhinää siitä huolimatta et kojelaudas lukee joku "häiriö"

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4467 : 16.12.2022, 11:30:09 »
Kyllä se lähtee lämmittämään vaikka onkin johto kiinni, mutta sitä latausta ei saa katkaista.. eli virraton johto autossa= ei webastoa.

Ja en ole kuullut että tähän olisi ratkaisua tarjolla, kellollisesta lämpötolpasta lataamallakin täytyy lähtö ajastaa niin että virtaa tulee loppuun asti.
Kyllä mulla webasto lähtee päälle piuhan kanssa vaikka ei autoa lataisikaan. Jos ajastettu lataus loppuu kesken lämmityksen niin myös webasto sammuu. Toki jos pistorasiaan ei tule virta niin sitten voi olla että piuhan kanssa ei lämmitä weba.

Mutta siis jos pistorasiaan tulee virta, ja piuha kiinni autossa mutta akusto täysi eikä lataa niin webasto lämmittää.
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4468 : 16.12.2022, 20:02:58 »
Jos latausjohto on kiinni ja pistorasiaan ei tule virtaa, ei lähde lämmitys käyntiin.

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4469 : 18.12.2022, 22:28:57 »
Kiitos kaikille vastauksista. On melko typerää tuo että jos johto on kiinni mutta ei tule virtaa, ei Webasto käynnisty. Sillähän nyt ei ole mitään käytännön eroa jos johto on nypätty irti kuin että johto on kiinni ja sovelluksen kautta katkaistu lataus koska akusto on täynnä. Pitääpä kokeilla seuraavaksi että en katkaise latausta sovelluksen kautta ja sitten käynnistää VOCilla.
Volvo V60 D6 R-Design my-15

 

Elekma  Autoracing