Kulkukoira  Proturbo

Coolerin asennus

  • 7 Vastauksia
  • 5583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Coolerin asennus
« : 30.06.2011, 08:37:02 »
Ongelma olis sen muotoinen kun minulla on mb sprintterin cooleri ja se on melkeen koko volvon keulan levyinen (auto on siis 244 B21AT) Muuten sen saisi paikalleen Mutta ottaa kiinni öljylauhduttimeen!

Olisko kellään ideaa mihin siirtää öljylauhdutin?? tai sitten jos ottais viskon pois ja laittais sähköflektin niin sen sais sopimaan, onko millanen homma tuo sähköflektin asennus?? Remmien kanssa joutuu varmaan kikkailee.. Autossa on ohjaustehostin ja ilmastointi, pitääkö luopua jostain??

Ideoita ja ehdotuksia pliis :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Coolerin asennus
« Vastaus #1 : 30.06.2011, 08:45:36 »
Flektin sähköistäminen ei ole paha rasti, siihen taitaa tälläkin foorumilla olla ohjeita.

Öljyjäähdyttimeksi voit vaihtaa vaikka 940 FT:n vesijäähdyttimen osat jolloin koko jäähdytinlaitteisto jää pakosarjan alle.


Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Coolerin asennus
« Vastaus #2 : 30.06.2011, 09:44:16 »
Flektin sähköistäminen ei ole paha rasti, siihen taitaa tälläkin foorumilla olla ohjeita.

Öljyjäähdyttimeksi voit vaihtaa vaikka 940 FT:n vesijäähdyttimen osat jolloin koko jäähdytinlaitteisto jää pakosarjan alle.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Ei huono ehdotus  :pomo: kiitos Koitan löytää sen sähköflekti topicin jostain!
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Coolerin asennus
« Vastaus #3 : 30.06.2011, 10:51:48 »
Mulla on öljyjäähy käännetty vaakatasoon etupuskurin taakse niihin keskikoloihin, jotka siinä lipassa on. Siellä on tilaa vaikka muille jakaa. Flektille laitat anturin alavesiletkuun niin toimii ikäänkuin itekseen. Adaptereita ja antureita saa vaikka volvon varaosatiskiksikin tituleeratulta Biltemalta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Coolerin asennus
« Vastaus #4 : 30.06.2011, 14:11:17 »
Mulla on öljyjäähy käännetty vaakatasoon etupuskurin taakse niihin keskikoloihin, jotka siinä lipassa on. Siellä on tilaa vaikka muille jakaa. Flektille laitat anturin alavesiletkuun niin toimii ikäänkuin itekseen. Adaptereita ja antureita saa vaikka volvon varaosatiskiksikin tituleeratulta Biltemalta.

Riittikö sulla lauhduttimen putket kun asensit sen vaakatasoon?? vai pitikö pidentää?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

hevonen

  • Vieras
Vs: Coolerin asennus
« Vastaus #5 : 30.06.2011, 14:47:57 »
Joskus siirsin vain lattaraudoilla taksepäin ja laitoin tarvikekumityynyt kiinnityksiin.



Ei tuo nyt niin hirveästi ilmaa tarvitse toimiakseen.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8934
  • Teiden tukko
Vs: Coolerin asennus
« Vastaus #6 : 01.07.2011, 06:01:24 »
tai sitten jos ottais viskon pois ja laittais sähköflektin niin sen sais sopimaan, onko millanen homma tuo sähköflektin asennus?? Remmien kanssa joutuu varmaan kikkailee.. Autossa on ohjaustehostin ja ilmastointi, pitääkö luopua jostain??

Ideoita ja ehdotuksia pliis :D

Alla olevan kuvan mukainen ratkaisu toteutettu hihnapyörään viskoflektin tilalle.

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Coolerin asennus
« Vastaus #7 : 01.07.2011, 14:28:55 »
Mulle tuli kokonaan uudet letkut. Vanhat oli muutenkin vanhat, joten sai väistyä tieltä.

 

Elekma  Autoracing