Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85

  • 44 Vastauksia
  • 12666 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Amarillo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
« Vastaus #30 : 16.10.2019, 20:47:40 »
Täytyy sanoa että mukava oli liikkeessäänne asioida, palvelu oli viimeisen päälle! Varmuudella käytän jatkossakin ja muillekin uskaltaa paikkaanne suositella! Ja toki on mukava törmätä aina foorumilaisiin myös. Ei muuta kuin laitat Audistasi vaikka pientä esittelyä tänne myös!  ;)

Joo budjettitason ratkaisu oli vaihtaa vain eteen renkaat, mutta katsotaan jos ensi vuonna myös taakse löytävät uudet Pilot Sport 4:t. No välillä pitää tienatakin että voi taas tehdä hankintoja...
Meni henkilöt sekaisin. Se musta audi on kollegan auto, itse siis kyselin sulta niitä teippausten hintoja siinä  :)
Amazon -63 V40 -98

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
« Vastaus #31 : 17.10.2019, 00:48:53 »
Meni henkilöt sekaisin. Se musta audi on kollegan auto, itse siis kyselin sulta niitä teippausten hintoja siinä  :)

 ;D No sitten! Hyvä palvelu oli kuitenkin kyseessä koko henkilökunnan osalta!

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
« Vastaus #32 : 18.12.2019, 09:08:48 »
Päivitetetään nyt sen verran kuulumisia että S40 leimattiin puhtain paperein ja XC70 taas vakavin varoituksin ja mutinoin. Mutta läpi siis kumpikin. S40 on talvehtinut jo hetken kuvan pressutallissaan ja odottelee aikoja parempia eli suolattomia teitä. Ensi vuonna toivottavasti saan auton jarrut päivitettyä eli eteen D2:n isommat levyt ja jo elämää nähneet jarruputket uusiksi sekä mahdollisesti takalevyt ja palat vaihtoon OEM osilla.

XC:llä on tullut taitettua reilusti matkaa. Lisävalot ovat kyllä osoittaneet arvonsa kun yhdelläkin 130 km taipaleella valoihin osui kolmessa eri kohdassa peuroja. On ne vaan mukavampi havaita jo reilun matkan päästä kuin juuri konepellin edestä.






Poissa säkkijänis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
« Vastaus #33 : 10.01.2020, 21:50:17 »
Ai että tuo S40 on kyllä kermanen laite. Tuli pikkupoikana jonkun verran ajettua tuolla TOCA2 pelissä pleikka ykkösellä. Se oli vaan pleikkarilla vähän enemmän sahalaitanen ja kulmikkaampi.


Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
« Vastaus #34 : 11.01.2020, 08:04:00 »
Ai että tuo S40 on kyllä kermanen laite. Tuli pikkupoikana jonkun verran ajettua tuolla TOCA2 pelissä pleikka ykkösellä. Se oli vaan pleikkarilla vähän enemmän sahalaitanen ja kulmikkaampi.

Kiitos, kyllä se omaakin silmää miellyttää! Ja kovasti tässä odottelee kevättä että saisi taas ajoon. Toca2 oli myös itsellä kovassa "ajossa", tosin vain pc:llä. Mutta eipä tainneet grafiikat ihan olla vielä nykypäivän tasolla, vaikka ihan hienolta näyttikin, ainakin silloin.

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
« Vastaus #35 : 07.02.2020, 09:28:22 »
Ja kalusto päivittyy "uudella" Volvolla. Vasta 17-vuotias eli vm 2003 V70 D5 AWD automaatti jolla matkaa takana +350 tkm. Auto tuli kuin varkain hankittua kun luottomekaanikko sellaista minulle tarjosi. Ajattelin että halvempaa se on kait kuitenkin dieselillä arkiajot ajella. Tässä vielä turvana se että tiedän että auto on sangen kattavasti huollettu, takana esim useampi vaihteistoöljyn vaihto sekä nelivedon ennakoivaa huoltoa. Lisäksi jos auto temppuilee, niin saan hoidetta asiaa "kaveritakuussa".

Aikalailla perusvarusteinen laite, plussana nyt siisti nahkasisusta kuljettajan sähköpenkein, takana kyynärnojissa kaljatelineet ja kontissa vielä lisäpenkit kersoille. Valitettavasti näitä penkkejä ei otteessa ole kirjattuna. Talvikäyttöä mukavoittamassa vielä toimiva Ardic ja lohkolämppäri sisäpistokkein. Asialliset renkaat peltivanteilla ja kesärenkaat 17" aluvanteilla tulivat myös mukaan. No kesäksi olen haaveillut lähinnä Pegasuksista ja voi olla että saan kaupat vielä kasaan 18" Pegasus replicoista. Sitten saisi mukana tulleista 17" talvivanteet.

XC70 jää nyt sitten perheen vara-autoksi ja rouvan kauppakassiksi.

Nyt hankittuna alkuun lisävaloksi Vpartsin pieni ledbar;

https://vparts.se/fi/v70/volvo-v70-2000-2007/teknik-tillbehor/extraljus/led-ramp-till-volvo-s60-v70-00-med-monteringssats-lightsome.html

Josko se jotain auttaisi. Alhaalla se on ja ei varmaan muutenkaan markkinoiden laadukkain valo. Mutta edullinen hinta ja siisti asennuspaikka ratkaisi valinnan. Ja jos ei valo riitä, niin sitten laitetaan XC:n tapaan 3 x NBB keulalle ( toki ilman karjarautaa ) niin sitten ainakin latu aukeaa.

Lisäksi kesäksi hommasin vielä siistit kangasmatot kun kerran halvalla löysin.

Pari kuvaa oheen;







« Viimeksi muokattu: 29.03.2020, 15:31:12 kirjoittanut sofronieva »

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
« Vastaus #36 : 29.03.2020, 15:22:12 »
Päivitellään tätäkin topiccia kun aikaa on.

XC70 kävi huollossa ja siellä hoidettiin rästiin jääneitä juttuja. Jakopään remppa täydellisenä plus moniurahihna vaihtoon. Takkuileva ilmastointi korjaantui magneettikytkimen vaihdolla ja samalla kylmäaineet menivät vaihtoon. Ja jottei lasku olisi jäänyt olisi jäänyt turhan pieneksi niin samalla vaihtui uusi Exiden akku ja pakoputken loppuosa.

V70:sta korjattiin "takuuseen" CEM ja omaan piikkiin vaihtui antautunut Haldexin pumppu. Tässä on muuten Gen3 pumppu vaikka jossain ketjussa oltiinkin sitä mieltä että se tulisi vasta paljon myöhäisemppiin malleihin. No eipä siinä, rahalla selvittiin tästäkin. Kesärenkaat vaihdoin myös alle. Vanteet on mallia nimetön ja renkaat on jotkin Kiinan kumit. Pintaa asiallisesti mutta kovat ja äänekkäät renkaat. No, ulkonäkö parani näinkin ja asiat menevät niin kuin toivon niin saan jossain kohtaa alle Pegasuksen replicat niin niissä olisi sitten vähän asiallisemmat renkaat.









S40:n otin ajoon. Hain auton talvisäilytyksestä ja tarkoitus oli ajaa se kotipihalle. No homma meni lopulta yhden pysäytyksen taktiikalla. Lämmöt nousivat noin 30 kilometrin jälkeen kattoon ja auto tien sivuun. Ensimmäinen veikkaus oli juuttunut termostaatti ja se vaihdettiinkin tienpäällä. Tämä ei kuitenkaan tuonut muutosta vallitsevaan tilanteeseen ja soittoa Samppasporttiin. Samppa auttoi tälläkin kertaa ja kohta matka jatkuikin Viton kyydissä. No lopullinen tuomio asiassa oli vikaantunut lämpötila-anturi. Auto jäi kuitenkin Samppasporttiin kun samalla hoidetaan tähänkin jakopään remppa. Samalla vaihtuvat kaikki vesiletkut DO88:n silikoniletkuihin. Myös jarruja huolletaan vaihtamalla Brembon palat joka nurkkaan. Uskaltaa sitten taas kesän ajella.











« Viimeksi muokattu: 30.03.2020, 19:21:24 kirjoittanut sofronieva »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
« Vastaus #37 : 29.03.2020, 19:40:52 »
Nyt ei kuvat toimi, ainakaan mobiilissa
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
« Vastaus #38 : 29.03.2020, 19:51:40 »
Nyt ei kuvat toimi, ainakaan mobiilissa

Jaahas...taas haasteita Google kuvien kanssa...

En kyllä osaa sanoa mikä asetus minulla on pielessä mutta nyt kuvat laitettu "suoraan" eli pitäisi näkyä.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2020, 19:22:30 kirjoittanut sofronieva »

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
« Vastaus #39 : 23.04.2020, 16:50:41 »
Ja aika taas päivitellä tätäkin.

Eli S40 kävi sai osakseen perinpohjaisen huollon. Vaihtui öljyt, suodatin, jakopää vesipumppuineen, rikkinäinen vetarin kumi uuteen ja Brembon palat joka nurkkaan.

Samaan syssyyn vaihdettiin aiemmin tilaamani DO88 vesiletkut paikoilleen. Ylävesiletkua ei tosin voinut vaihtaa kun tässä on paikallaan vaparin syylari, eli se pitää vielä tulevaisuudessa vaihtaa erikseen. Samalla vaihtui muovinen ahtoputki alumiiniseen.

Myös valoja kohennettiin hieman. Eli tässä on Volvon alkuperäiset xenon-umpiot joten lähivaloissa on 35 watin xenon polttimot ja pitkissä tässä on ollut Philipsin +130% H7 halogeenit. Nämä polttimot ovat olleet erittäin hyvät mutta koska pitkissä valoissa voisi aina olla enemmän tehoa niin nyt paikoilleen meni Lumisen xenon sarja 70 watin ballasteilla ja relesarjalla.

V70:n osalta suoritettiin kaverin kanssa vaihtokaupat. Minä sain lopultakin haltuuni 18" Pegasukset, tosin replikoina ja runsaasti kanttareina nähneenä. Renkaatkin huomattavasti paremmat vaikka kiinalaiset edelleen. No, vanteet saa kyllä kunnostettua sitten jonain kauniina päivänä. Ulkonäkö ja ajettavuus koheni jo näinkin.

Laitetaan nyt loppuun kuvia ja samalla testataan toimivatko Googlen kuvat nyt;






Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
« Vastaus #40 : 03.01.2021, 17:23:36 »
Päivitellään tätäkin vaikka ihmeitä ei ole tapahtunut.

S40:n lepää nyt ansaitusti tallissa. Loppu kesästä alkoi kärsimään ahto-ongelmasta ja loppujen lopuksi syylliseksi paljastui vikaantunut ilmamassamittari, rikkinäinen puola sekä tulpanjohdot. Nyt käy ja kukkuu taas hienosti ja vetoja on sen mitä kuuluukin. Mutta nyt siis seisoo taas tutusti talven tallissa.

V70 D5 AWD jätti juuri ennen joulua ensimmäisen ( ja toivottavasti viimeisen ) kerran tielle mutta Samppasportin Samppa toimi pelastajana ja pian matka jatkui Viton kyydillä eteenpäin. Vika korjattiin päivässä ja syylliseksi paljastui laturi. Nyt kun lopulta talvi tuli tänne eteläänkin on nautiskelut auton talviajo-ominaisuuksista. Hyvät renkaat ( uudet Hankook Rs Spiket ) sekä toimiva neliveto tekee kyllä ajamisesta juhlaa lumella.

Sitten ne kuvat;






Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
« Vastaus #41 : 19.04.2022, 11:41:04 »
Hetki on taas vierähtänyt edellisestä päivityksestä mutta laitetaan nyt pikaisesti kuulumiset S40:n osalta. Eli talven aikana auton säilytyspaikkana toiminut pressutalli petti niin että jouduin ajamaan auton pihalle hankeen. Etenkin konepellin tarrat eivät selvästi pitäneet lumipeitteestä mutta Samppasportin Samppa hoiti autoon autoon uutta tarraa vaurioituneiden tilalle.

Uusien tarrojen lisäksi auto sai keväällä rata-ajoon soveltuvat jarrut eli 304 mm D2 jarrukitin eteen, EBC redstuff paloilla. Taakse sitten Black Diamondin vakiolevyt reiällisinä ja Fedoro Racingin jarrupaloilla. Myös renkaat lähtivät vaihtoon ja nyt alle tulivat Federalin semit.

"Ajokausi" lähti sitten liikkeelle niinkin yllättävästi että auto päätyi American Car Showssa näytillä SS40 Racing Teamin osastolle. Tapahtuma oli kiva, ja meidänkin osasto keräsi kiitettävästi paikalle erilaista ihmettelijää.












Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
« Vastaus #42 : 09.08.2022, 21:49:08 »
Päivitetäänpä tännekin S40:n kuulumisia. Eli "kausihan" alkoi ACS:stä, ja sen jälkeen jäi kyllä ajot hävettävän vähiin vaikka auto on toiminut läpi kesän hienosti. Viime sunnuntain VRCF:n suurmiittiin kuitenkin pääsin osallistumaan ja rataakin tuli jonkin verran kierrettyä. Auto toimi kerrassaan hienosti ja olipa hienoa ajaa kerrankin sitä niin että pystyi oikeasti luottamaan niin jarruihin kuin renkaisiin. Ja jos tämä auto jollain jäi kameran kuviin niin olisin enemmän kuin kiitollinen kuvista tai videoista.

Tämä kuva poimittu nimimerkiltä Pozoy joten kiitos siitä!






Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13504
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
« Vastaus #43 : 10.08.2022, 08:02:54 »
ainakin videon muodossa jäi autosta materiaalia. ihan nätisti meni radalla.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
« Vastaus #44 : 10.08.2022, 08:32:17 »
ainakin videon muodossa jäi autosta materiaalia. ihan nätisti meni radalla.

Kiitos, laitan yv:tä videon tiimoilta!

 

Ateho  Elekma