Proturbo  Autodiagnoosi

PV544:n jarruremonttia

  • 0 Vastauksia
  • 2349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa azu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
PV544:n jarruremonttia
« : 24.08.2011, 02:13:07 »
Jarrut puoltavat ja ovat aika on-off ainakin jonkun pyörän osalta. Joskus aiemmin niitä on tullut valohoidettua komponentteja irroittamatta, mutta nyt lienee aika tehdä perusteellinen huolto, edellisestä on jo kohta 20v. Suunnitelma olis vaihtaa nesteet, mitata ja muutenkin tarkistaa kengät ja rummut (kevyt hionta jos ok), kiillottaa kenkien ja keskityspalan vastinpinnat (näköjään manuaali tuollaista ehdottaa), purkaa työsylinterit ja jos ne on ok niin kasata uusilla suojakumeilla ja "packing":lla (mitä lie suomeksi). Muutama kysymys:
* Kannattaako järjestelmä huuhdella alkoholilla kuten manuaali ehdottaa vai riittääkö uudet jarrunesteet? Käytössä on silikoninesteet ja ajattelin varmuuden maksimoimiseksi jatkaa niiden käyttöä, että sen puoleen ei ole tarkkaa saada vanhaa pois 100%.
* Syöpyykö jarruputket käytännössä niin että siitä tarvitsisi välittää?
* Millaiset pintakäsittelyt on alunperin jarrujärjestelmän osissa? Vähintään näkyvät osat (taustalevy, jarrurummun ulkopinta) voisi siistiä.
* Jossain peloteltiin, että pääsylinteri voi olla vaikea purkaa ja kasata niin että se sen jälkeen toimiikin niin ajattelin antaa sen olla, jos kaiken muun jälkeen jarrut toimivat moitteetta. Voi kyllä olla, että sekoitan erään toisen automallin ongelmiin. Vaan onko siihen muutenkaan syytä koskea, jos ei vikaa ole?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo