Autodiagnoosi  Carcom Oy

2L uusi D4 vs vanha D4

  • 136 Vastauksia
  • 74684 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #15 : 07.08.2017, 18:42:55 »
Yhtään päivää ei ole ollut VEA-sarjan konetta ikävä.

Minä en käynyt moista edes koeajamassa. Olin muodostanut mielipiteeni "lukemalla" :) Päästönormit, kulutus, suorituskyky lupaavat oikein hyvää mutta toisaalta valmistaja pieni ja moottoriperhe uuden uutukainen. Ajattelin että kun auto on täynnä varusteita ja ominaisuuksia joiden kanssa ennemmin tai myöhemmin saa taistella niin edes moottorin pitäisi sitten olla se peruskallio
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #16 : 07.08.2017, 18:47:53 »
Edellä mainittuun laatikkoa asiaan. Uusi 8-vaihteinen on asiallinen laatikko, mutta vanha 6-lovinen viimeisimmässä muodossaan on myös erittäin pätevä tänä päivänäkin. Ainoa asia missä 8-on "parempi" on liikkeellelähtö, jossa on pienempi viive...ja tietty pidemmät välitykset isoilla vaihteilla, joilla kulutusta on saatu painettua alas. Miinuksena uudessa 8-lovisessa satunnaiset todella ihmeelliset nykäykset  töksäytykset. Itse ajelin pari vuotta uudella D4:lla ja 8-vaihteisella. Nyt menty joulukuusta vanhalla 5-pyttysellä ja kuuslovisella, kun ei nelikkoa muuten saanut. Yhtään päivää ei ole ollut VEA-sarjan konetta ikävä. Sai äänetkin takas autoon. Tuo uusi nelikko kaikenlisäksi käy niin hiton rumasti verrattuna kilpailijoiden koneisiin. Nykyään tulee ajeltua lähes aina tuolla Sport-asennolla 6-lovisen kanssa, kun aikaisemmin tuo Sport-asento oli täysin hyödytön, ainakin -12-mallisessa jonka joskus omistin. Kovasti ohjelmointi on vaikuttanut vanhaankin.

Pidemmät välitykset? Mistä nopeudesta se sit voi laittaa 8 vaihteen silmään?

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #17 : 07.08.2017, 19:52:48 »
Olen ajellut "uudella" Volvollani nyt vasta noin viikon. Hyvältä tuntuu pl. suuri kääntöympyrä. Harkitsin pitkään ja hartaasti mihin moottoriin päätyisin.
Itselleni oli selvää, etten halunnut sitä täysin digitaalisella mittaristolla varuistettua S80:stä (MY14-) enkä myöskään D2:sta koska se on kuulemma todella alitehoinen.
Lopulliseen ratkaisuuni vaikutti suuresti ammattilaisten, eli Volvolla ajavien taksiyrittäjien neuvo: "Ota poika 5-sylinterinen. Minkä kulutuksessa häviää, sen luotettavuudessa voittaa. Se on luodinkestävä moottori!" 8)
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #18 : 07.08.2017, 21:57:50 »
Edellä mainittuun laatikkoa asiaan. Uusi 8-vaihteinen on asiallinen laatikko, mutta vanha 6-lovinen viimeisimmässä muodossaan on myös erittäin pätevä tänä päivänäkin. Ainoa asia missä 8-on "parempi" on liikkeellelähtö, jossa on pienempi viive...ja tietty pidemmät välitykset isoilla vaihteilla, joilla kulutusta on saatu painettua alas. Miinuksena uudessa 8-lovisessa satunnaiset todella ihmeelliset nykäykset  töksäytykset. Itse ajelin pari vuotta uudella D4:lla ja 8-vaihteisella. Nyt menty joulukuusta vanhalla 5-pyttysellä ja kuuslovisella, kun ei nelikkoa muuten saanut. Yhtään päivää ei ole ollut VEA-sarjan konetta ikävä. Sai äänetkin takas autoon. Tuo uusi nelikko kaikenlisäksi käy niin hiton rumasti verrattuna kilpailijoiden koneisiin. Nykyään tulee ajeltua lähes aina tuolla Sport-asennolla 6-lovisen kanssa, kun aikaisemmin tuo Sport-asento oli täysin hyödytön, ainakin -12-mallisessa jonka joskus omistin. Kovasti ohjelmointi on vaikuttanut vanhaankin.
       Joo! Itsellä 8 vaihteinen automaatti 2016 D4 koneella, istun lisäksi kyydissä montakertaa viikossa 2015 6 vaihreisessa automaatissa D5 koneella. Faktaa 5 sylinterinen käy siistimmin, vaihteistoissa ei muuten eroa paitsi 8 vaihteinen "jyristää" pienillä kierroksilla ja liian isoa vaihdetta väkisin pitämällä, ratkaisuni on ollut että laitan S moodin ja vaihdan pienemmän vaihteen jolloin selkeästi ollaan oikealla kierrosalueella ja jyrinä loistaa poissaolollaan, nykimistä esiintyy 8 vaihtessa äärimmäisen vähän ja nekin vähät on vaikea havaita kun olen kyydissä istuneilta kysynyt huomasitteko miten vaihteisto nykäisi on vastaus aina, kukaan ei ole huomannut mitään nykäystä?
Itse kyllä olen selkeästi tämän uudemman Aisin Warner 8 automaatin suosija/suosittelija, mutta makuja on monia, itse se koettava ja ratkaistava, kuitenkin mielestäni on saatava kokemusta vähintään 5000km molemmilla koneilla siis 4 ja 5 sylinterisellä ja saman verran sekä 6 että 8 vaihteisella laatikolla ennenkuin on tarpeeksi kokemusta verrata ja arvostella,  näitä keskenään. kumotkaa vapaasti edellä mainitut asiani mutta perustelkaa myös asianne, kiitos etukäteen mahdollisista kommenteistanne.

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #19 : 09.08.2017, 08:37:07 »
Olen ajellut "uudella" Volvollani nyt vasta noin viikon. Hyvältä tuntuu pl. suuri kääntöympyrä. Harkitsin pitkään ja hartaasti mihin moottoriin päätyisin.
Itselleni oli selvää, etten halunnut sitä täysin digitaalisella mittaristolla varuistettua S80:stä (MY14-) enkä myöskään D2:sta koska se on kuulemma todella alitehoinen.
Lopulliseen ratkaisuuni vaikutti suuresti ammattilaisten, eli Volvolla ajavien taksiyrittäjien neuvo: "Ota poika 5-sylinterinen. Minkä kulutuksessa häviää, sen luotettavuudessa voittaa. Se on luodinkestävä moottori!" 8)

Miksi ei digitaalimittaristoa...yksi parhaista uudistuksista mitä Volvo on kokenut?. Nuo vanhan mittaristot olivat jotenki ihan pirun "halvan" oloisia.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #20 : 09.08.2017, 08:53:15 »
Miksi ei digitaalimittaristoa...yksi parhaista uudistuksista mitä Volvo on kokenut?. Nuo vanhan mittaristot olivat jotenki ihan pirun "halvan" oloisia.

Itse en myöskään tuolla analogista mittaristolla olevaa Vollea itselleni kelpuuttaisi. Makuasioitahan nuo on kun appiukko muniaan nuoli, vai miten se menikään :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #21 : 09.08.2017, 10:09:23 »
Itse en myöskään tuolla analogista mittaristolla olevaa Vollea itselleni kelpuuttaisi. Makuasioitahan nuo on kun appiukko muniaan nuoli, vai miten se menikään :D

Digimittaristot on jo mopoissakin ;)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #22 : 09.08.2017, 13:20:44 »
Miksi ei digitaalimittaristoa...yksi parhaista uudistuksista mitä Volvo on kokenut?. Nuo vanhan mittaristot olivat jotenki ihan pirun "halvan" oloisia.

Mun mielestä taas nuo digimittarit on halvan oloisia  :)

Onhan se varmasti paljon halvempaa laittaa autoon näyttö jossa on mittarit kuin tehdä oikea mekaaninen mittaristo.

Varsinkin joissain moottoripyörissä olevat kierroslukumittarin virkaa toimittavat ledipylväät aiheuttaa oksennusreaktion.

Mutta makuasioitahan nää.
V50 d5 -10

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #23 : 09.08.2017, 17:16:01 »
Halpuudesta tuli mieleen (ja off-topiccina joo) nuo Volvon ovenkahvan. Miksikähän niihin edelleen tällätään materiaalipareja jotka narskuu kun ne tuhannesosa millimetrinkään hievahtaa? Kyseessä XC60 2014. Vieressä 2007 Kia Ceed eikä siinä narsku..

Kannattaisko koettaa saada saumoihin silikoonia tms..?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #24 : 09.08.2017, 19:15:41 »
Itse en myöskään tuolla analogista mittaristolla olevaa Vollea itselleni kelpuuttaisi. Makuasioitahan nuo on kun appiukko muniaan nuoli, vai miten se menikään :D

Kineticissä on vielä tuo yksineulainen analogimittari ja itsellä henkilökohtaisesti jäisi sellainen auto kauppaan, vaikka olisi muuten vaikka kuinka hyvin varusteltu. Digiä sen olla pitää  S*
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #25 : 09.08.2017, 21:43:16 »
Mun mielestä taas nuo digimittarit on halvan oloisia  :)

Onhan se varmasti paljon halvempaa laittaa autoon näyttö jossa on mittarit kuin tehdä oikea mekaaninen mittaristo.

Varsinkin joissain moottoripyörissä olevat kierroslukumittarin virkaa toimittavat ledipylväät aiheuttaa oksennusreaktion.

Mutta makuasioitahan nää.

"Mekaaninen mittaristo"  ::). Olihan noissa viimeisimmissä Volvon "viisari"mittareissa tms. -niin hirveä fiilis että ei mitää järkeä. Lisäksi se ihme pikselinäyttö. Johan 64:ssa oli 80-luvulla enemmän pikseleitä. Aivan jäätävä mittaristo tuon hintaiseen autoon esim. -11 kun ostin ekan Volvoni. No, se oli pakko kestää kun muuten oli ominaisuudet kohdillaan.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2017, 21:48:03 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #26 : 23.08.2017, 08:24:04 »
Tulipa vielä mieleen yksi vanhan liiton D5 koneen etu : ei ole sitä start&stop systeemiä. Mulla ei ainakaan ole 2014 mallissa (D5244T15).

Ei sillä ettenkö kannattaisi päästöjen vähentämistä. Mutta kun tuo SS on niin koominen yritys. Vähän sama kuin maitopurkkeja jääkaappiin lastatessa sulkisi joka kerta oven siinä välissä kun kaivaa kassista lisää :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #27 : 23.08.2017, 12:23:56 »
Tulipa vielä mieleen yksi vanhan liiton D5 koneen etu : ei ole sitä start&stop systeemiä. Mulla ei ainakaan ole 2014 mallissa (D5244T15).

Ei sillä ettenkö kannattaisi päästöjen vähentämistä. Mutta kun tuo SS on niin koominen yritys. Vähän sama kuin maitopurkkeja jääkaappiin lastatessa sulkisi joka kerta oven siinä välissä kun kaivaa kassista lisää :)
+1.
Tuli 2015 vuosimalliin mihin myös tuli tuo toinen riesa, eli rengaspainevalvonta >:(
Tosin päästöt taisi pudota tuon S&S "ansiosta 169g>149g.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #28 : 23.08.2017, 18:24:20 »
Tulipa vielä mieleen yksi vanhan liiton D5 koneen etu : ei ole sitä start&stop systeemiä. Mulla ei ainakaan ole 2014 mallissa (D5244T15).

Ei sillä ettenkö kannattaisi päästöjen vähentämistä. Mutta kun tuo SS on niin koominen yritys. Vähän sama kuin maitopurkkeja jääkaappiin lastatessa sulkisi joka kerta oven siinä välissä kun kaivaa kassista lisää :)
Sama fiilis jäi mullekin kun oli sijaisautona V40 D2. Ensimmäisen päivän jälkeen jo osasi tehdä samoin kuin mk2 V70 dstc:n kanssa; startin jälkeen ko. järjestelmä pois päältä  :D Onneksi tuo V60 on ilman ss-toimintoa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #29 : 23.08.2017, 20:03:47 »
rengaspainevalvonta >:(

Joo tuo se on kans laitos. Yhdessä VAG kulkineessa oli moinen systeemi ja sillä oli aika usein jotain asiaa. Ei ole ikävä.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron