Autodiagnoosi  Carcom Oy

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 205835 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #225 : 11.01.2022, 09:39:45 »
Ei paljoakaan kerro 1.8T VAG, mutta onko siinä tuo sama ahdin? Minkälaisella öljynpaineella tuo mahtaa olla? Laitoin
isomman rattaan öljypumppuun ja toisen venttiilin - öljynpaine nousi. Tietoa ei ole paljonko. Asiantuntijat sanoivat,
että öljynpaineen nostamisella ei heillä ole ollut mitään ongelmia ahdinten kanssa. Tosin siellä on ollut Holsetteja ja
Garretteja. Jos Mitsun ahtimen tiivisteet ei vai kestä isompaa öljynpainetta. Tuo 1.8T öljynpaine kyllä kiinnostaa.

Liukulaakeriahtimissa ei oikeasti ole mitään varsinaista öljytiivistettä, vaan semmonen pieni "männärengas" mikä hidastaa öljyn kulkua. hyrrävoima heittää öljyn akselilta koteloon mistä se valuu paluuseen, sentakia ne alkaakin vuotamaan pesiin jos ahdin täyttyy/tulvii öljystä. kuristin ei ole ratkaisu, koska liukulaakeri itsessään toimii kuristimena. jos öljyn tuloa kuristetaan, niin vaarana on laakerin kuivana pyöriminen. Myös jos laakeri on kulunut niin öljyn virtaus läpi on suurempi, jolloin voi tulvia kun paluu ei vedä tarpeeksi.
Paluupuolen imupumppuja käytetään poistamaan tätä ongelmaa, jos öljyn paluu ei tahdo muuten vetää.

Poissa Kankaalla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #226 : 29.08.2022, 21:13:23 »
Mitenkäs, kun ois t5-koneeseen 13g:n tilalle vaihtumassa 16t, niin tarviiko downpipeä muuttaa muuten, kuin värkkäillä se vinoon? Vai onko siinä isompi se laippa? Ois hyvä tietää ennen ku alkaa purkaa atomeiksi autoa :D

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #227 : 29.08.2022, 23:19:23 »
Mitenkäs, kun ois t5-koneeseen 13g:n tilalle vaihtumassa 16t, niin tarviiko downpipeä muuttaa muuten, kuin värkkäillä se vinoon? Vai onko siinä isompi se laippa? Ois hyvä tietää ennen ku alkaa purkaa atomeiksi autoa :D
noitahan on 3 eri laippaa, kartio on kaikissa sama. Huulloslaippoja on sitten noi 2, suoralle lähdölle ja vinolle. Molemmat on eri kokosia

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kankaalla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #228 : 30.08.2022, 08:19:08 »
noitahan on 3 eri laippaa, kartio on kaikissa sama. Huulloslaippoja on sitten noi 2, suoralle lähdölle ja vinolle. Molemmat on eri kokosia
No pakosarjaan menevä laippa ainaki sama, mutta dp:n laippa on vino ja isompi. Eli täytyy väkertää 3 tuuman dp?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #229 : 30.08.2022, 12:31:47 »
No pakosarjaan menevä laippa ainaki sama, mutta dp:n laippa on vino ja isompi. Eli täytyy väkertää 3 tuuman dp?

Voit käyttää vanhaa pakopesää, jos se on ehjä.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #230 : 30.08.2022, 17:54:59 »
No pakosarjaan menevä laippa ainaki sama, mutta dp:n laippa on vino ja isompi. Eli täytyy väkertää 3 tuuman dp?
Juu pakosarjan puoli on sama. Tais mennä silleen et etuvetosesta turbon ku ottaa takavetoseen niin pakopesän laippaan pitää porata kierteet veks tms....

Tuo vinolähtönen huutaa suorastaan 3" dp:tä. Siihen kannata kuristusta enää laitella.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #231 : 30.08.2022, 20:54:13 »
mikäs se 19T lähtö on sama 3" sekin taitaa olla, vinosta höpötän.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Tomppa__

  • Vieras
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #232 : 21.09.2022, 23:09:06 »
.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2022, 22:44:55 kirjoittanut Tomppa__ »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #233 : 22.09.2022, 00:56:21 »
Viisaammat kertokaa tietämättömälle. Jos tähän saisi tietoa tiivistettynä. Eli kyse V40 -03 2.0T ja kyselisin, millainen numerosarja/koodi/malli tms. täytyy 14t ahtimesta löytyä, että menee bolt on 12t:n tilalle? Käykö vm -03:seen vain vm -01 - 04 ahtimet? Mitä eroa TD04HL-14T ja TD04L-14T? Tarviiko suuttimet vaihtaa vai onnistuuko tehonlisäys pelkällä ahtimen vaihdolla/ohjelmoinnilla? millä paineilla kone kestää ilman takohiluja? Toiveissa 230-240hv:n tehot

Ekalta sivulta lainattua...

Tässä nyt esimerkkinä lukuohje etuvedon ahtimesta

TDO4HL-15G = ahtimen malli (voi olla myös esim TDO5 tai TDO6 sarjaa) (keskiosan malli  - eräissä kompressori vaihehdoissa keskiosakin voi vaihdella)

TDO4HL-15G = pakosiiven koko (ilman kirjainta pienin -> L, H, HL)

TDO4HL-15G = kompressorisiiven ja kotelon koko (mitä suurempi luku sitä isompi siipi / suurempi tuotto)

TDO4HL-15G = siiven profiili

Pakopesässä on myös numerosarja ja sen perässä - 6, - 7 se on pakopesän koko (kutosen pesä, seiskan pesä)
Eli HL ja L mallien keskinäinen ero on turbiinisiiven koko, tämä johtaa siihen ettei HL ja L pakopesät ole keskenään vaihtokelpoisia erikokoisen siiven takia.
Kaikissa volvosta peräisin olevissa ahtimissa on pakopesän laippakiinnitys pakosarjaan sama sekä kompressorikotelo on kaikissa ulkoisesti sama. Samoin keskiön kiinnitykset, öljykierto ja vesilinjat. Vinojen 7 ja 6 pesien valussa taisi olla eroa joten downpipe voi vaatia pientä asennon hienosäätöä jotta asettuu paikalleen?

Summa summarum, jos ahdin on peräisin volvosta ja samoinpäin asennetusta moottorista, sopivuus on varmaankin niin likelle bolt on kun voi olla vain.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Tomppa__

  • Vieras
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #234 : 22.09.2022, 11:17:01 »
.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2022, 22:45:25 kirjoittanut Tomppa__ »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5019
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Tomppa__

  • Vieras
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #236 : 22.09.2022, 19:37:06 »
.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2022, 22:45:40 kirjoittanut Tomppa__ »

Tomppa__

  • Vieras
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #237 : 22.09.2022, 19:43:13 »
.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2022, 22:45:54 kirjoittanut Tomppa__ »

Tomppa__

  • Vieras
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #238 : 23.09.2022, 23:20:04 »
.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2022, 22:46:04 kirjoittanut Tomppa__ »

Tomppa__

  • Vieras
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #239 : 23.09.2022, 23:51:06 »
.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2022, 22:46:16 kirjoittanut Tomppa__ »

 

KL-varaosat  Race.fi