Kulkukoira  Proturbo

Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.

  • 38 Vastauksia
  • 7930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #15 : 18.07.2017, 18:32:46 »
Juuri näin.
Jos laittaa nipan suodattimeen ja siitä letkuliittimellä eteenpäin, niin siinähän on yksi vuotava liitos enemmän vs. banjo.

Sitähä minäkin..

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #16 : 18.07.2017, 19:58:35 »
Tähän voisi ehken kerätä listaa, mitä kannattaa hankkia?

Koska nuo suodattimien vaihdotkin on joskus **ttumaisia, niin niitäkin ajatellen tässä voisi olla hyvää tiedonjyvää.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #17 : 18.07.2017, 21:14:19 »
Suodattimen kierteet M12*1.5 ja M14*1.5 jos joku niitä kaipailee

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #18 : 21.07.2017, 16:02:48 »
Hommasin tuollaiset 90ast Banjot (Finjector 8081.90.0800) niin saa letkun hieman jouhevammin kulkemaan suodattimeen.


Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #19 : 21.07.2017, 22:43:28 »
Eilen illalla tankkiputkea vaihtaessa tutkiskelin noita johtoja.

Vaikuttaisi siltä, että takakonttiin tuleva johtosarja on paksummalla johdolla, mutta liittimeltä tankkilaitteeseen menevä on semmoista "narua". Tai ainakin siltä vaikuttaa tässä kaksipumppuisessa.

Eli voisiko olla sähköissä kaksi vs. yksi ainoa ero tuo liittimeltä tankkilaitteelle menevä pätkä? Jos näin, niin vaikuttaa hyvältä. Pitäisi ehtiä kaivaa kytkentäkaavioita ja tutkia asiaa.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #20 : 22.07.2017, 09:51:45 »
Vanhan tankkipumpun virta max 4A, vanha painepumppu max 6,5A, uusi painepumppu max 10A.
Itse ainakin aion laittaa alkuperäisillä johdoilla ja tutkia lämpenevätkö, jos lämpenee sitten pitää paksuntaa.

940 1994 kaavio



960 1995 kaavio



6/31 = pääpumppu autonalla
6/33 = tankkipumppu
2/23 = rele

Se on harmi, kun kaavioissa ei mainita kaapelien paksuuksia.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2017, 10:54:35 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #21 : 22.07.2017, 15:30:30 »
Tutki korin johtojen paksuus siitä liittimeltä ja vertaa tankkilaitteelle meneviin. Väittäisin siinä olevan ainoa ero.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #22 : 22.07.2017, 15:59:14 »
Korin johtosarjan kaapelit lienee 1,5mm2 ja tankkilaitteen johtosarjan kaapelit lienee 1,0mm2, tosin matka on vain n.50cm. Tankkilaitteessa olevat kaapelit lienevät vain 0,75mm2, pituus n.30cm.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #23 : 23.07.2017, 21:03:15 »
Alkoi banjo tihkumaan pumpun/suodattimen telinettä paikalleen laitettaessa. Hermostuin siitä sen verran, että nappasin purkuautosta (Volvo 850) suodattimen käteen ja päätin sovitella sen tuohon.

Ensiksi koko suodattimelta suutintukille menevä letku pois autosta ja pää irti:



Laadukasta bensaletkua ja pari klemmaria:



Lisää bensaletkua ja klemmareita:



Siellä lepää:



Uusi letku vanhoihin kiinnikkeisiin:



Ja toinen pää kiinni suutintukkiin:



Ei tihku enää!  :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #24 : 24.07.2017, 00:14:42 »
^ Tuo vaikuttaa pätevältä idealta...

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #25 : 25.07.2017, 08:59:15 »
Mikä on tuo 850 suodattimen letkulähtöjen koko, onko 8mm vai 10mm?
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #26 : 25.07.2017, 12:22:42 »
Noin 8 mm. Laitoin 6 mm letkun siihen ja hyvin meni. Letkun ulkohalkaisija on 13 mm, joka mahtuu hyvin alkuperäisiin kiinnikkeisiin runkopalkin kyljessä.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #27 : 25.07.2017, 14:44:45 »
Noin 8 mm. Laitoin 6 mm letkun siihen ja hyvin meni. Letkun ulkohalkaisija on 13 mm, joka mahtuu hyvin alkuperäisiin kiinnikkeisiin runkopalkin kyljessä.

Ok, kiitos.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #28 : 25.07.2017, 16:12:55 »
Paljonko muuten on 940 orkkis polttoainelinja/letku sisähalkaisijaltaan ja mistä saisi ostettua tänäpäivänä varmasti viinan/bensan kestävää letkua?

Mitä parillakin autofoorumilla tullut pyörittyä, niin tullut huomattua ettei kenelläkään tunnu kestävän mitkään letkut... :D

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
« Vastaus #29 : 25.07.2017, 16:52:58 »
Dunlop hiflexiltä muistaakseni tuli omat letkut, e85 kestävää ja 8bar paineensieto, 8mm sisähalkaisija

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo