Elekma  Autoracing

Volvo Duett

  • 213 Vastauksia
  • 55370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #165 : 23.02.2019, 17:57:59 »
Onkohan mitään mistä tuntis perän. Perä taitaa olla -66/67 autosta kun numerossa oli muistaaksen F kirjain lopussa, jos muistan oikein nämä kirjain ja vuosiluku hommat ja sitten mulla on 2 -64, niin onkohan tietoa missä välissä on siirrytty 27->30 danaan vai meneekö ne vuosiluvun mukaan.

Ja kiitoksia tarjouksesta häätyy ensin saaha selville kumpi perä mulla on paikallaan, niin tietää minkälaista lukkoa alkaa hakemaan.

Noista kahdesta vaihtoehdosta  todennäköisesti löytyy molemmat. vuonna -66 oli jo 30, mutta viimeistään -67. Eron voi havaita akseliputken paksuudesta.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #166 : 23.02.2019, 20:58:01 »
Onko se 30 yli 60mm paksu ja 27 alta tuon 60mm niin häätyypä mitata tuo anseliputken koko, joka toivon mukaan olis yli tuon 60mm.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #167 : 23.02.2019, 21:35:37 »
Joo.

Pienempi on 57mm ja paksumpi jotain 63mm. Merkittävä ero kuitenkin, jos molemmat on mitattavissa.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #168 : 23.02.2019, 22:55:58 »
Duettiin tais 30 tulla vasta M-malliin, eli elokuussa '66.
Volvo PV&Duett

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #169 : 24.02.2019, 17:42:56 »
Sattupa tuuri. Putki on 63 ja onkin M duetin alta, niin silloinhan sitä löytyis lukko helpommin ja jos samalla laittas parempaa välitystä. Miettinyt jotakin 3.9 vai onko jollakin jotakin kokemusta ja m41 tulossa kans?
Osaako joku sanoa hinta-arviota lukon ja välityksen laitosta perään suuntaa antavasti.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #170 : 24.02.2019, 17:59:14 »
Tarvii olla sitten ama/Duett dana30 lukko, vetarit eri poorilla kuin 1030..
Mutta hyvä kun oli tommonen perä, on se helpomi kuin 27.
Ittellä on 4 tommosta Duettin M30 perää jemmassa.
Volvo PV&Duett

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #171 : 24.02.2019, 18:22:14 »
Eli tämäkö ei käviskään suoraan duetin 30 sisään
https://www.futurez.fi/product/66772-wavetrac-lukkopera-volvo-1800140240-dana-30-rear-diff ? Mistä sitten tuohon löytyis hyvä lukko perään?

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #172 : 24.02.2019, 18:27:39 »
« Viimeksi muokattu: 24.02.2019, 18:46:34 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #173 : 25.02.2019, 12:45:31 »
Tuo Quaifen ATB:han on torsenlukko(saatavissa muuten myös 27 akseliinkin) ja minun mielestä siviilipeliin paljon parempi käytökseltään kuin esijännitetty levylukko,kun harvemmin siviilipelillä kuitenkaan toinen veto pyörä kokonaan ilmassa ajetaan.

Lukon ja välityksen asennus/säätöhinnoista pajoissa en osaa sanoa mitään.
Mutta välitys,jos käytetyn välityksen meinaa itse laittaa ja säätää,niin välitys olis varmaan helpoin laittaa amazonin 30 perästä(4.1 taitaa olla yleisin välitys niissä,harvempia niistä taitaa olla hankala löytää?) vanhoine laakeri shimmeineen,saattais tuurillaan mennä hammaskosketus ja hammasvälys kohdilleen jopa ilman lisä shimmaustarvetta.
240:sen akselista jos meinaa harvempaa välitystä duettiin laittaa niin menee shimmaus sitten ainakin kokonaan uusiksi,pinionin laakerointi ainakin on niissä vähän eri syvyydessä kuin duet/amazon akselissa,joskus näet aikanaan Duetin välityksen(oliko se nyt 4.45?) laitoin jäärata 240:sen akseliin niin kotvan aikaa sai koekasailla ja laakereita ja shimmejä ees taas pulata ennen kuin sattu kosketus ja välys tontilleen.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #174 : 03.03.2019, 09:32:51 »
Kai tuo menettelee vaikka huomaa että on väsätty ruuvipenkki ja vasata menetelmällä ;D

Seuraavaksi olis tehä peränurkka, mutta ensin hio hitsit ja vetää sinkki pintaan ja sen jälkeen ollaanki voiton puolella tämän kyljen osalta  ::)

Edit. Mitäköhän porukka pyytää 3.9 välityksestä, kun näytti uutena olevan 100 kalliimpi kuin muut välitykset. vai onko järkevämpää satsata uuteen välitykseen, jos tuon lukonkin laittaa perään?
Tai ainakin tulin siihen tulokseen sivuja seuratessa että tuo 3.9 olis sopivin m41 kanssa?
« Viimeksi muokattu: 03.03.2019, 09:55:18 kirjoittanut Duett-66 »

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #175 : 04.03.2019, 14:49:02 »
Mun mielestä 3.9 perä on liian harva duettiin, ei oo kiva ajaa kun koneen vääntöalue ei sovi välityksiin. Mieluummin duetin 4.55 perä m41 kanssa, en tosin tiedä minkälaista konetta olet laittamassa.

Nimimerkillä duetissa b18 katuviri, m40, 3.9 perä ja 185/65/15 kumit. Voisi olla ihan toimiva jos laittas 4.1 perän ja m41 noilla renkailla. Ja tietenkin isompi kone.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #176 : 04.03.2019, 14:59:27 »
Samoilla linjoilla, 3.9 liian harva jos laittaa ylivaihdelaatikon.. Toki riippuu pyörien koosta myös, mitkä on tarkoitus laittaa.
Volvo PV&Duett

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #177 : 04.03.2019, 16:48:58 »
Meillä on 2,2 litrainen B18 tupla SU:illa, jonka jatkona D-tyypin loikkari ja 3,73 perä. Kokonaisuus on mielestäni oivallinen.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #178 : 04.03.2019, 19:26:10 »
Jotakin normaaleja renkaita 16 tuuman vanteella miettiny.
Moottoriksi olis tulossa b18 k-jetin ruiskukone ja jatkoksi tuo m41 d-loikkarilla. Häätyy vissiin ensin kokkeilla tuolla 4.5 ja sitten jos lukkoa lyöpii, niin tietää miten tuolla välityksellä toimii.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #179 : 05.03.2019, 14:23:48 »
400rpm. on ero moottorin kierroksissa 4.55-3.9 perävälityksillä satkun vauhdissa D loikkarilla(0.756:1).

Esim. 65cm. halkaisijan renkailla OD+4.55 välityksellä on 2800rpm/100kmh. ja 3.9 on 2400/100kmh. 5cm muutos renkaan halkaisijassa vaikuttais taas kierroksiin n.200rpm.

MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

 

Elekma  Autoracing