Futurez  Kulkukoira

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Juu ei ole eka alusta mitä asennan. Kattelin mätänetistä että kumit ois 24.90€/kpl ja laakeri 69.90€/kpl
Volvo Original maksaa tuplat, kestää vähintään kymmenkertaisen ajan. Haluatko todellakin riskeerata?
Jäitä housuun!

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Volvo Original maksaa tuplat, kestää vähintään kymmenkertaisen ajan. Haluatko todellakin riskeerata?

Saahan noita nyt esim lemförderin osia ihan sopuhintaan, oman kokemuksen mukaan kestävätkin ihan hyvin.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa Basic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
En heti löytänyt haulla muuta kysyn mistä saa V70 -07 2.5T AWD Geartronic pelkkiä madallusjousia? Kaikilla tuntuu olevan koko alustasarjaa joko kw tms. Mut etsin vakioiskareille jousia...vai löytyykö siniseltä madallusjousia . Toivottu madallus max.20-30 mm. Kiitos etukäteen !

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3080
En heti löytänyt haulla muuta kysyn mistä saa V70 -07 2.5T AWD Geartronic pelkkiä madallusjousia? Kaikilla tuntuu olevan koko alustasarjaa joko kw tms. Mut etsin vakioiskareille jousia...vai löytyykö siniseltä madallusjousia . Toivottu madallus max.20-30 mm. Kiitos etukäteen !

http://www.tuningstudio.fi/Alusta/Jouset/madallusjouset/E10_84_003_05_22

Poissa Basic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Kiitos ja kumarrus  :)

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Voi pojat että oli paska päivä alustan vaihdon suhteen. En tiedä mistä edes aloittaisin.

Noin ärsyttävää takapäätä ei ole kyllä vielä vastaan tullut. Eli Eibachin b12 kittiä olin asentamassa. Etupää on huomenna  vaihdossa ja taakse vaihtuikin tänään vaan pelkät jouset koska ylläripylläri siellä olikin nivomatit iskareina. Kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä sinne tarvii ostaa että ne bilsteinit saa kiinni? Kävin nivon ja bilsteinin kanssa marmorillakin ja tuntui varaosamyyjäkin olevan vähän hukassa asian suhteen.

Mitään tarvittavaa osaa ei edes löytynyt autosalvasta. Alennuin mätänettiin varaosamyyjänkin ehdotuksesta jos pitää tänään saada kiinni iskari. Sieltä sain sen nivomatin korvaavan yläpään mukaan huomatakseni tallilla että se bilsteini ei edes mahdu siitä uuden yläpään keskireijästä menemään. Jonkun muunkin osan se kai vielä sinne vaatii. Eli nyt siellä on nivomatit ja eibachin jouset ja ei tippunut perä milliäkään. Saattoi jopa 1cm noustakkin. Vanha jousi oli about saman pituinen ku eibach mutta 1 kierroksen harvempi.

Edit: Niin eli tämän se antoi motonetistä mukaan https://www.motonet.fi/fi/varaosat/1334/442711/autot/volvo/v70-mk2-00-07#Iskunvaimentimet-ja-jouset ja Jousijalan ylätuennat kohdasta osanumero 18-2581

« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 18:33:17 kirjoittanut Nipa83 »
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Odottelen vieläkin kuumeisesti vastausta. Haaveissa olisi vielä asennella taakse ne iskarin tällä viikolla kun on talviloma. Jotenkin tuntuu uskomattomalta että kun siintä takaiskarissa alkaa se kierreosa yläpäässä missä on se metalliholkki mikä pitää sen suojakumin paikallaan että se menisi vastatusten sen uuden yläpään kanssa ja jaksaisi kannatella auton painoa. Kumminkin kierreosan jälkeen paksuus kasvaa vain sen muutaman millin minkä varassa se holkki olisi.

Voisiko joku viisaampi tai kyseisen sarjan asentanut vastata että pääsisin projektissa eteenpäin...  ???
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3080
Voi pojat että oli paska päivä alustan vaihdon suhteen. En tiedä mistä edes aloittaisin.

Noin ärsyttävää takapäätä ei ole kyllä vielä vastaan tullut. Eli Eibachin b12 kittiä olin asentamassa. Etupää on huomenna  vaihdossa ja taakse vaihtuikin tänään vaan pelkät jouset koska ylläripylläri siellä olikin nivomatit iskareina. Kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä sinne tarvii ostaa että ne bilsteinit saa kiinni? Kävin nivon ja bilsteinin kanssa marmorillakin ja tuntui varaosamyyjäkin olevan vähän hukassa asian suhteen.

Mitään tarvittavaa osaa ei edes löytynyt autosalvasta. Alennuin mätänettiin varaosamyyjänkin ehdotuksesta jos pitää tänään saada kiinni iskari. Sieltä sain sen nivomatin korvaavan yläpään mukaan huomatakseni tallilla että se bilsteini ei edes mahdu siitä uuden yläpään keskireijästä menemään. Jonkun muunkin osan se kai vielä sinne vaatii. Eli nyt siellä on nivomatit ja eibachin jouset ja ei tippunut perä milliäkään. Saattoi jopa 1cm noustakkin. Vanha jousi oli about saman pituinen ku eibach mutta 1 kierroksen harvempi.

Edit: Niin eli tämän se antoi motonetistä mukaan https://www.motonet.fi/fi/varaosat/1334/442711/autot/volvo/v70-mk2-00-07#Iskunvaimentimet-ja-jouset ja Jousijalan ylätuennat kohdasta osanumero 18-2581

Tekis mieli sanoa että poraa siihen motonetin iskarin yläkiinnikkeeseen isompi reikä et mahtuis se iskari siitä läpi mut kun ei ole mitään kuvia niin ei uskalla mitään varmaa sanoa. Ja se jousihan sen auton painoa kantaa, se iskarihan on vaimennukseen tarkoitettu. Siis normi iskari. Nivot kantaa kuormaakin.

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Tossa mun linkin jälkeen on sen osan numero minkä ja sitä kautta kuva minkä sieltä sain. Sama kävi kyllä itselläkin mielessä. Marmorilla ne tyrkytti jotain toistakin osaa siihen vielä mukaan sen yläpään lisäksi mutta jäi vähän epäselväks mikä. Toinen niistä maksoi yli 150€/kpl ja toinen yli 80€/kpl
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Täytyy pistää tää seurantaan. Tulee sama alusta sarja jossain vaiheessa ja nivot kans takana.

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Kävin tänään uudestaan volvolla ja nyt selvisi tämäkin sekoilu. Eli tämä toinen varaosa myyjä tyrkytti mulle nivomatin osia vaikka nimenomaan sanoin että nivomatit lähtee sieltä pois joten siitä se ihmettely että mitkä kaksi osaa sinne pitäisi vaihtaa.
Tässä mätänetin osassa kun on se iso prikka valmiiksi osassa kiinni mikä nivomatin yläpäässä auton sisäpuolella on irtonainen.

Oli se osakin mukana ja varaosamyyjä sanoi että nuo on kyllä ihan laadukkaita osia joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmia. Täytyy huomenna sitä keskireikää porata max. 2mm isommaks että se Bilsteini mahtuu siitä läpi ja asennella setti paikoilleen. Perjantai iltapäiväksi sain Vianorilta ajan renkaiden suuntaukseenkin.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Nyt on käytetty pyörät suuntauksessa ja alusta muutoskatsastuksessa. Kyllä on muutoskatsastuksessakin hinnat noussut. 58€ sekin lysti maksoi :D Huomasin siinä samalla että ne käännön rajoittimet oli kulunut niin pitää varmaan vaihtaa ne puolelta toiselle ja jossain vaiheessa kesää vaikka uusia kokonaan.

Oliskohan mitään hyötyä noin ajettavuuden kannalta jos hommais eteen lyhyemmät koiranluut? Konehuoneeseen vois hommata ja miks ei taaksekkin poikkituen että sais natinoita vähennettyä. Tuntu että tällä uudella alustalla ei natise auto niin pahasti kun ei kori pääse kääntyilemään niin paljoa.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

hevepe

  • Vieras
Nyt on rullatttu eibach pro kitillä vähän aikaa ja kyllähän tuo kyyti parani, mutta mutta edestä tais tulla alaspäin vaan semmosen 10mm? Onkohan nyt tapahtunu itellä joku asennusvika tms. Eteen laitoin samalla uudet sachs super touringit. V70 -04

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Nyt on rullatttu eibach pro kitillä vähän aikaa ja kyllähän tuo kyyti parani, mutta mutta edestä tais tulla alaspäin vaan semmosen 10mm? Onkohan nyt tapahtunu itellä joku asennusvika tms. Eteen laitoin samalla uudet sachs super touringit. V70 -04

Tuskin kyseessä mitään asennusvikaa on. Ei niitä oikeastaan väärin voi edes asentaa. Yleensä tilanne on se, että vanhat jouset on painuneet ja noilla maltillisilla jousimadalluksilla ei paljoa laske muutenkaan. Jousien ilmoitettu madallushan on vrt. Alkuperäiseen vakiokorkeuteen uusilla jousilla. Jos haet tukevampaa ajofiilistä, niin tuo paketti toimii varmasti siinä. Jos taas hakee kunnon madallusta, niin ainut vaihtoehto taitaa olla BC-racing, taikka KW variante.
volvo V70 2001

hevepe

  • Vieras
Tuskin kyseessä mitään asennusvikaa on. Ei niitä oikeastaan väärin voi edes asentaa. Yleensä tilanne on se, että vanhat jouset on painuneet ja noilla maltillisilla jousimadalluksilla ei paljoa laske muutenkaan. Jousien ilmoitettu madallushan on vrt. Alkuperäiseen vakiokorkeuteen uusilla jousilla. Jos haet tukevampaa ajofiilistä, niin tuo paketti toimii varmasti siinä. Jos taas hakee kunnon madallusta, niin ainut vaihtoehto taitaa olla BC-racing, taikka KW variante.

Joo kyllä tällä setillä mennään. Tarkotus oli alunperin saada parempi ajotuntuma ja madallus tulee siinä samassa, mutta päätinpä nyt kysyä ku moni kirjottanu että madalsi sen minkä tuo setti lupasi.

 

Autoracing  KL-varaosat