Elekma  Autoracing

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135908 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Polestar
« Vastaus #210 : 24.01.2016, 09:16:05 »
No juu, Polestar-pähkäily nyt minulla päättynyt. Ei kannata ostaa D4-mallia (190 hp) ja maksaa 1200 € + muutoskatsastus € Polestarista. Keräänkin kaikki €:t ja otetaan tehtaalta D5.

Omasta mielestäni 1200 € panostus 7 Kw:n, 40 Nm:n parannus ei ole missään mielessä hintansa väärti. Huvittaa myös tuo 0-100 km/h kiihtyvyyden parannus, 0,1 sek  :idiot2:.

Huvittaa tietenkin sen vuoksi että en vaan itte älyä ja hiffaa totuutta  :-[...

Tällä mennään!
Miksi D5 jos kerran  kaupasta uuden tilaa. Samalla rahalla saa nuo lisätehot jos hankkii bensaturbon.  Samalla jää pois ardic ym.  kiisseliverot ja verojen hinnalla saa erotuksen takaisin 3-4 vuodessa(jos tietty pitää näin kauan). Polttoaineen hinta lähes sama ja kulutuksessa on mitätön ero maantiellä.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2016, 09:19:26 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Polestar
« Vastaus #211 : 24.01.2016, 13:03:03 »
Miksi D5 jos kerran  kaupasta uuden tilaa. Samalla rahalla saa nuo lisätehot jos hankkii bensaturbon.  Samalla jää pois ardic ym.  kiisseliverot ja verojen hinnalla saa erotuksen takaisin 3-4 vuodessa(jos tietty pitää näin kauan). Polttoaineen hinta lähes sama ja kulutuksessa on mitätön ero maantiellä.
ei nyt ihan samalla rahalla. T5 on monta tonnia kalliimpi kuin D5 :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #212 : 24.01.2016, 17:08:33 »
Löpö reilut 20senttiä halvempaa ja todellisuudessa kulutusero dieselin hyväksi 2 litraa 100km:lla. Siihen päälle 20tkm vuodessa kilometrejä, niin alkaa se säästö näkyä 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Polestar
« Vastaus #213 : 24.01.2016, 21:27:03 »
Löpö reilut 20senttiä halvempaa ja todellisuudessa kulutusero dieselin hyväksi 2 litraa 100km:lla. Siihen päälle 20tkm vuodessa kilometrejä, niin alkaa se säästö näkyä 8)
   1200e hintaeroa polttoaineessa  tuolla 20000km
kun D5 vie 5litraa ja  ja T5 8,5 litraa
tästä pois erotuksen dieselvero (500€?) 700€ etu dieselin eduksi.
Joskus oli halvempaa ajaa dieselillä mutta ei enään nykyää pitää rullata 35-40000km että menee tasan edes kulutus ja verot.

Onhan tuo T5 kalliimpi mutta sillä saa myöskin sitten jo tehojaki mitä D5:ssa ei saa koskaan.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: Polestar
« Vastaus #214 : 24.01.2016, 22:06:57 »
T5 on ~6000 € liian kallis...

Kilsoja vuodessa ~30 tkm. Oma käsitykseni on että diesel tulisi halvemmaksi. Luulen että perusvero, polttoainekulu ja käyttövoimavero on D5:llä ~2300 €. T5:llä perusvero ja polttoainekulu olisi ~3600 €. Vai laskinko väärin?

Niin eikös tuo D5 tule minulle tuolla mainitulla ajosuoritteella ~1200 € halvemmaksi? Ja kun ostohintakin 5000 € huokeampi niin jää hiukan ropposia taskuunkin...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #215 : 25.01.2016, 06:56:43 »


Onhan tuo T5 kalliimpi mutta sillä saa myöskin sitten jo tehojaki mitä D5:ssa ei saa koskaan.

Suorituskykyyn se ei vaan vaikuta T5:n hintaeroon huomioiden :pomo:
                                                         T5             D5
ACCELERATION, 0-100 KM/H (SEC)   6,4 sec   6,5 sec
TOP SPEED, KM/H                        230 km/h   230 km/h
FUEL CONSUMPTION (EC 199/100, COMBINED)   6,4 l/100km   4,8 l/100km
« Viimeksi muokattu: 25.01.2016, 06:58:36 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa reku54

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #216 : 04.04.2016, 17:35:20 »
ohessa Polestarin vastaus koskien S90 D4 8) :

Thank you for your interest in Polestar!
Optimisation for S90 D4 will be released sometime Autumn, if everything goes according to plan. Please stay updated at polestar.com or contact your local Volvo dealer.

Best Regards
Polestar
Volvo S90 D4 Inscription my17

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Polestar
« Vastaus #217 : 07.05.2016, 09:00:49 »
Eilen reissussa eteen sattui XC60 valkoinen R-design (uudempi faceliftattu) jossa takaluukussa vain Polestar-logo, ei mallimerkintää, ruåttin kilvissä. Kaveri kiihdytti edessä rampilta motarille, pysyäkseni samassa tahdissa oli ns. talla pohjassa. Ampaisin motarilla melkein heti vasemmanpuolimmaiselle kaistalle ja XC lähti perään hippasille. Se pysyi samassa tahdissa tuonne markka kuuteen kymmeneen saakka, sen jälkeen mentäessä ns. isommille saksan nopeuksille välimatkaa alkoi syntyä hitusen. En osaa sanoa, oliko se D5 vai sitten joku T5 tai T6 polesteerattuna, mutta reipas se oli "tiiliskiven" muotoiseksi menemään. Kun tuo oli jo noin rivakka, mitä se onkaan palstan nimimerkki völvöXC60:n liki 280 hepoinen D4. :)
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #218 : 07.05.2016, 15:56:36 »
Eilen reissussa eteen sattui XC60 valkoinen R-design (uudempi faceliftattu) jossa takaluukussa vain Polestar-logo, ei mallimerkintää, ruåttin kilvissä. Kaveri kiihdytti edessä rampilta motarille, pysyäkseni samassa tahdissa oli ns. talla pohjassa. Ampaisin motarilla melkein heti vasemmanpuolimmaiselle kaistalle ja XC lähti perään hippasille. Se pysyi samassa tahdissa tuonne markka kuuteen kymmeneen saakka, sen jälkeen mentäessä ns. isommille saksan nopeuksille välimatkaa alkoi syntyä hitusen. En osaa sanoa, oliko se D5 vai sitten joku T5 tai T6 polesteerattuna, mutta reipas se oli "tiiliskiven" muotoiseksi menemään. Kun tuo oli jo noin rivakka, mitä se onkaan palstan nimimerkki völvöXC60:n liki 280 hepoinen D4. :)
Rica väittää, että oisivat mitanneet 0-100km/h 6,8s XC60:lle::)
 Käsittääkseni 1 ja 2 vaihteella ei paljon ole eroa vakioon, kun rajoittavat vääntöä. 1 ja 2 vaihteen jälkeen meno on sitten kyllä kohtuu reipasta.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa PetteriK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #219 : 07.05.2016, 16:45:25 »
No tuota. Jos 0-100 aika putoaa kome sekunttia niin pakkohan siellä on jotain 1-2 vaihteilla tapahtua eri tavalla. :)


Sent from my iPad using Tapatalk
XC70 D4 AWD -16, V40CC D2 -14

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #220 : 07.05.2016, 19:42:42 »
No tuota. Jos 0-100 aika putoaa kome sekunttia niin pakkohan siellä on jotain 1-2 vaihteilla tapahtua eri tavalla. :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Luistamista ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #221 : 10.05.2016, 03:11:33 »
Olisipa hienoa nähdä joskus vastaavat autot Polestar päivityksellä ja Rica päivityksellä samassa jarrupenkissä niin näkisi todelliset erot ohjelmien välillä. Nimittäin vierekkäin kun oli kaksi V60 D5 AWD:tä joista toisessa oli 100% varmuudella Polestar ohjelma ja toisessa auton kuskin väittämänä asennettu Rica stage 2 niin autot paikaltaan lähtiessä eivät saneet ero toisiinsa kiihtyvyydessä ainakaan 160 km/h menessä. Uskon kyllä että Rica ohjelma ottaa enemmän tehoa koneesta mutta häviääkö se juuri noihin ylimääräisiin luistoihin lähdössä. Polestar muuttaa myös vaihdelaatikon käytöstä ihan selvästi tosin varmaan se tapahtuu myös Ricalla kun laatikko oppii noihin uusiin tapoihin mutta ohjelmassa sitä ei muuteta. Muuten tuo 6 vaihteinen Aisinin automaatti on suunnitltu n.500Nm väännölle !

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #222 : 10.05.2016, 06:16:26 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #223 : 10.05.2016, 07:52:41 »
Niin  ELK Ei ole samat autot samassa dynössa tuossa videossa  8)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #224 : 10.05.2016, 07:54:22 »
Niin  ELK Ei ole samat autot samassa dynössa tuossa videossa  8)
Missä videossa?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Proturbo  Autodiagnoosi