Auto s80 2.0 diesel 405000km hiukkasloukku (tarvike) vaihdettu 30tkm sitten. Ainakin joihinkin Fordeihin ja Opelin oli tehty regeneroinnin ilmaisin liittämällä johdolla Led lämmitettävään sivupeilin lämpövastukseen. Tein saman omaan Volvooni ja kaskas homma pelittää. Idea on siinä,kun regenerointi käynnistyy niin takalasin lämmitin ja lämmitettävät sivupeilit kytkeytyvät päälle, vaikka takalasin lämmitin valo ei palaakaan. Led kuitekin nyt syttyy..Lisääntynyt virran tarve auttaa moottoria lämpenemään enemmän. Varsinaista tarvettaan tuolla ilmaisimella ei ole muuta kuin, että tietää milloin regenerointi on menossa, jottei sitä keskeytä turhaan, mikä taas osaltaan vaikuttanee siihen, että öljymäärä moottorissa ei lisäänny. Alussa en seurannut ollenkaan öljymäärää ja jossain kohdassa tuli ilmoitus huollon tarpeesta vaikka se oli vasta tehty. Tarkistin öljyt ja sitä oli reilusti yli ylämerkin. Tästä viisastuneena seuraan öljyn määrää.
Toinen vaihtoehto olisi liittää lämpömittarin anturi vaikka pakoputkeen hukkasloukun lähelle ja vetää piuhat sisälle erilliseen lämpömittariin. Jälkimmäistä vaihtoehtoa suunnittelin ja hankin jo siihen mittarin ja anturin (30€ 30-800astetta), vaan tuo ledihomma oli sen verran helppo, että mennään sillä…
Volvoni regeneroi nykyään normaalisti 300km välein n. 600astetta ja kestää n 15 km eli aika tiuhaan,vaan ei haittaa kun toimii..seuraavaksi testaan Nesteen My dieselin vaikutusta regenerointiin. Tähän asti olen ajanut pelkästään ABC :n dieselillä