Ketjun aloituksen auto jälleen kyseessä. Autoon vaihdettiin tosiaan VVT-pyörä ja jakopään hilppeet. Sillä saatiin tuo jatkuva valon syttyminen noin 500km ajaksi pois ja sieltähän se kuitenkin vain uudestaan syttyi. Nyt valo kuitenkin myös sammuu omia aikojaan ja on tulee aina joksikin aikaa takaisin kunnes taas omia aikojaan sammuu. Eli jokin vaikutus kyllä oli VVT/jakopää vaihdollakin.
Ennen remonttia auto sammui yhden kerran liikennevaloihin hidastaessa ja tyhjäkäynti katosi hetkeksi, kunnes taas palasi.
Nyt uusimpana tempauksena Volvo sammui risteykseen hidastaessa ja ei enää yhtäkkiä suostunut nostamaan kierroksia yli ~1000 rmp vaan sammui tätä yrittäessä. Heti lähti kyllä käyntiin sammumisen jälkeen mutta ei ottanut kierroksia, ei P, ei D, eikä N vaihteilla. Kuitenkin tien sivuun saatiin ajettua tyhjäkäynnillä.
Tien poskessa sitten lukija paikalleen ja vikakoodien nollaus, jonka jälkeen pelasi täysin normaalisti. Tässä harmillinen juttu kun en sitten ottanut koodeja talteen.
Koodeja oli 4 ja muistin mukaan koodit oli jotakuinkin näin: ilmamassamittari faulty signal, map anturin faulty signal, yksi viittasi muistaakseni VVT-pyörään jälleen (solenoidi vaihtamatta) ja neljäs koodi hävisi jo muistista. Muistaakseni koodit on kuitenkin ilmaantuneet ennenkin jossain kohtaa auton pitoaikana.
Asian ratkaisemiseksi varmasti suurin apu olisi ne vikakoodit tietää mutta niihin joudutaan taas odottamaan että vika tulee päälle (ensi kerralla koodit tarkasti ylös). Alkaa vain mennä autoon luotto ja ajot tulee tehtyä mielummin toisella autolla.
Kysyisin kuitenkin vihjeitä mikä voi aiheuttaa ettei ota kierroksia yhtäkkiä ollenkaan mutta vikakoodien nollauksen jälkeen toimii normaalisti? Kaasuläppäkotelo? Imuvuotojen osalta luulisi ettei koodien nollaus auta joten lieneen poissuljettu?
(Vikavalo tosiaan syttyi noin ~30km ennen episodia jolloin ei ottanut kierroksia mutta vika ilmeni tuolla 30km viiveellä)