Samppasport  Futurez

Vaihteiston ulostulolaipan hitsaaminen eri jaolle

  • 4 Vastauksia
  • 1286 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Ongelma olisi seuraavanlainen, olen laittamassa 265 mallin getrakia paikolleen ja getrakin laippa on pienellä pulttijaolla, pienempi kuin volvon ja käyttää m10 pultteja. Tuo on tällähaavaa ainoa laippa jonka omistan jossa on tuo getraki ulostuloakselii käypä boori.

Olen ajatellut voiskoha tosta getraki laipasta sorvata koko kolmio muodon pois ja ottaa esim m47 lootan kartaanin laipan ja koneistaa siihen keskitysolakkeen etc, ideana että hitsillä nippuun koko laippa lopuksi ja senjälkeen oikaisukoneistus.

Tuo getraki laippa on jonkinsortin tako? Valua? Johon koneistettu tuo  booritus. Kylmää vaa että pysyyköhä tuo laippa oikiasti kiinni kovemmalla käytöllä.

Jaoksi tulee tuo volvon oma rättijako kun siihen löytyy valmiiksi etupätkäaihio.

Jaonmuutoslätkän teko on myös mahdollinen mutta mieluusti toteuttaisin asian ilman ylimääräistä välilättyä.

E: Haen tässä kokemuksia että onko joku hitsannut tuollaista taottua matskua jota tossa laipassa, ois todella yksinkertaine jobi vaihtaa tuo laippa tohon booritukseen jos tuo vain pysyisi kiinni hitsaamalla luotettavasti.

Kokemuksia näkemyksiä?

M47 laippa josta sais ite laipan.

Tässä tuo getrakin laippa.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2020, 16:51:14 kirjoittanut J4nne_ »
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vaihteiston ulostulolaipan hitsaaminen eri jaolle
« Vastaus #1 : 03.03.2020, 17:14:14 »
Olen yhdistänyt 260 Getragin laipan ja Amazonin pyörännavan  ;D Juotin osat kiinni toisiinsa hopealla ja porasin liitoskohtaan poikittain kolmeen kohtaan reiät, joihin juotin vielä tapit lukitukseksi. Hyvin kesti :)

Osat ovat sellaista terästä, että hitsauksenkin pitäisi kestää ihan hyvin. Toisessa topikissa juuri vertasin liitosta kardaaniin, kun niissäkin on valettu osa hitsattu teräsputkeen kiinni ja hyvin nekin kestävät.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteiston ulostulolaipan hitsaaminen eri jaolle
« Vastaus #2 : 03.03.2020, 18:44:55 »
Täräytetään hitsillä kokoon, onkohan tohon jotain hipo lisäainetta jos hitsaa tigillä? Vai poltanko perus esabin autrod 12.51 langalla ja magilla  ???

Ilmeisesti tuo on niukkahiilistä takovalua kun koneistusjäljet on kuin mustaan rautaan tehtyä.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vaihteiston ulostulolaipan hitsaaminen eri jaolle
« Vastaus #3 : 03.03.2020, 19:03:00 »
Riippuu vähän miten osat toisiinsa sovittaa, mutta kyllä mä vetäisin magilla, niin saumasta tulee leveämpi ja siten on kiinni laajemmalta alueelta.

Vois ehkä tehdä testiä ja heftata osat toisiinsa ihan vähän ja kokeilee vääntää ne irti, niin näkee miten hitsi tartuu. Ei erityisen tieteellistä, mutta ainakin hiilipitoisen valuraudan saa suljettua pois.

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteiston ulostulolaipan hitsaaminen eri jaolle
« Vastaus #4 : 03.03.2020, 19:10:54 »
lämmittämisestä ei varmaa olis haittaa n.150ast.
mag on ihan hyvä
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

 

Autoracing  KL-varaosat