Elekma  Autoracing

kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763

  • 22 Vastauksia
  • 12723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« : 03.11.2015, 19:14:13 »
eli tarkotuksena olis laittaa b230ft m90  volleen kaksoismassa tilalle parempaa kilkettä kytkimeen. eli pottapyörä jo tulossa ja sre -763 asetelma kaveriksi, joko dieselin levyllä tai sintterillä. dieselin levyllä ei varmaan tartte asetelmaa shimmata mutta sintterillä täytyy nostaa 1mm koska levy millin paksumpi kuin dieselin levy. tarviinko haarukan pallopäämutterin alle prikkoja minkä verran? olen lukenut näitä kytkin keskusteluja niin jos on laittanut pottapyörän ja d24tic kytkimen kilkkeet niin tarvii 4mm prikkoja? entä sre asetelmalla, onko sama?

kiitos jo etukäteen jollekin viitselijälle joka tämän noteeraa ja minulle sen kertoo  ::)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #1 : 03.11.2015, 19:26:20 »
Ainakin pottapyörällä ja sellaiseen kuuluvalla turbon asetelmalla sekä dieselin jousitetulla massalevyllä toimi M90 ilman mitään kyhäyksiä omassa 960:ssä mainiosti.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #2 : 03.11.2015, 20:53:20 »
okei. onkos jollain tietoa miten sre asetelman kanssa

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #3 : 03.11.2015, 20:55:25 »
okei. onkos jollain tietoa miten sre asetelman kanssa

mulla on lankussa oma levy ilman shimmauksia kyseisen asetelman kanssa. HUOM ei dieselin levy, en tiiä onko niillä paksuuden kanssa eroa
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #4 : 04.11.2015, 07:29:35 »
Okei. Onko sulla m90 vaihteisto siinä? Jouduitko laittaa haarukan pallopäämutterin taakse prikkoja?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #5 : 04.11.2015, 08:42:38 »
Ei. Ihan perus m45
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #6 : 04.11.2015, 11:40:06 »
miksi tuommoinen 763 asetelma sinne pitää laittaa?kaupasta saa suoraan kaksoismassaan käyvän 712asetelman jolle luvataan enemmän väännön kestoa 430 vs.480nm.
tuollainen on mulla ollut 70-80tkm josta holsetilla ajettu  +50tkm  ja järkevällä käytöllä kestää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #7 : 04.11.2015, 12:04:47 »
Kaksoismassat tuppaa vanhuuttaan olemaan vähän ehtoopuolella. Johtuiskohan siitä? Voi olla helpompi metsästää "uusi" kovapyörä kuin ehjä kaksoismassa.

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #8 : 04.11.2015, 20:29:07 »
Juuri näin. Kerta kytkimen vaihdan nii lentää kaksoismassat helvettiin  :pomo: eipä tuu niin paljon ongelmia jatkossa ku ei sitä viiti aukoa montaakaa kertaa. Autolla tosin ajettu vasta 269tkm joten ei välttämättä huonona ole tuo massapyöräkään. Alkaa pohjaamaan varmasti kun löylyä löytyy

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #9 : 05.11.2015, 11:23:21 »
mun autolla ajettu 457tkm josta  +110tkm viritettynä,ei mitään ongelmia vauhtipyörän takia.
alkuperäinen pyörä paikallaan.pikkumitsulla ja nostetuilla ahdoilla se vp pohjaa aiheuttaen tärinää,isommalla ahtimella
tätä ei tapahdu kun vääntö on ylempänä.
tehoa on holsetilla  +-350hv.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #10 : 05.11.2015, 14:55:11 »
Edelleen, turhaa sitä jättää sinne aiheuttamaan ongelmia tulevaisuudessa. Itse myös heitin sen metsään kun ei montaa oravan nahkaa maksa kiinteä vauhtipyörä. Pottapyörä -763 asetelma, dtic m90 levy, ja olikohan 3,6mm prikkoja pallon alle. Nyt ois tarkotus vielä jousitettu sintteri laittaa ens kerralla kun laatikko irti.

Ps. Saa sen massalevyn pitämään paljon enemmän kun 430nm , en muista nimimerkkiä, mut tais olla lähellä 500nm dtic levyllä ja -763 asetelmalla otettu dynossa shimmattuna
« Viimeksi muokattu: 05.11.2015, 15:00:32 kirjoittanut Chall »

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #11 : 05.11.2015, 17:25:53 »
Yleinen swappi on laittaa 618 asetelma tai vielä parempi 765 jolle luvataan 590nm on kuulemma pitäny monilla yli 700nm väännöllä.tuollaisen itse laittaisin jos olisin vaihtamassa.
Tämä johtaakin siihen miksi en ole virittänyt autoani enempää,vakio kanget 712 asetelma ja m90 ovat toistaiseksi kestäneet lisäätehoa niin kaikki pitäisi vaihtaa.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #12 : 05.11.2015, 19:14:35 »
Sachs ilmoittaa noissa SRE asetelmissa väännönkeston aikalailla alakanttiin kun itselläni on -618 SRE + d24tic massalevy(m90) ja penkissä mitattin vääntöä 798Nm@4100Rpm.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #13 : 06.11.2015, 13:16:01 »
sorvari laittaa mitä laittaa, mutta jos st3b3 ei sitä paskovaa kaksoismassaa halua niin ei halua. Itselläni toimi ilman mitään prikkoja pottapyörä + -763 + sintteri jonkun aikaa kunnes yhtäkkiä paukkujen kanssa lähettäessä lensi se mäntä ulos sylkästä. Siis lootan puolella. Itse ratkaisin ongelman pidentämällä hiukan tuota työsylinterin vartta, ja pelannut hienosti. Joo oma settikin pitää enemmän, kun ilmoitettu. Teho +500hp ja vääntö 750nm.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: kaksoismassa ---> pottapyörä + sre -763
« Vastaus #14 : 06.11.2015, 18:01:19 »
Toimii tuo -763 asetelma omassakin autossa M90 massalevyn kanssa, ilman mitään prikkoja. Samanlainen tuo dieselin pottapyörä on kuin vinokoneessakin.

 

Futurez  Kulkukoira