Lainataanpa tätä vanhaa ketjua, kun tässä jo aika paljon asiaa.
Minä ostin yksityiseltä 2011 V70 2.5FT AFV MK3-koppasen Volvon. 200 tkm ajettu.
Nyt tuhannen kilometrin jälkeen teki matka-ajossa semmosen tempun, että kytkimen kun paino pohjaan ja vaihto vaihteen jäi poljin nostaessa puoleen väliin. Aina silloin piti kytkin auttaa jalalla ylös asti. Muutaman kerran ku vaihto vaihteen, kytkin jakso nousta ylös asti ja oli ns. normaalin tuntonen. Muutamalla lyhyemmällä matkalla polin on jaksanut nousta ylös asti, mutta tuntuma siinä vähän vaihtelee. Välillä on normaalin tuntonen ja välillä puoleen väliin asti kevyempi. Silloin kun kytkin ei noussu ylös asti, tuntu et se otti vähän aikasemmin.
Mitään jurinoita eikä ylimääräsiä ääniä ei ole kytkimestä kuulunut eikä kuulu nyttenkään.
Joten, mikä ois diagnoosi teidän mielestä? Onko se pelkkä työsylinteri menossa vai koko paska?
Kannattaako kokeilla mitään ns.valohoitoa, esim sylinterille (jarrunesteet) uusien nesteiden vaihtoa?
Ja eikö se niin ole, että jos sylinterin joutuu vaihtamaan kannattaa vähintään kytkinlevyt vaihattaa samalla?
Niin ja löytyskö kellään osanumeroita noille osille?
Pystyykö suoraan sanomaan että onko siellä kaksoismassa vai tavan kytkin?
Uskaltaako osat tilata vaan rekkarin perusteella autodocilta/sparetolta?