Elekma  Autoracing

volvo v40 outo kitinä keulasta?

  • 2 Vastauksia
  • 2249 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa triominos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
volvo v40 outo kitinä keulasta?
« : 17.09.2012, 17:51:17 »
mikähän mahtaa olla kun v40 1.9 tdi vm 02 volvo kitisee/natisee keulasta? autosta ei kuulu hiljaisilla nopeuksilla juuri minkään laista ääntä mutta heti 80km/h jälkeen alkaa kuulumaan outo natina kun on pikkuinenkaan heittotiessä! alhaisilla nopeuksilla ei kuulu vaikka hidastetöyssyyn ajaa ja muihin kuoppiin.. ääntä ei saa paikannettua tarkasti mutta oletettavasti vänkärinpuolelta keulasta.

onko muilla ollut samanlaisia tapauksia?




Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: volvo v40 outo kitinä keulasta?
« Vastaus #1 : 18.09.2012, 19:21:34 »
osaatko yhtään tarkentaa millainen kitinä on?

Mutta jos kitinä tulee ainoastaan kovassa vauhdissa ja kun tiessä on heittoa niin mun epäily menee kallistuksen vakaajaan.. Tarkasta koiranluut (kallistuksen vakaajan pystytangot), väännä jollain raudalla niitä koiranluita ja katso onko välystä tai muuta sellaista.. toinen mikä tulee mieleen on iskarit.

Suosittelisin ottamaan sorkkaraudan käteen ja nostamaan auton tunkilla ylös ja menemään pelkääjän puolella vääntelemään osia ja katsomaan onko välyksiä tai tuleeko kitinää.
vääntele ainakin koiranluu, raidetangonpää, tukivarren puslat,, jouset ja niiden kiinnitykset viimisenä kato laahaako jarrut.

Harvoin autosta kitinää tulee ja jos tulee niin tulee jarruttaessa..
Jos töyssyissä tulee klonk ääni niin on melko varmaan joku tuki varren pusla.
Tai jos läännyttäessä tulee klonk niin on raidetangonpää.

Mun autossa kun tulee kitinä pelkääjänpuolelta niin se on ollu eukko  :2funny:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa triominos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v40 outo kitinä keulasta?
« Vastaus #2 : 18.09.2012, 22:07:37 »
Joo vika löyty ja uudet osat jo tilauksessa  :) etuiskarinyläpään kumi oli paskana samoten laakeri  :-\

 

Proturbo  Autodiagnoosi