Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 170365 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #195 : 10.12.2014, 11:30:54 »
Onkos jollain kuvaa kuinka on toteuttanut vinolohko+hx35 yhdistelmän?
Ei taida mahtua koneen ja korin väliin...?

Et speksannu minkä korin, mutta tässä 240-sarjalaisessa raatovankkurissa HX40 mahtuu näin:

Kuva konepaketista
Konehuone
Konehuone_2

Ahtaasti, mutta mahtuu ilman korin muokkausta.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #196 : 10.12.2014, 12:11:22 »
Ainiin, kyseessä siis 740
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #197 : 10.12.2014, 14:15:28 »
Onkos jollain kuvaa kuinka on toteuttanut vinolohko+hx35 yhdistelmän?
Ei taida mahtua koneen ja korin väliin...?
Onhan siellä tilaa, tekisin sarjasta sellaisen jonka putket koukkaavat hieman alakautta. Tätä ei voi ihan suoraan verrata, vakiosarja väliputken kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #198 : 10.12.2014, 14:25:09 »
Pitääpi sommitella uudestaan sitten  8)
Sovittelin sitä tossa pihalla seisovaan seiskaan niin näytti ahtaalta. Nyt olisi helppo tehdä se sarja kun on konekin vielä pukissa
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #199 : 11.12.2014, 20:55:47 »
Onko kukaan värkännyt FT/FK alkuperäistä vastaavaa Turbopakosarjaa.
Ihan mielenkiinnosta.
Kuvia hitossa tänne!
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa ravolta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • alumiinihitsaus palvelua
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #202 : 18.01.2016, 22:04:23 »
nostanpa kissan pöydäle.
- imusarjasta.
- turbokäytössä.
onkohan ne kiihytyssuppilot kuinka välttämättömät jos plenumista runnereihin on muotoiltu pyöreäksi jouhevaksi? ilman korottavaa kiihdytyssuppiloa.
onko eroa...  merkitystä...  ?

esim.kuvia
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=111428

http://www.starquestclub.com/forum/index.php?showtopic=128170

http://www.tsxclub.com/forums/1st-gen-engine/48229-diy-k24a2-intake-manifold-porting.html

s80 t5 -00, v70 d5 -02 purkuosaa , kysy

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #203 : 19.01.2016, 00:44:25 »
Ei nyt ole oma valmiste mutta sen verta sivuaa kuitenki aihetta että kysytään nyt tässä.
Eli olisko tästä sarjasta mihinkään käyttöön hyvä?? -->http://www.ahtoja.com/product/100/volvo-vinokone
Muuhunki ku vesilinnun heittoon :D
Äkkiseltään tuntuis omasta mielestä paremmalta mitä vakio ft koneen valusarja.
Onko käyttökokemuksia kellään?

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #204 : 19.01.2016, 06:17:53 »
Hyvä sarja hintaansa nähden, jos meinaa että ahdin tulee eteen ylös niin kannattaa käännättää laippa siellä valmiiksi, tekevät siistin jäljen.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #205 : 19.01.2016, 09:31:13 »
Ei nyt ole oma valmiste mutta sen verta sivuaa kuitenki aihetta että kysytään nyt tässä.
Eli olisko tästä sarjasta mihinkään käyttöön hyvä?? -->http://www.ahtoja.com/product/100/volvo-vinokone
Muuhunki ku vesilinnun heittoon :D
Äkkiseltään tuntuis omasta mielestä paremmalta mitä vakio ft koneen valusarja.
Onko käyttökokemuksia kellään?

en nyt sanoisi että hintansa väärti ahtoja.commilla -> http://www.ebay.com/itm/OBX-Stainless-Steel-Exhaust-Turbo-Manifold-Header-Volvo-240-2-4L-T3-/201134844690?fits=Make%3AVolvo
itsellä käynyt käpälöinnissä tuollainen sarja myös, osa putkista paloista hitsattu kuten ebayn kuvassa näkyy sekä kanteen tuleva laippa oli ihan v##un ropellilla. myöskin "rosterin" laatu on hieman epäillyttävää, mangneetti nimittäin ottaa kiinni   :nohnoh
toki varmaksi en mene sanomaan että ovat samoja sarjoja mutta mutta halvempi tilata ebaystä ellei ole tulipalokiire sarjan kanssa..
« Viimeksi muokattu: 19.01.2016, 09:45:58 kirjoittanut pl »

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #206 : 19.01.2016, 17:55:23 »
En usko että toi Ebayn sarja on sama. Tuossa näkyy saumat jota ahtoja.comin sarjassa ei ole.
Itsellä kestänyt hyvin, nyt jo toinen käytössä josta käännätin laipan.Toki kilpurissa ei kilometrejä hirveästi tule mutta rasitus sitäkin kovempi, kesällä sarja todella kuuma rataa kiertäessä.
Laippa ollut molemmissa suora eikä magneetti ota (just kokeilin).
« Viimeksi muokattu: 19.01.2016, 17:57:01 kirjoittanut kuppe »
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #207 : 19.01.2016, 21:21:33 »
Juu no itellekki tullu tuo muun romppeen mukana ja se ulkonäkö ja metalli itsessään ei haittaa mitä ny sattuvatki oleen mutta kysymys olikin että onko hyötyä tai vaikutusta toimintaan. saako mitään hyötyä jos tuon laittaa paikalleen verraten vakiosarjaan.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #208 : 19.01.2016, 21:31:59 »
Eikös jossain vaiheessa just tuon näkösissä sarjoissa ollu ongelmia että saumat ratkeilee? Foorumilla taisin usseeman jampan projekteissa olla ongelmaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #209 : 20.01.2016, 10:03:54 »
Juu no itellekki tullu tuo muun romppeen mukana ja se ulkonäkö ja metalli itsessään ei haittaa mitä ny sattuvatki oleen mutta kysymys olikin että onko hyötyä tai vaikutusta toimintaan. saako mitään hyötyä jos tuon laittaa paikalleen verraten vakiosarjaan.

onhan tuossa jouhevammat putket mitä vakiosarjassa mutta blingblingin lisäksi ei taida olla juurikaan eroa vakioahtimella jonka pakopesä ahdistaa eniten.
tietysti lohkon lämpökuorma hieman pienenee kun vakiosarja on lähellä lohkoa ja hohkaa lämpöä, tuo sarja tulee kauemmas niin lohko pysyy viileämpänä..

En usko että toi Ebayn sarja on sama. Tuossa näkyy saumat jota ahtoja.comin sarjassa ei ole.
Itsellä kestänyt hyvin, nyt jo toinen käytössä josta käännätin laipan.Toki kilpurissa ei kilometrejä hirveästi tule mutta rasitus sitäkin kovempi, kesällä sarja todella kuuma rataa kiertäessä.
Laippa ollut molemmissa suora eikä magneetti ota (just kokeilin).

sehän on pelkästään positiivista että olin väärässä  :2funny: sittenhän se on hintansa väärti jos on tehty oikeasta rosterista ja laipat on suorat. kuvakulma on senverran eri että en ollut varma saumojen olemassaolosta (ja mallikuviakin jotkut käyttää) mutta muuten sarjojen ulkonäkö on todella lähellä toisiaan..

 

Autoracing  KL-varaosat