Autodiagnoosi  Carcom Oy

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 171837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #90 : 02.08.2013, 05:35:58 »
En ny tiiä että kuuluuko tänne mutta mistä sais nuita rosterimutkia DP:n askarteluun ? :idiot2:
http://www.martelius.com/index.php?module=ekauppa&type=4&main_group=YL
Sieltä ainakin..

ps. minuutin googletuksen tulos..  :hello:
http://lmgtfy.com/?q=3%22+rosteri+mutka

Poissa tamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #91 : 02.08.2013, 06:38:47 »
Käys kyselees Kouvolassa tehontiellä olevasta Suomen Tarvemetallista :)
www.tarvemetalli.fi/tarvemetalli/

pitänee käydä kyselemäs taas tuol.
hain pakosarjaromut tuolt sopuhintaa :D
360 rallisika

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #92 : 02.08.2013, 11:16:45 »
pitänee käydä kyselemäs taas tuol.
hain pakosarjaromut tuolt sopuhintaa :D
Käyny itekki tuol ostoksilla :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #93 : 05.08.2013, 07:51:58 »
Mäki tainu käydä joskus silet jotain hakees..satun olee samas firmas töis.Valkealan toimipisteessä vaan ja sieltä tulee omii projekteihin kaiveltuu romukasoist suurin osa materiaaleist.Helpommalla kyl pääsee ku käy suoraa tehontiellä ni ei mee ettimiseks  :)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #94 : 11.08.2013, 20:05:46 »
Mitehä liene kestää kannen pinnapultit ison holsetin, pakosarjan ja hukkaportin painon?

Omaa pakettia tuossa kanniskelin ja totesin, että painaa aikas vitukseen...

 Oisko aiheellista rakentaa jonkinlainen tuki pakosarjan alle lohkoon, niinkuin alkuperäisenäkin on, vai onko tää turhaa huolenaihetta.

Kuvia/any ideas?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa tamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #95 : 11.08.2013, 20:08:14 »


jonkunlainen lattarautatuki venakopanpulttien ja iskaritolpan väliin ?

E:
tämäntapainen?
E2: jonkinlaisella tukikumilla/ joustolla se tottakai pitäs toteuttaa
« Viimeksi muokattu: 11.08.2013, 23:50:22 kirjoittanut tamppi »
360 rallisika

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #96 : 11.08.2013, 20:29:05 »
Jos tuo lattarautahommeli pulttaillaan tuohon ihan kiinteästi niin ei ole hyvä ollenkaan se.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #97 : 11.08.2013, 20:48:16 »
Mitehä liene kestää kannen pinnapultit ison holsetin, pakosarjan ja hukkaportin painon?

Paljonkos vinokoneista on kansipultteja katkeillut ajossa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #98 : 11.08.2013, 20:55:18 »
Tuo lattarauta homma taisi olla vain paska läppä...

Tarkoittanet niitä pakosarjan pinnapultteja, etkä kannenpultteja?
Itselläni oli downpipe vaihteiston kohdalta tuettu.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #99 : 11.08.2013, 21:17:14 »
Mulla tuettu kulmaraudalla laturin kiinnikkeen kierteen kohdalta, laturi siirretty toiselle puolelle ja downpipe tuetaan laatikkoon. Voi olla rosterisarja kovilla kun kuumaksi ajaa, sen verran tulee painoa holsetista ja hukkaportista...
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #100 : 11.08.2013, 22:11:58 »
Tähän tapaan turbon voi kannakoida venttiilikopanpulteista, mutta ei sitä jäykästi kannata koriin pultata.






Moottorin heilahdustuki on sit eri juttu..

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #101 : 11.08.2013, 22:39:32 »
Oho, mää sotkin tähän kannen pultit, sorry

Kestää ne pakosarjan kovat pinnapultit ihan kipeesti vetoa.
Veto tulee periaatteessa pelkästään ylimmille neljälle pultille.
Värinä, paine ja lämpö tuo tietysti lisää muuttujia yhtälöön.

En muista ulkoa pakosarjan pulttien lujuuksia mutta koko auton voi nostaa pakosarjasta pulttien pettämättä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #102 : 13.08.2013, 08:26:35 »
Mistä saisi oikeasti järeän pakosarjanlaipan 8v vinokoneeseen?

Puhun jostain +-15mm paksusta.



KKD:n 10mm (?) rääpäle oli jo kierossa ennen hitsausta ja oikastaessa koneenkäyttäjälle sattui moka ja terähaukkasi koko laipan paskaksi.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #103 : 13.08.2013, 08:37:24 »
Kyllä 10mm laipat on ihan suoria olleet jo pelkän hitsaamisen jälestä eikä ole oikomisia tarvinneet.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #104 : 13.08.2013, 10:23:19 »
Mitehä liene kestää kannen pinnapultit ison holsetin, pakosarjan ja hukkaportin painon?

Omaa pakettia tuossa kanniskelin ja totesin, että painaa aikas vitukseen...

 Oisko aiheellista rakentaa jonkinlainen tuki pakosarjan alle lohkoon, niinkuin alkuperäisenäkin on, vai onko tää turhaa huolenaihetta.

Kuvia/any ideas?
Muakin mietitytti aluks tää ja vielä nykyinen kansi hyvin vanhoilla pinnapulteilla kun eivät halunneet suosiolla lähteä. Ei ole ollu ongelmaa. KKD:n tekemä pakosarja murtu putken kannakkeen petettyä ennen pinnapultteja. Toki hyvä jonkulainen tuki ois olla olemassa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Kulkukoira  Proturbo