Ateho  Elekma

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 172152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #135 : 23.11.2013, 22:57:20 »
On kyllä kieltämättä aika kliinin näkönen, ei hypi silmille  O0
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #136 : 25.11.2013, 13:34:01 »
Runnereita voi kannattaa mitoitella. Tratit niin jouheviksi kuin saa. Plenari niin suureksi kuin mahtuu. Kaasuläppä niin, ettei puhalla suoraan johonkin runneriin. Kaikki muu on taas kerran aivan turhaa, eikä eroja voi havaita mitenkään.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6369
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #137 : 25.11.2013, 13:57:11 »
Runnereita voi kannattaa mitoitella. Tratit niin jouheviksi kuin saa. Plenari niin suureksi kuin mahtuu. Kaasuläppä niin, ettei puhalla suoraan johonkin runneriin. Kaikki muu on taas kerran aivan turhaa, eikä eroja voi havaita mitenkään.

Mä olen samoilla linjoilla. Tuollainen wrc-tyyppinen kaksoiskammiohärveli on varmasti oikein suunniteltuna 100% toimiva, mutta vaatinee muutaman insinöörin ja tietokonesimulaation ennen lopullista toimivaa tuotetta. Yhdellä isolla plenumilla onnistumisen mahdollisuus on paljon suurempi.


Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #138 : 25.11.2013, 19:38:35 »
OEM.




Poissa J.Rahkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #139 : 25.11.2013, 19:59:45 »
Mä olen samoilla linjoilla. Tuollainen wrc-tyyppinen kaksoiskammiohärveli on varmasti oikein suunniteltuna 100% toimiva, mutta vaatinee muutaman insinöörin ja tietokonesimulaation ennen lopullista toimivaa tuotetta. Yhdellä isolla plenumilla onnistumisen mahdollisuus on paljon suurempi.

Jonkun verran kokeiluja tehneenä allekirjoitan tämän minäkin. WRC-tyyppisen mitoitus on saakelin tarkka.
V40 D2 -17
Scania R -14

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #140 : 30.11.2013, 13:30:31 »
Meinaatko tuota raon koon mitoittamista vai mikä mitta siinä on erityisen hankala? Omassa runnerien pituudet ja pleniumin tilavuuden sanelivat paikka. Runnerien halkaisijan taasen kanavan koko kannessa. Rako kartion ja pleniumin välissä on mulla kaksi osainen ja lähempänä kaasuläppää on isompi ja kauempana pienempi ja näiden pinta-ala on 1.2 x kaasuläppä noin karkeesti.

Kuinka iso kaasuläppä sulla on?

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #141 : 30.11.2013, 16:03:30 »
58mm eli pikkunen. :)

Vakio T4:sen läppä?

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #142 : 30.11.2013, 16:51:15 »
Sekin siis riittää pitkälle.

Poissa opelvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #143 : 06.12.2013, 22:00:48 »
kärtynen laitos! >:( oletko mistä hommannu tai missä olet teetättänyt ton imu laipan?
Opel Kadett c coupe b230 8v hyrrällä

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #144 : 11.12.2013, 19:54:20 »
B230fk  pakoventtiilin avautumisennakko asteina ennen alakuolokohtaa ?

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #145 : 12.12.2013, 14:12:44 »
B230fk  pakoventtiilin avautumisennakko asteina ennen alakuolokohtaa ?
Riippuu täysin mikä nokka siellä on paikallaan..?

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #146 : 12.12.2013, 21:48:59 »
totta ;D T nokkahan se sielä

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #147 : 16.12.2013, 16:26:49 »
? tokko kellään tietoa

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6369
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #148 : 16.12.2013, 17:57:37 »
? tokko kellään tietoa

Jos sulla on vakio FT moottori T-nokalla, niin imu- ja pakosarjan valmistusta ajatellen avautumiskulmalla ei ole varmaan juurikaan merkitystä :(

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #149 : 16.12.2013, 19:56:59 »
Nii en tiiä sitten. Ihan mielenkiinnosta vain kysyin kun löyty laskukaava pakosarjan ensiöputkien pituuden selvittämiseksi. Niin siinä kysyttään tota avautumisennakkoa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi