Ateho  Elekma

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 172357 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #150 : 16.12.2013, 22:20:40 »
Nii en tiiä sitten. Ihan mielenkiinnosta vain kysyin kun löyty laskukaava pakosarjan ensiöputkien pituuden selvittämiseksi. Niin siinä kysyttään tota avautumisennakkoa.

Mä voin suoralta kädeltä sanoa, että kaava johon manuaalisesti naputellaan joitain arvoja moottorista on aivan tyhjänpäiväinen putkipituuksien laskentaan.


Tällaisella voi saada jotain oikeaan osuviakin arvoja:



Graafinen malli kuvaa moottorin erikomponentteja, ja noille osille voi antaa mittoja, virtausarvoja yms.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2013, 22:23:37 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #151 : 17.12.2013, 17:16:21 »
Voi olla että kaivataan vähän muutakin kun ammattikoulun tutkintoa ennenkö näitä lasketaankin :o

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #152 : 17.12.2013, 20:08:46 »
Voi olla että kaivataan vähän muutakin kun ammattikoulun tutkintoa ennenkö näitä lasketaankin :o

Ensimmäisen asteen yhtälön ratkaisu opetettiin pesuskolussa
Toisen asteen yhtälöt ratkottiin amiskan viimeisellä luokalla

Tuollaiseen ohjelmaan tarvii syöttää lukuja väliltä 0-9
Esikoulu on siis syytä olla suoritettuna

Kaavoja voi pyöritellä loputtomiin mutta kaiken kattavaa ei ole kirjoitettu
Tehodynamometria parempi mittari on kello
Kello löytyy usemmista kodeista ja on suht luotettava
Kello huomioi kaikki muuttujat aina kuun kierrosta silmien väriin

Kokeilemalla saa särjettyä kaikki vehkeet ja vaurioita tutkimalla voi päätellä vian jota tulevaisuudessa osaa välttää


Asiaan: muistelisin että T-nokan imu aukeaa jossain YKK kohdilla, jopa jälkeen
Voiko olla mahdollista
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #153 : 17.12.2013, 21:41:02 »
Voi olla että kaivataan vähän muutakin kun ammattikoulun tutkintoa ennenkö näitä lasketaankin :o

Kurssit alkaa keväällä. Ja tuommoiseen ohjelmaan syötetään vähän jotain muutakin kuin "lukuja"
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #155 : 20.12.2013, 20:17:17 »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #156 : 20.12.2013, 20:18:26 »
Asiallista! Saako udella koska tilasit?

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #157 : 20.12.2013, 20:19:53 »
Asiallista! Saako udella koska tilasit?
Tossa kimppatilauksessa joka lähti just

Poissa aspire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #158 : 23.12.2013, 19:04:54 »
Voiko imu/pakosarjan laipan valmistaa yhdestä palasesta b20:seen vai johtuuko pakosarjan lämpö liikaa imusarjaan?? Turbo myös tulossa. Muutamia yhtenäisiä laippoja nähnyt täällä foorumilla kuvissa. Onko vaikutusta? Vai tekeekö ennemmin eri laipoilla?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #159 : 24.12.2013, 00:38:48 »
B20 turbopakosarjoista kuvia, niin ei suunnittelut suinkaan lopu unettominaöinä kesken?

Löytääkö kukkaan mitään kuvia?

Tossa kimppatilauksessa joka lähti just

Odotellaan mielipiteitä jortikka huurussa.  ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #160 : 15.01.2014, 12:43:47 »
Nyt on fotoja siitä KL-Racingin 8v vinokoneen imusarjasta.
http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/library/klrimusarja8v
Mitäs siitä nyt nopsaa vois todeta.. Imuputket ja plenumin laippa on valua.
Hitsaukset on osassa kohtaa vähän sen näkösiä, että tekijällä on ollu kiire perjantaina kotio.  :)
Pikkasen on mustaa töhnää tullu alumiinin sekaan tossa painekotelon ja valuosan yhdistävässä saumassa, eli puhtaammat olis voinu olla vai onkohan valun seassa vaan ollut sen verran epäpuhtauksia..
Noh joka tapauksessa muutamassa kohtaa olis voinut olla myös enemmän virtaa hitsatessa, muttei se nyt aivan kamala ole.
Sovitin 80mm kiinalaista kaasuläppää siihen ja jako on hieman eri. Tarvii viellä kokeilla meniskö 70mm läppä suoraan paikalleen.
Hintaansa nähden kuitenkin tarvii olla aika tyytyväinen tohon.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #161 : 15.01.2014, 15:07:27 »
Minkäkokoista kaasuläppää suosittelisitte. Nyt on 3" paineputkisto ja 80mm läppä billetti läppä. Tahtoo hiukan olla haasteellinen kun tyhjäkäynniltä lähtee liikkeelle.
Ajattelin että pienempi läppä olisi parempi tässä suhteessa. Teho puoli 500hv kantturoissa ja tuskin tulee hirveästi muuttumaan.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #162 : 15.01.2014, 19:51:00 »
Piisaa 65mm läppäkin. Ei isossa läpässäkään mitään ongelmaa ole kunhan seinämillä on muotoilua pieniä läpänavautumia varten. Billettiläpissä niitä ei taida olla missään.

Siinä oma viritelmä tinakutosen pakosarjaksi:


Rintapellin suunnasta: http://img.photobucket.com/albums/v629/244x2/245%20GL%20-90/Koneenrakennus/34.jpg~original
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #163 : 24.01.2014, 17:49:06 »
B230fk  pakoventtiilin avautumisennakko asteina ennen alakuolokohtaa ?
39 astetta. Lähde ei kertonu mittausvälystä.

Poissa Vol740D

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #164 : 16.02.2014, 20:47:53 »
Kertokaas nyt aloittelijalle mitä kaikkea minun tarvitsee tietää pakosarjan valmistuksesta?

Volvo 740 d24 Olisi tarkoitus tehdä pakosarja.

- Putkien mitat ja koko, kuinka lasketaan?

- Laskukaavoja? Koska netistä löytyvät laskurit ovat ihan turhia joidenkin mielestä.

Nyt gurut selventäkääs asioita! :)

 

Futurez  Kulkukoira