Elekma  Autoracing

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 171967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2128
    • Instagram kuvat
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #165 : 08.04.2014, 20:54:02 »
Paljon on asiaa, mutta vielä on kysyttävääkin..

Eli imusarjan runnereiden pituus kiinnostaa. Kuinka merkittävä muutos noilla saavutetaan.
Eli kun olisi tarkoitus tehdä orkkis laipalla ja runnereiden päillä imusarja. Vaikka sitten se suurensuuri plenumi päähän ja kartiot sisälle niin kun kerran plenumin koolla ei ole pilkun päälle väliä kunhan on iso niin miten nuo pituudet vaikuttaa? Mottina tulossa B230 läpeensä kairatulla 531 kannella isoimmilla venoilla. Klr T3 nokka. Niin ja tietysti se hox40söpö

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #166 : 09.04.2014, 13:24:40 »
mikäli vapari ja turbokoneissa on mitään samanlaista toiminnallisesti niin luulisin että pidemmillä runnereilla saa paremman väännö, lyhemmillä vääntö kärsii mutta huipputeho kasvaa. (mutu kaasarikoneen imusarjojen mitoista) käytännössä monessa projektissa luultavasti käytettävissä oleva tila määrittelee aika paljon pituutta.

itseä kiinnostais eniten "suppiloiden" tai kiihdytysrenkaiden vaikutus plenumin sisällä. toinen asia on niiden mitoitus eli halkaisija pituus ja paljonko pitäis olla irti plenumin seinästä. tarkoitus tehdä amw:n palikoista plenumi ja kiihdytysrenkaiden laitto arvonnassa :D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #167 : 09.04.2014, 13:38:47 »
mikäli vapari ja turbokoneissa on mitään samanlaista toiminnallisesti niin luulisin että pidemmillä runnereilla saa paremman väännö, lyhemmillä vääntö kärsii mutta huipputeho kasvaa. (mutu kaasarikoneen imusarjojen mitoista) käytännössä monessa projektissa luultavasti käytettävissä oleva tila määrittelee aika paljon pituutta.

itseä kiinnostais eniten "suppiloiden" tai kiihdytysrenkaiden vaikutus plenumin sisällä. toinen asia on niiden mitoitus eli halkaisija pituus ja paljonko pitäis olla irti plenumin seinästä. tarkoitus tehdä amw:n palikoista plenumi ja kiihdytysrenkaiden laitto arvonnassa :D

Verhopinta-alalaskennan mukaan 0,25 kertaa runnerin reikä, mutta käytännössä yli puolet. Eli jos on 50 mm sisäänmeno runnerissa, niin 30 mm riittänee. Sitä voi kotona testa vaikkapa imurilla kuinka kaukaa se nappaa kiinni lattialla olevaan pahvin palaan.... ;D
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #168 : 19.06.2014, 18:54:35 »
Täsätä se lähtee.......viinan ja viimoisten aivosolujen voimalla... :D

http://aijaa.com/yXvTxo
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #169 : 19.06.2014, 19:04:51 »
Täsätä se lähtee.......viinan ja viimoisten aivosolujen voimalla... :D

http://aijaa.com/yXvTxo

Ikeastako ostit pakosatsin ;D
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa tamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #170 : 19.06.2014, 20:40:23 »
Ikeastako ostit pakosatsin ;D
;D ei hitto  :2funny: näinhän noita tehdään ! Itekki kokeilin tommosta askartaa humalapäissää ja hyvähän siitä tuli :idiot2:
360 rallisika

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #171 : 19.06.2014, 20:50:11 »
;D ei hitto  :2funny: näinhän noita tehdään ! Itekki kokeilin tommosta askartaa humalapäissää ja hyvähän siitä tuli :idiot2:

Alun ku tekee huolella ni loppu sujuu helposti pyödällä.


Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #172 : 20.06.2014, 13:31:37 »
Alun ku tekee huolella ni loppu sujuu helposti pyödällä.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mistä löysit tuollaisia laajoja käyriä?
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #173 : 20.06.2014, 14:16:23 »
Mistä löysit tuollaisia laajoja käyriä?

Samasta kaupasta kuin jyrkätkin, vesijohtoliikkeestä.

Vakiotaivutus on 1,5xD ja loiva on 2,5xD


Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #174 : 20.06.2014, 19:41:33 »
Kyll, kiitos!

No mennään näillä....

Perkele että kollektori on teettänyt töitä 1m putkia niinkuin harjoitteluun.

Maanantaina lisää materiaalia kun loppui.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #175 : 20.06.2014, 20:12:51 »
Vinkkinä  ;)
42mm putkeen menee vessapaperin hylsy jetiin päälle. Pahvia veistelemällä saa kevyellä työllä haettua leikkaukset jiiriin ja niitä voi sit käyttää sabluunana putken päällä..

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #176 : 20.06.2014, 22:22:14 »
Näin juuri, joo sitä tuli käytettyä mutta ei se nyt vielä ihan täysin onnistunut eli ei tyydyttänyt lopputulos.
Alkuu runsaasti harjoitus kappeleita, kantapään kautta :D

Kollektori: http://aijaa.com/IOEgAs http://aijaa.com/sSrNjd

« Viimeksi muokattu: 21.06.2014, 23:16:43 kirjoittanut tasamaantallaaja »
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #177 : 30.07.2014, 22:42:50 »
Vaivihkaan kysäsen onko valmistakeskustelua valmiista imusarjoista? Näkyy olevan netti pullollaan erillaisia ja erihintaisia, mikä kannattaa ostaa vai eikö mitään.  :-[

Eli Voittajan valinta 8v vinokoneeseen.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #178 : 30.07.2014, 23:47:27 »
Pitäisi tässä ruveta suunnittelemaan pakosarjaa ja tälläistä tuli mieleen.
Hukkiksen sijoitus, mikä olisi se "toimivin"? Tai tekeekö tälläisellä mitään:

Olisi vain helppo vaihtaa erillisellä hukkiksella/kiinteällä hukkiksella olevien kesken.
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #179 : 01.08.2014, 18:07:56 »
tein itse pakosarjan (alkuperäistä vastaavan) johon vaan natsa ylöspäin jossa on nyt v-band liitoksella joko hukkis kiinni tai leimaa varten sitten tulppa ja "lämpöpelti"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron