Moro,
Oon myynyt näitä aika moneen ralliautoon ja niissä pelannut hienosti.
Näissä NGK johdoissa on se ero halpis sarjoihin, että tiiviin lasikuitu-eristyksen ja kunnollisen silikonin ansiosta kestävät todella hyvin lämpösäteilyä ja muutenkin käytettyjen materiaalien ansiosta resistanssi johdon pituudella pienempi kuin jollain puuilon kuparihärveleillä.
300hp moottorilla ja 400hp moottorilla voi ajaa ihan samoilla sytytysjohdoilla, ellei siihen 400hp tekniikkaan ole uitettu jotain jenkkipelistä lainattua accelin suurteho puolaa ja kasvateltu tulppien kärkivälejä jne. Siinä vaiheessa on ihan järkevää kasvattaa sytytysjohtojen halkaisijaa mielellään 8mm-8.5mm kokoon. Nykyään Esim. +700hp vapaasti hengittävissä Nascar moottoreissa on 8.8mm sytkäpiuhat ja niissä myös tuplapuolat varmuuden vuoksi ja muuta jännää.
Tällä vaan avaan sitä, että jos koneteho tosiaan on vähän alle 400hp tms. niin näillä 7mm johdoilla ja kunnon iridium tulpilla ei kipinän kanssa varmasti mitään ongelmaa ole.
Jos minulla olisi ahdettu 400hp vinokone, niin en minä siihen ainakaan mitään halpis tarvikejohtoja laittaisi.
Kokemuksia turbokäytössä ~400hv?