Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

M4.4 Ahtopaineiden hiominen

  • 1 Vastauksia
  • 1258 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LSVap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
M4.4 Ahtopaineiden hiominen
« : 10.11.2020, 23:56:10 »
Työn alla on 850 johon laitetu m4.4 boksi ja ohjelmoitu isot suuttimet ja iso maffi kohdilleen mutta nyt olis 18t ahtimen paineiden hiominen kohdalleen. Sppolaus kestää sen verran että kun turbo iskee peliin ei perus tcv arvot pysy mukana vaan mennään ylipaineelle. Onko ketään joka olisi tutustunut siihen oikeaan tapaan lähteä säätämään tuota tcv:n toimintaa normia isommalla turbolla?
1999 V70R AWD Laser Blue -projekti-, 1995 850 T5 "BrickBastard",  1989 740 Raatovankkuri, 1996 850R "Jonnevaunu", 240GL Farkku "käyttis"

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: M4.4 Ahtopaineiden hiominen
« Vastaus #1 : 13.11.2020, 14:39:12 »
Älä koske TCV sykliarvoihin ensimmäisenä. Vakioarvot on aika turvalliset jotka määräytyy TPS ja RPM kartan mukaan. Alakierroksilla TCV max sykli on n.30% ja isoilla kierroksilla TCV on levällään.

Aloita tuolta WOT (Wide Open Throttle) kartan puolelta, huomaat että 60-3000rpm on TPS about 60%. Nämä jälkimmäiset numerot on maagisia, sillä kun ylitetään 3000rpm tai TPS arvo 60% mennään WOT tilaan. Etsi rivi 70% ja laita lisää tavaraa siitä eteenpäin ja katso vaikutukset paineisiin.

Jos paineet ei miellytä niin varovaisesti tuota TCV sykliä lisää, mutta ei liikaa. Vakiona nuo TCV arvot on aika hyviä varsinkin tuon alakierrosten n.30% rajoitus ettei mene kanget. Yläkierroksilla arvot on jotain 90-99% välistä. Saa periaatteessa laittaa yläkierroksille tuon 99%

 

Ateho  Elekma