Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3270060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14205 : 12.12.2019, 20:06:27 »
Kuuluu olla pyörivä nippa. Muuten ei saa letkua nätisti jos vaihtaa satulan tai letkun.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14206 : 12.12.2019, 20:33:02 »
Kuuluu olla pyörivä nippa. Muuten ei saa letkua nätisti jos vaihtaa satulan tai letkun.
Tätä mieltä minäkin olin, mutta neuvojat oli toista mieltä :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14207 : 13.12.2019, 10:42:39 »
Kuuluu olla pyörivä nippa. Muuten ei saa letkua nätisti jos vaihtaa satulan tai letkun.
Kuuluu olla ja juuri näin

Hyvinkin yleistä että syöpyy nippa putkeen kiinni ja siinä kohtihan se on käytännössä uuden putken / pään teko edessä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14208 : 16.12.2019, 11:51:22 »
S80 2.5T '07 - mistä löytyy ahtopaineen säätöventtiili?
S80 2007 2.5T

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Old
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14209 : 16.12.2019, 22:10:33 »
Mikä oli ratkaisu?
Kerrotaan nyt sitte ettei tuu paha mieli lukijoille: Ratkaisu oli, koska kone pääsi kallistumaan liikaa taakse, että ensin löysätään moottorin ylätuki ja sit kaveri laittaa ärrän päälle ja sen jälkeen kiristin ylätuen uudestaan, loppu kaikki äänet. Tosin sen jälkeen vaihdoin uuden helan tukeen myös koska oli paskana. Hyvää joulua  ELK
RTS

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14210 : 16.12.2019, 22:26:12 »
Kerrotaan nyt sitte ettei tuu paha mieli lukijoille: Ratkaisu oli, koska kone pääsi kallistumaan liikaa taakse, että ensin löysätään moottorin ylätuki ja sit kaveri laittaa ärrän päälle ja sen jälkeen kiristin ylätuen uudestaan, loppu kaikki äänet. Tosin sen jälkeen vaihdoin uuden helan tukeen myös koska oli paskana. Hyvää joulua  ELK

eli jos tulkitsen oikein koneen ylätuesta johtui rahina kun kiihdytti/kääntyi oikealle. Pitää viedä kristallipallo huoltoon kun en tätä internetistä sokkona arvannut. Aika finaalissa lienee tuki ollut.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2019, 22:28:05 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa novice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14211 : 19.12.2019, 09:27:50 »
Asensin viikonloppuna lisävalopaneelia omaan V60:een ja huomasin että etummaisesta jäähdyttimen kennosta on irronnut kohtuu paljon lamelleja. Olisko noin kolmasosa kokonaismäärästä. Tämä ei vaikuta ihan normaalilta kulumiselta. Mikäs tuo etummainen ohut kenno on? Ilmastointi? Öljy?

Edit: Siis ylemmästä aukosta näkyvä kenno kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2019, 12:04:00 kirjoittanut novice »
Volvo V60 D4 2014

Poissa Jirppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14212 : 19.12.2019, 15:17:12 »
Onko joku perehtynyt mk1 V70 vetoakseleihin sen verran, että osaisi kertoa että missä mättää, kun 2.5 TDI manuaaliaskiseen Volvoon metsästää vetoakselia niin jo kahesta paikasta on tarjottu vääränlaista. Omassa yksilössä sisänivelessä on kuulat ja kehä, mutta niissä mitä on tarjottu niin ei ole. Ne kyllä menee ja niillä pystyy jopa ajamaan mutta sokka ei lukitu millään eli ei pysy laatikossa kiinni vaan tipahtaa jossain kohti.

Onko tässä jonkun vieraan auton laatikko johon menee eri mallin akselit vai mitä. Yritän myös pistää havainnollistavia kuvia, kunhan pääsee hallilla käymään.  :idiot2:

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14213 : 19.12.2019, 17:37:21 »
Automaatti vs manuaali eri akselit

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14214 : 19.12.2019, 20:22:32 »
Potilaana V70 mk1 2.4T (eli B5244T???) ja vikakoodia antaa ahtopaineen säätöventtiilistä.
Ei oikein tunnu löytyvän varaosaa nettikaupoista, joten olikohan tässä joku koira haudattuna? Oliko niin ettei koko autossa edes ollut mokomaa venttiiliä ja mahdollisesti esim. imusarjan paineentunnistin kenkkuilisi? Ideoita?

Antaa satunnaista herjaa myös katalysaattorin tehokkuudesta, ryhmä 1.
Toimii normaalisti, silloin tällöin sytyttää vikavalon.

Luettu Delphin testerillä sekä iCarSoft 906:llä
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14215 : 20.12.2019, 19:54:11 »
TCV venttiili kaputt. Ahtaa vain peruspainetta.

Oikein, kiitos. TCV vaihdettu ja nyt kulkee kuten pitääkin.
S80 2007 2.5T

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14216 : 21.12.2019, 14:04:32 »
Potilaana V70 mk1 2.4T (eli B5244T???) ja vikakoodia antaa ahtopaineen säätöventtiilistä.
Ei oikein tunnu löytyvän varaosaa nettikaupoista, joten olikohan tässä joku koira haudattuna? Oliko niin ettei koko autossa edes ollut mokomaa venttiiliä ja mahdollisesti esim. imusarjan paineentunnistin kenkkuilisi? Ideoita?

Antaa satunnaista herjaa myös katalysaattorin tehokkuudesta, ryhmä 1.
Toimii normaalisti, silloin tällöin sytyttää vikavalon.

Luettu Delphin testerillä sekä iCarSoft 906:llä

Jos katalysaattori ei ole kunnossa, niin vikahan alkaa sillä että se suoriutuu tehtävästään vain osittain, joten onhan tuo ihan loogista että siitä seuraa vikavalokin vain sillointällöin. Jos katti ei ole ruostunut piloille, niin mikä sen on hajottanut? Voi liittyä jotenkin tuohon ahtopaineen säätöön.

Livedatana voi seurata millaisia ahtoja se antaa, se että vikakoodi on ahtopaineen säätöventtiili, ei tarkoita sitä että sen pitäisi olla sähköisesti ohjattu, kyllähän ahtopainetta on eräänlaisella venttiilillä säädetty niin kauan kun niitä henkilöautoissa on käytetty. Jos ahdot karkaa liian korkealle syynä voi olla esim vuoto hukkaportissa, tai sille menevässä letkussa. Vajaa ahto viittaa kuluneeseen turboon, ja jos turbo on loppu ja laskee öljyä lävitseen se kyllä syö sen katalysaattorinkin.

Poissa Jirppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14217 : 21.12.2019, 14:40:53 »
Automaatti vs manuaali eri akselit
Muuten joo mutta rekkarin mukaan tilattu ja varmistettu että on peräsin manuaaliyksilöstä

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14218 : 21.12.2019, 15:48:20 »
Tuolla toisaalla sulle kirjoitettiin että autosi on oikeasti 99 mallinen ja ulommat vetonivelet ainakin vaihtuu 7/98. Onko vetoakseleissakin eroja ja kumpaa mallia sulle on tullut?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14219 : 21.12.2019, 19:20:00 »
Jos katalysaattori ei ole kunnossa, niin vikahan alkaa sillä että se suoriutuu tehtävästään vain osittain, joten onhan tuo ihan loogista että siitä seuraa vikavalokin vain sillointällöin. Jos katti ei ole ruostunut piloille, niin mikä sen on hajottanut? Voi liittyä jotenkin tuohon ahtopaineen säätöön.

Livedatana voi seurata millaisia ahtoja se antaa, se että vikakoodi on ahtopaineen säätöventtiili, ei tarkoita sitä että sen pitäisi olla sähköisesti ohjattu, kyllähän ahtopainetta on eräänlaisella venttiilillä säädetty niin kauan kun niitä henkilöautoissa on käytetty. Jos ahdot karkaa liian korkealle syynä voi olla esim vuoto hukkaportissa, tai sille menevässä letkussa. Vajaa ahto viittaa kuluneeseen turboon, ja jos turbo on loppu ja laskee öljyä lävitseen se kyllä syö sen katalysaattorinkin.


Turbo vaihdettu uuteen ~40tkm sitten eikä livedatassa näy mitään poikkeavuuksia. Katalysaattorin koodi tulee toodella harvoin, päästöt kunnossa jne joten en usko katalysaattorin vikaan.

Nyt lähinnä kiinnostaisi tietää millainen ahtopaineen säätöventtiili tuolla on (jos on). Tällä hetkellä liikaa välimatkaa jotta alkaisin itse tonkimaan konepellin alta...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Kulkukoira  Proturbo