Kulkukoira  Proturbo

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587193 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #990 : 19.08.2017, 13:14:39 »
Mistä nämä kuvat latautuvat? Aukeaa tosi hitaasti ja kaataa ainakin iPhonen selaimen
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #991 : 19.08.2017, 13:21:09 »
Mistä nämä kuvat latautuvat? Aukeaa tosi hitaasti ja kaataa ainakin iPhonen selaimen
Sama täällä.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #992 : 19.08.2017, 13:41:41 »
Paa.li

Aukeaa ne minullakin puhelimen kanssa tosi hitaasti.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #993 : 19.08.2017, 14:09:00 »
Androidilla kyllä näkyy hienosti,vaikkakin hitaasti.
Ilmaiset palvelumet niin ei voi kaikkea vaatiakaan.
Jos kuvat on vielä suurikokoisia niin eihän tuo mikään ihme ole.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #994 : 19.08.2017, 20:11:59 »
Joo nyt mennään tuolla paalissa toistaiseksi, ei ole niin tärkeää nuo että siitä maksamaan kävisin.

Nyt on keula jotakuinkin kasassa.







Keli näytti hyvältä niin otin koneen auki ja kävin tutkimaan ja putsailemaan, bräkleenikylpy koko romulle, sekä karstaharjaus. Siisti on, vaikka ulkona kohta 3kk lojunut.



Samoin kannesta tuli taas siisti, tuo riittänee sille tähän hätään.



Lohkosta kävin mittaamaan uusien pulttien asennusta, niin jokainen jäi liian pintaan, ja samalla löytyi se sinappiongelman syy ja juuri, vanhat pultit on vielä pidemmät, ja ovat pohjanneet :-[ Kansi jäi löysäksi...



Vedin akkukoneella ja tapilla pari tuntia noita reikiä, niin alkoi pohjalta irrota semmoista kivettyneen karstan paloja, ja pultit meni yhtäkkiä 5mm syvemmälle. Nyt on turvarajaa jo pienimmilläänkin pari milliä, saadaan kansi kunnolla tiukalle. Sitten loppui työt.



Ajankuluksi tein kaasareiden airboksin laippaan ne kohokammion tuuletusreijät ja vedin tiivisteen airboksiin. Sekä suihkin kupariliiman kansipahviin valmiiksi.




Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #995 : 19.08.2017, 20:21:21 »
Kauheella vauhdilla etenee. :o
Eikä näytä työnjäljessä olevan mitään sanomista - kehumista vaan!
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #996 : 19.08.2017, 20:53:13 »
Paa.li varmaan reagoi, nyt melkein jo näkyy kuvat safarilla :o

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #997 : 20.08.2017, 06:36:18 »
On kyllä hyvää työjälkeä ja kovaa tekemistä. Tän topicin päivitystä kyllä odottaa !

Kuvien kaatumisen voi estää avaamalla topicin sieltä sivunumeron kautta, ei kohdasta 'uusi '
Sillon kuvat latautuvat taustalla. Näin Ipadillä.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #998 : 20.08.2017, 10:37:09 »
Kiitos kiitos -H- Onhan se mukavaa että tämäkin romu kiinnostaa kansaa, vaikka tekeminen on tämmöistä toistaitoista harrastamista vesisateessa ::)

Kertokaapa, mihin momenttiin nuo uudet kannenpultit pitäisi vetää, taitavat olla 12.9 kovuutta, vakioita paljon kovemmat ja pitäisi olla laadukkaammat.

Vai mennäänkö edelleen sillä 9 - 9,5 kg  ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #999 : 20.08.2017, 15:09:10 »
9,5 on hyvä. Jollei pidä niin sitten parempaa kansipahvia kehiin.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1000 : 20.08.2017, 16:24:07 »
Muista jälkikiristää kansi lämpimäksi ajon jälkeen.
144-70

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1001 : 21.08.2017, 00:20:16 »
Keli oli hyvä tänään. Laittelin moottorin nippuun. On muuten pirun kätevää mönjää tuo kuparispray ::) tiiviste kesti siinä kohdassa mihin sen keskitin, sekä vanhoista pulteista tein muutaman ohjaimen, nyt pitäisi olla palikat kohdillaan.



Kiinni on. Kyllä tuli momentti kevyesti vastaan, kun kierteet ja reijät on auki kunnolla.





Jatkoin sitten sitä kaasarien tukitangon painimista.





Tosin nuo lotus renkaat läksi kävelemään, mutta eipä lähteneet kivutta nekään. Kiinni otti sieltäkin :buck2: Viila korjasi asian.



Nyt istuu paremmin.



Tein korvakkeeseen reijän ja hitsasin alakautta pultin siihen kiinni tuota tukitankoa varten.



Yläpäähän haeskelin tuollaista ratkaisua.



Tosin se meni pieleen. Aivan turhaa työtä taas pari tuntia kului kallista aikaa hukkaan >:( Kori tuli vastaan, koska en muistanut huomioida itse runkopalkkia..

Annoin sen olla, niputin kytkimen paikalleen ja laskin auton renkailleen.



...ja siellä lepää vihdoinkin.



Huomatkaapa kuvassa ylätukivarren pohjaanlyöntikumi, auto on nimittäin renkaat nostettuna ilmaan, koko setti roikkuu iskareiden varassa. Onkohan nuo liian lyhyet :idiot2: Onko vaaraa/haittaa ? Muokkaan alakupit uudestaan jossain välissä kai. Niin ja oikea kulma on kivikova, vasen taas ihan lötkö :idiot2: Pyöritin iskarin säätöä varmaan miljoonak ierrosta tiukemmaksi, ei jäykistynyt yhtään.. Iskari risa ???



Kävin noita matalia koneen kannatinkumeja katselemaan paoikalleen, ongelmia tulee vähän joka puolella, mutta suurin ongelma on nyt se että moottori lähtee liukumaan taaksepäin, eikä kumit istu mitenkään paikalleen, koska on niin paljon matalemmat. Korvakkeiden reijät pitäisi kai tehdä soikeiksi tms ?



Vastaavasti lootan kumit oli pingottunut eteenpäin niin pahasti, että hyvä ettei revenneet. Lootan tukirautojen reijät vedin reilusti soikeiksi, nyt siellä on sentäs pelivaraa vähän.



Öljypohja seuraa hienosti akselia, sekä tulee akselin kanssa samaan tasoon pohjastaan, ehjä joku pohjapanssari olisi paikallaan. Kone myös suoristui vähän, mitä hainkin. Paketti ei vaan muuten  istu sitten millään, nuo kannatinkumit riitelee kaikki keskenään.



Madalluksen jälkeen(kin) sentäs jäi vielä reilusti tilaa kaasareille, onneksi.



Tähän jäätiin, alkoi olla jo hermo liian pinnassa ja pimeä ja nälkä ja väsyttää ja vit***aa siihen malliin että siivous piti aloittaa.



22.30 sain sitten paikat valmiiksi pakettiin.



Monia ongelmia jäi ratkaisematta. Eniten askaruttaa, että jätänkö nuo matalat kumit vai en ??? Ne pakottaa koko voimalinjan uuteen asemaan, ja kardaanin tukirautaa myöten kaikki pitäisi tehdä uudestaan, pakoputken tuentoja myöten.. Jos vakiokorkeuteen laitan, niin riski on että loota hakkaa edelleen koriin, vaikka tein sen laajennuksen. Sekä tuo pitäisi pystyä estämään, että kone pyrkii "valumaan" alaspäin ja taaksepäin.

Koneen lasku vaikuttaa ihan kaikkiin asioihin, en osannut ajatella tuota että se muuttaa ihan kaiken.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2017, 00:27:52 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1002 : 21.08.2017, 09:26:23 »
Koitappas laittaa lohkon ja koneenkorvan väliin jotain koroketta , niin että lohkon ja rungon korvat olisivat
samassa asennossa kuin vakiona toisiinsa nähden ? Silloin pitäisi kumikin sopia vaikka onkin matalampi  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1003 : 21.08.2017, 09:33:43 »
Aivan ::)

Ratkaisit juuri ongelmani, muchas gracias  -H-
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1004 : 21.08.2017, 09:41:25 »
Amazonista en tiedä mutta ainakaan 240:ssä ja 100-sarjassa alkuperäisissä tukikumeissa pultit eivät ole kohdakkain eli kumit ovat epäkeskot. Siksi niissä on ne ohjuritapitkit, että tulevat oikeinpäin eikä masentajan tarvitse manata kun pultit eivät osu reikiin. Muistaakseni on juurikin niinpäin epäkeskot, että koneen korvan puolen pultti on edempänä. Ai mistäkö tiedän? Tein lankkuun tosijäykät kumit mallia rhs ja porasin läpireiät, eihän niihin saanut läpipulttia isollakaan asennuslekalla kun palkin korvakon reikä oli jossakin muualla. Lisäksi etupalkin ja koneenkorvien muoto tekee sen, että matalemmilla kumeilla pitäisi koneen korvia leventää tai palkin reikiä leventää keskemmälle tai muuten kumit eivät ole suorassa vaan kokoajan pännissä ja ratkevat lopulta. Eli vedä palkin reiät suosiolla soikeiksi

Aika lyhyeltä mun silmään näyttää iskarit, tai iskarit ei välttämättä lyhyet mutta geometria poskellaan. Nythän siellä on tukivarret kokolailla vaakatasossa kun keula on ilmassa? Ja keula maassa sitten osoittavat varmaan jo yläviistoon, tai miten paljon tuo painuukaan kun on pyörillään. Mutta jääkö tuonne sisäänjoustovaraakaan paljon? Kuvasta katsoen pyörät ilmassa vähän reilu stopparin paksuuden verran joustovaraa ja jos pyörät maassa painuu parikin senttiä sentin niin ei paljon sisäänjoustoja ole ja iskari taasen rajoittaa ulosjoustoa. Alatukivarsien rajoittimet pahoinpideltävä matalemmiksi? Optimaalisin tilannehan olisi, että tukivarret olisi vaakasuorassa kun auto on pyörillään, mutta ei tässä tapauksessa kyllä onnistu reilun madalluksen takia. Hirmuisia ulosjoustojahan tuossa ei varmaan tarvita jos ei ole tarkoitus sorateillä rallia päästää. Takapäästä sitten riippuu onko asfaltilla sisäkaarteen etupyörä ilmassa :D Mitenkä paljon tuossa on negatiivista camperia tuolla madalluksella? Ulosjouston stopparina toimiminen ei ole iskarille vaarallista, mutta sisäänjoustossa ei saa pohjata.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron