Samppasport  Futurez

240 b230f käyntiongelmat

  • 10 Vastauksia
  • 2485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.Edgar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
240 b230f käyntiongelmat
« : 14.08.2017, 10:52:13 »
Missä mahtaa olla vika kun -91 240 b230f käy rikkaalla, nykii tasakaasulla ajaessa ja välillä ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä? Myös Lambda valo palaa. Imm mitattu ja kun sen pistokkeen nykäisee irti niin kone sammuu. Antaa myös seuraavat vikakoodit:

- 2-3-2 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos tyhjäkäynnillä
- 1-3-1 Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa

Tulpat, virranjakajan kansi, tankin siirtopumppu ja bensansuodatin vaihdettu vasta.

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #1 : 14.08.2017, 11:57:10 »
Missä mahtaa olla vika kun -91 240 b230f käy rikkaalla, nykii tasakaasulla ajaessa ja välillä ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä? Myös Lambda valo palaa. Imm mitattu ja kun sen pistokkeen nykäisee irti niin kone sammuu. Antaa myös seuraavat vikakoodit:

- 2-3-2 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos tyhjäkäynnillä
- 1-3-1 Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa

Tulpat, virranjakajan kansi, tankin siirtopumppu ja bensansuodatin vaihdettu vasta.

Kampuran asentoanturi hono ja vuoto pakoputkessa ?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa J.Edgar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #2 : 14.08.2017, 16:51:57 »
Kampuran asentoanturi hono ja vuoto pakoputkessa ?

Putki ei vuoda ja se anturi on ehjä

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #3 : 14.08.2017, 18:00:54 »
Anturin kaapelointi tai syttyboxi krenaa. Imusarjan tiiviste vuotaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa J.Edgar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #4 : 15.08.2017, 20:16:58 »
Nyt lakkasi käymästä kokonaan. Kokeilin sen jälkeen vielä toisella anturilla mutta ei auttanut.  Ajoituslampulla katottuna sytkä näyttäisi pelaavan, tulpat oli mustat ja kosteat.

Poissa Cyclone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • Special Equipped
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #5 : 17.08.2017, 17:44:59 »
Lambda-anturi itsessään sökö? Moottorin maadoitus? Kaikki  mahdolliset imuvuodot tarkistettu? Esimerkiksi tyhjäkäyntimoottorin letkut ja egr letkut?
245se  -93

Poissa J.Edgar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #6 : 17.08.2017, 21:12:48 »
Lambda-anturi itsessään sökö? Moottorin maadoitus? Kaikki  mahdolliset imuvuodot tarkistettu? Esimerkiksi tyhjäkäyntimoottorin letkut ja egr letkut?


Lambda vaihdettu 20 000km sitten nii kai se mahdollista on mutta hyvin epätodennäköistä että ois rikki. Bräkleeniä oon suihkinu joka paikkaan mutta ei nouse tyhjäkäynti. Eihän se kaikkea kerro mutta ei pitäis suurempia vuotoja olla. Lähtihän se muuten käymään kun imm pistokkeen käytti irti virrat päällä. Onkohan mahdollisesti imm sökö kun tyhjäkäynnillä käyttää pistokkeen irti ja laittaa takaisin nii alkaa käymään normaalisti eli lopettaa savuttamisen ja kierrokset nousee sieltä rykimisnopeudesta. Kuitenkin alkuperäinen imm paikallaa vaikka 450 000 ajettu  :D

Poissa Cyclone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • Special Equipped
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #7 : 20.08.2017, 07:49:39 »

Lambda vaihdettu 20 000km sitten nii kai se mahdollista on mutta hyvin epätodennäköistä että ois rikki. Bräkleeniä oon suihkinu joka paikkaan mutta ei nouse tyhjäkäynti. Eihän se kaikkea kerro mutta ei pitäis suurempia vuotoja olla. Lähtihän se muuten käymään kun imm pistokkeen käytti irti virrat päällä. Onkohan mahdollisesti imm sökö kun tyhjäkäynnillä käyttää pistokkeen irti ja laittaa takaisin nii alkaa käymään normaalisti eli lopettaa savuttamisen ja kierrokset nousee sieltä rykimisnopeudesta. Kuitenkin alkuperäinen imm paikallaa vaikka 450 000 ajettu  :D
Jos tarvike lambda, niin valmistajasta riippuen taitaa kilometrit olla täynnä. Ite puupäänä kokeillu paria eri tarviketta ja delphi tais niistä olla pitkäikäisin. Mulla oli samanmoista ongelmaa. Ja IMM putsaus huolellisesti siihen tarkotetulla aineella ja bosch-lambda toi moottorin ihan uudelle tasolle  ;D
245se  -93

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #8 : 20.08.2017, 09:24:59 »
Aidon Boschin lambda-anturin saa maailmalta noin 50 eurolla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa J.Edgar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #9 : 12.09.2017, 09:10:35 »
Nyt on lambda ja imm vaihettu boschilaisiin ja ei nyi enää. Tyhjäkäynti tosin on nyt 1500 rpm tienoilla ja lambda valo palaa vaikka kuittasin vikakoodit. Nyt antaa sen koodin että tyhjäkäynti liian rikas tai laiha osakuormalla.

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230f käyntiongelmat
« Vastaus #10 : 12.09.2017, 15:45:13 »
Ilmavuoto imupuolella?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Futurez  Kulkukoira