Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jankku - 24.11.2011, 15:03:07
-
osaako joku kertoa mistä johtuu kun esim.risteykseen tultaessa laatikko vaihtaa pienemmälle vaihteelle tosi nihkeästi(1 ja2)..? moottorin kierrokset putoo 500 ennenkun vaihtaa..normaaliako??
-
Ihan ensimmäinen kysymys,,koska laatikon öljyt on vaihdettu ?
-
ostin auton hiljattain joten ei tietoa..autossa täydellinen suomihuoltokirja jotenka jos kuuluu huoltoohjelmaan ni luulis olevan vaihdettu ajallaan..autolla ajettu 312 tkm..mitä muuten merkkaa ku tietokoneeseen tulee välillä lukeen dick,tai jotain sinnepäin?
-
Se meinaa, että omistaja on mu...
:hello:
Todennäköisesti siinä lukee disc eli disconnected eli yhteys poikki. Taitaa kadota, kun pyörittelee kytkintä?
-
joo niin katoaa,eli ei vissiin mitään vaarallista :)
-
ostin auton hiljattain joten ei tietoa..autossa täydellinen suomihuoltokirja jotenka jos kuuluu huoltoohjelmaan ni luulis olevan vaihdettu ajallaan..autolla ajettu 312 tkm..mitä muuten merkkaa ku tietokoneeseen tulee välillä lukeen dick,tai jotain sinnepäin?
Vaihteiston öljynvaihto ei kuulu huolto onjelman piiriin 8)
-
no tarviipa sit varmaan alkaa lutraamaan..
-
itse vaihdatin ne öljyt merkkiliikkeessä ja kustanti viimeksi 124e...ei kannata lotrata kanistereiden kanssa itse..
-
jaa nii pelkkä vaihto ja siihen liemet päälle??
-
ei vaan öljyineen,huuhteluineen ja töineen 124e. ei se aina ole kallista merkkiliikkeessä....ainakin ne siellä tietää että mitä tekevät...
-
jan2009
Missä sä noi halvalla oot koko hoidon volvoon saanu? Kotkassa saa salvassa maksaa tosta hommasta 250 €!!! >:(
-
jan2009
Missä sä noi halvalla oot koko hoidon volvoon saanu? Kotkassa saa salvassa maksaa tosta hommasta 250 €!!! >:(
Noo, riippuu työn hinnasta/laitetusta öljystä/huuhteluun käytetystä öljymäärästä.
Jos nyt ajatellaan, että oljymäärä on vaihteistossa 7,2l niin huuhteluun menee varmaan tuollaiset 10l ( jos tehdään kunnolla )
Otin Mobil ATF 3309 noin hinnan 13€/l niin öljyt maksaa tuon 130€ ja siihen työn osuus päälle varmaan keskiluokkaa 75€/h niin liikutaan kokonaishinnassa tuolla 200€:n paremmalla puolella.
Niin, kyllähän öljyjä saa halvemmallakin, ja työn osuuden, mutta tää on esimerkki.
Tää on nyt sitte vaan yksi esimerkki, joten ei tästä kannata päätelmiä tehdä. :)
-
joo kyl veikkaan kans et teutorin tarinat on lähempänä totuutta.. ???
-
Noo, riippuu työn hinnasta/laitetusta öljystä/huuhteluun käytetystä öljymäärästä.
Jos nyt ajatellaan, että oljymäärä on vaihteistossa 7,2l niin huuhteluun menee varmaan tuollaiset 10l ( jos tehdään kunnolla )
Otin Mobil ATF 3309 noin hinnan 13€/l niin öljyt maksaa tuon 130€ ja siihen työn osuus päälle varmaan keskiluokkaa 75€/h niin liikutaan kokonaishinnassa tuolla 200€:n paremmalla puolella.
Niin, kyllähän öljyjä saa halvemmallakin, ja työn osuuden, mutta tää on esimerkki.
Tää on nyt sitte vaan yksi esimerkki, joten ei tästä kannata päätelmiä tehdä. :)
Mineraaliöljyllä pikkupajassa tehtynä voi pitää hyvinkin tuo 124€ kutinsa.
Mobil ATF 320 maksaa 6,50€/l
-
Mineraaliöljyllä pikkupajassa tehtynä voi pitää hyvinkin tuo 124€ kutinsa.
Mobil ATF 320 maksaa 6,50€/l
Tuolla hinnalla ei oikeastaan ole vaihtoehtoja.
-
Noo, riippuu työn hinnasta/laitetusta öljystä/huuhteluun käytetystä öljymäärästä.
Jos nyt ajatellaan, että oljymäärä on vaihteistossa 7,2l niin huuhteluun menee varmaan tuollaiset 10l ( jos tehdään kunnolla )
Otin Mobil ATF 3309 noin hinnan 13€/l niin öljyt maksaa tuon 130€ ja siihen työn osuus päälle varmaan keskiluokkaa 75€/h niin liikutaan kokonaishinnassa tuolla 200€:n paremmalla puolella.
Niin, kyllähän öljyjä saa halvemmallakin, ja työn osuuden, mutta tää on esimerkki.
Tää on nyt sitte vaan yksi esimerkki, joten ei tästä kannata päätelmiä tehdä. :)
Toi ATF 3309 on oikea öljy uudempiin viisilovisiin laatikoihin, jota toki näihin vanhempiin nelilovisiinkin voi käyttää.
Mutta kuten jo tässä topicissa mainittu, noin puolella hintaa saa tähän laatikkoon sopivia öljyjä.
-
Toi ATF 3309 on oikea öljy uudempiin viisilovisiin laatikoihin, jota toki näihin vanhempiin nelilovisiinkin voi käyttää.
Mutta kuten jo tässä topicissa mainittu, noin puolella hintaa saa tähän laatikkoon sopivia öljyjä.
Juu, tuon tiedän, mutta topiikissa ihmeteltiin sitä, että vaihtelua on 124€:n ja 250€:n välillä.
Sen vuoksi tuon kirjoituksen laitoin, että se on monesta kiinni, en nyt tietenkään suosittele tuota 3309 vanhempiin laatikoihin, mutta niinkuin huomasit, kirjoitukseni oli vaan suuntaa näyttävä. :)
-
Ensimmäistä viestiäni kirjoittelen ja päätin pistää postini tämän aiheen alle,koska ongelma on volvo v70 -99 automaattilaatikko. Ostin 400tkm sisäänajetun v70 vm -99 Volvon ja auto piti tulla väliaikaiseen ajoon. Autohan on loistava, eikä siinä näy vielä ikä eikä sen paremmin kilometritkään. Sanotaan, Sulo Vileniä lainaten, Ostin ku halvalla sain. Laatikko oli ns. Limp-modessa jo ostaessani, mutta toimi täydellisesti paitsi ylivaihde ei kytkeydy päälle.
Pistin piuhat kiinni ja vikakoodiahan volvo pukkasi. P0500: vehicle speed sensor A. Eli laatikon pyörintänopeuden tunnistin. Laatikkoon vaihdoin öljyt ja uuden pyörintänopeuden tunnistimen OEM-osana nro 9495008. Kuittauksen jälkeen laatikko toimii normaalisti n. kilometrin ja taas alkaa laatikon W ja joko S tai E nuppien valot vilkkua Limp-moden merkiksi.
Onko jollakin vastaavaa tapahtunut. Johdot on mitattu ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa.
Voisiko mahdollinen vika olla ylivaihteen solenoidissa, jolloin se ei kytkeydy päälle. Ja mahtaako se antaa samaa speed sensor koodia jos solenoidi todellakin on viallinen?
-
Ensimmäistä viestiäni kirjoittelen ja päätin pistää postini tämän aiheen alle,koska ongelma on volvo v70 -99 automaattilaatikko. Ostin 400tkm sisäänajetun v70 vm -99 Volvon ja auto piti tulla väliaikaiseen ajoon. Autohan on loistava, eikä siinä näy vielä ikä eikä sen paremmin kilometritkään. Sanotaan, Sulo Vileniä lainaten, Ostin ku halvalla sain. Laatikko oli ns. Limp-modessa jo ostaessani, mutta toimi täydellisesti paitsi ylivaihde ei kytkeydy päälle.
Pistin piuhat kiinni ja vikakoodiahan volvo pukkasi. P0500: vehicle speed sensor A. Eli laatikon pyörintänopeuden tunnistin. Laatikkoon vaihdoin öljyt ja uuden pyörintänopeuden tunnistimen OEM-osana nro 9495008. Kuittauksen jälkeen laatikko toimii normaalisti n. kilometrin ja taas alkaa laatikon W ja joko S tai E nuppien valot vilkkua Limp-moden merkiksi.
Onko jollakin vastaavaa tapahtunut. Johdot on mitattu ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa.
Voisiko mahdollinen vika olla ylivaihteen solenoidissa, jolloin se ei kytkeydy päälle. Ja mahtaako se antaa samaa speed sensor koodia jos solenoidi todellakin on viallinen?
Kandeis ensin tutkia PNP-kytkin. Se kun alkaa sohloon niin voi mennä loota limp modeen myös.
-
vaihdatin öljyt laatikkoon jyväskylässä hämeen autovarusteella joka on volvon merkkiliike.
-
no nyt on öljyt vaihdettu..vaihtaminen "pehmeyty" mutta alkuperänen vika ei kokonaan poistunu,mut lieveni.. :)
eipä tuo huuhteluhomma hyvillä ohjeilla kovin kummonen homma oo ja varmasti tuntipalkoille pääsi..
öljyt (10l)+tiivisteet noin 120e ja 1,5 tuntia töitä..