Kulkukoira  Proturbo

V70 -98 Moottori swappi -> -00

  • 10 Vastauksia
  • 2122 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Furdice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V70 -98 Moottori swappi -> -00
« : 10.09.2019, 08:37:38 »
Heipä hei, kesälomalla oli liikaa aikaa ja ajattelin riipasta omasta mk1:stä 10 tappisen tekniikan mäkeen ja istuttaa sinne 20 tappisen tilalle. Kova aski jäi autoon mutta lähes tulkoon kaikki muu vaihtui, sisustaa myöden. Nyt kun olisi aika päästä ajelemaan niin eihän se tietenkään niin yksinkertaista voi olla, kunpa olisin viettänyt päivän selaten ameriikan poikien foorumeita, niin olisi säästynyt monelta harmilta.
Vikakoodit tällä erää olisi seuraavat:
P0107 map
P0107 P map sensor
P0600 obd communication error
P1612 ECM/IMMU (ets)
P0808 clutch postion sensor
P0808 P ------"-----------
P1670 P
P0600 P
P1612 P

P0808 herja tulenee tuolta kun automaatti vaihdettu manuaaliin, tähän on ohjeet miten saa häviämään ja cruisen toimimaan. Ei toimenpiteitä.
Kolme viimeisintä liittynee edellisiin, mutta villejä arvauksia tai faktaa että mikä tämän kaiken aiheuttaa..? Ajonestoko?
Tomaatin ecu ei ilmeisesti ymmärrä nykykokoonpanolta tulevaa vähäistä tietoa koska vaihteiston johtonippu roikkuu irtaallaan, nipusta vihr/pun ja vihr kiedottu yhteen sekä valkoinen ja vihreä yhteen. Manuaalin ecu on myös saatavilla mutta kaatuu ilmeisesti ajonestoon..

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #1 : 10.09.2019, 09:06:41 »
99-00 vuosien ECU haluaisi kait kovasti jutella väylää pitkin TCM:n eli vaihteiston ohjausyksikön kanssa? Siis silloin kun kyse on automaattilaatikollisesta. Siitä nuo kai ovat seurausta?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Furdice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #2 : 10.09.2019, 09:11:38 »
Niin kanssa ymmärsin, mutta pitäisi riittää että TCU:n out ja in piuhat pyöräyttää yhteen,

3. Removing the TCU will result in a break in the network communication wires so the in/out network wires to the TCU need to be jumped. This is generally quite straight forward as network wires are always white and green and twisted together. Simply connect green to green and white to white and that is it!

« Viimeksi muokattu: 10.09.2019, 09:13:38 kirjoittanut Furdice »

Poissa Furdice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #3 : 11.09.2019, 09:56:36 »
Piruuttaan nyt koitin tuota laatikon aivoja paikalleen, ainakin vikakoodit väheni.

P0107
P0107 P
P1670
P1670 P
P0808 P

1670 viittaisi ajonestoon mutta tuolla P loppuisella ei mitään mainittavaa löydy. Oletetaan sen liittyvän samaan. Näistä ei ilmeisesti saa ajonestoa ohitettua? Muutenkuin koodaamalla se uudestaan ohjainyksikköihin sopivaksi. Manuaalin boksiin ei ajoneston laatikkoa löytynyt, joten se ei nyt tähän hätään ole vaihtoehto.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #4 : 11.09.2019, 11:33:44 »
P on todennäköisesti vain satunnaisen koodin ilmoitus. Harvoin tosin samaan aikaan on ilmoitus samasta koodista pysyvänä ja satunnaisena.

Ei taida kotikonstein pystyä ohittamaan ajonestoa vakiolla moottorinohjauksella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Furdice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #5 : 25.09.2019, 11:21:00 »
Tähän hiukan päivitystä. Löysin -00 manuaalista moottorinohjain- ajoneston- ja lukkoyksiköt, nämä paikallaan auto lupailee käyntiin mutta ei kumminkaan pysy käynnissä. Avain ja kaukosäädin tuli myös samasta kulkineesta, joten onko tässä vielä jotain älyä välissä mikä pitäisi poistaa/ohittaa? Mittaristo tms. 
Edit: bensapumpun releen ohitus ei auttanut, vaikka tuo hörähtely vahvasti sinne viittaakin.
Edit2: nyt pimeällä testasin niin ajoneston valo kyllä rupeaa vilkkumaan vimmatusti kun yrittää lähteä käyntiin, eli summarum, jossain on vielä hitunen älliä joka sanoo että kevväämmällä.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2019, 19:38:49 kirjoittanut Furdice »

Poissa Furdice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #6 : 28.10.2019, 09:45:25 »
Räpelsin ohimennessäni, purin avaimet ja yhdistelin uudestaan. Ajonesto menee nyt pois päältä mutta, ei vielä käyntiin jää. Kaasuläpän sopeutus? Se on vaihdettu remppan yhteydessä uuteen.

Poissa Jannek69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #7 : 06.12.2019, 14:18:53 »
Käsittääkseni toisesta autosta otettu kaasuläppä ei toimi suoraan, vaan tarvitaan käynti marmoritiskillä. Ts ECU:n ja kaasuläpän on oltava samasta autosta.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #8 : 12.12.2019, 08:04:35 »
Käsittääkseni toisesta autosta otettu kaasuläppä ei toimi suoraan, vaan tarvitaan käynti marmoritiskillä. Ts ECU:n ja kaasuläpän on oltava samasta autosta.

Semmoinen välikommentti, että itse vaihdoin V70 2.4T - 00 mk2 kaasuläppäkotelon V70 2.4T - 01 mk2 ilman minkäänlaista ohjelmointia ja toimi ihan täysin.

Isoveli, joka on ollut korjaamolla töissä toistakymmentä vuotta vinkkasi, että on noita vaihdellut ristiin ilman ohjelmointia, vaikkei numerotkaan aina täsmää koteloissa... eli kannattaa kokeilla ennen kun vie rahansa siniselle tiskille ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #9 : 19.12.2019, 22:01:23 »
Semmoinen välikommentti, että itse vaihdoin V70 2.4T - 00 mk2 kaasuläppäkotelon V70 2.4T - 01 mk2 ilman minkäänlaista ohjelmointia ja toimi ihan täysin.

Isoveli, joka on ollut korjaamolla töissä toistakymmentä vuotta vinkkasi, että on noita vaihdellut ristiin ilman ohjelmointia, vaikkei numerotkaan aina täsmää koteloissa... eli kannattaa kokeilla ennen kun vie rahansa siniselle tiskille ;)

Saman tehnyt itse pari kertaa hyvällä menestyksellä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: V70 -98 Moottori swappi -> -00
« Vastaus #10 : 29.12.2019, 10:29:24 »
Mä en taas saanut -00 mallia toimimaan toisella -00 läpällä  ;D
Bensapumpunrele oli silloin siinä autossa rikki ja ei alkanut toimimaan jumpperilla kuten vanhemmat 850 jne. vaan tilalle oli laitettava oikeasti ehjä rele. Kokeile.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy