Futurez  Kulkukoira

vetoakselimysteeri

  • 5 Vastauksia
  • 1505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jirppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
vetoakselimysteeri
« : 29.01.2020, 13:02:24 »
Moro.
Nyt tarvitaan tietäjien kommentteja.. Aikaisemmin oli jo ostoilmotusta vetoakselista ja kyselyäkin pikakysymyksissä, mutta nyt alkaa olla jo aika iso kysymysmerkki koko vetoakseli.. Eli potilaana mk1 V70 REKISTERÖITY 1998 mutta ilmeisesti(foorumiväen mukaan) oikea vuosimalli 1999. Vetoakselin sisänivelestä meni kehä paskaksi ja pitää siis uusi vetoakseli saada tilalle. No nyt on jo 3 vikaostosta tehty.

Yks oli ihan täys virheostos, oli mutterikiinnitys, tossa autossa pulttikiinnitys, eli ei passannut. Sit oli yks ihan tarkalleen rekkarin mukaan tilattu käytettyjen varaosien liikkeestä, halvalla sain, no siinä oli ongelma että ei pysynyt millään vaihteiston päässä, eli irtosi aina ajaessa, vaikka voima välittyikin hetkeksi. Sitten nyt tuorein ostos oli ihan upouusi, rekkarin mukaan tilattu varaosakauppiaalta, oli ihan samallainen kuin tuo edellinen eikä sekään pysynyt paikoillaan. Ja eniten hämmentää, kun vanha on sisäpäältään ihan erillainen ja se pysyi paikoillaan..

Loppuun vielä kuvat vanhasta ja näistä 2 uudesta jotka menee, mutta ei pysy paikoillaan.

Vanha:


Uusi, joka ei passannut/pysynyt:


Sisänivelen sisuskalutkin erilaiset.. Tuossa uudessa, mikä ei passaa, on kiinteä sisus, eli (minun mielestä) parempi ratkaisu asentamisen kannalta, kun taas vanhassa on pallot ja kehä(joka siis mennyt paskaksi)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: vetoakselimysteeri
« Vastaus #1 : 29.01.2020, 14:27:38 »
Tuon ikäisessä manuaalissa on sisempi nivel aina kuulilla. Nuo muut taitaa olla automaatista tai kakkoskorisesta. Niissäkin alkupään manuaalit on kuulilla.

Onko laatikonpuoleisessa päässä oleva isompi kohta eri halkaisijalla? Eli boorin ja maljan välillä. Vetari ei mene perille jos se on liian iso.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jirppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: vetoakselimysteeri
« Vastaus #2 : 01.02.2020, 10:20:26 »
Tuon ikäisessä manuaalissa on sisempi nivel aina kuulilla. Nuo muut taitaa olla automaatista tai kakkoskorisesta. Niissäkin alkupään manuaalit on kuulilla.

Onko laatikonpuoleisessa päässä oleva isompi kohta eri halkaisijalla? Eli boorin ja maljan välillä. Vetari ei mene perille jos se on liian iso.

Hmm, oiskohan tohon sitten laatikko vaihettu joskus automaatista manuaaliin ja sen takia rekkarin ja alustanumeron perusteella tyrkytetään väärää osaa. Noh, nyt otin mauserin käteen ja vertailin niin joo, kyllä noissa eroja oli.. Vaikutti, että nuo virheostokset ovat liian lyhyitä, n 3cm. Nyt sitten lähin metästämään mittojen perusteella uutta ja löyty ihan erilainen ja vieläpä kohtuulliseen hintaan. Noh, pistin tilaukseen ja tuon vanhan osan palautukseen. Katotaan miten äijän käy.  :P

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Old
Vs: vetoakselimysteeri
« Vastaus #3 : 01.02.2020, 18:18:38 »
Jos vin-koodin kahdeksas merkki on 6-9 niin sitte on alunperin ollu automaatti. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
RTS

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: vetoakselimysteeri
« Vastaus #4 : 01.02.2020, 23:27:53 »
Varaosalistaukset on aina välillä mitä on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: vetoakselimysteeri
« Vastaus #5 : 02.02.2020, 13:18:47 »
Tästä oli joskus juttua mutta en nyt löytänyt sitä, asiasta keskusteltiin kun tuo meidän pitkäkatto manualisoitiin ja M56 lootaan meni alkuperäiset automaatin vetarit ja ne siellä pyörii edelleen. Tripodit siellä on lootan päässä, auto josta manuaali kannibalisoitiin oli -00 ja kuulapäillä.

Oliko tässä nyt just se 98/99 taitekohta, tuo meidän on -99.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Samppasport  Futurez