Autoracing  KL-varaosat

volvo v70-99 automaattilaatikko

  • 20 Vastauksia
  • 6834 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: volvo v70-99 automaattilaatikko
« Vastaus #15 : 27.11.2011, 07:47:00 »
Noo, riippuu työn hinnasta/laitetusta öljystä/huuhteluun käytetystä öljymäärästä.
Jos nyt ajatellaan, että oljymäärä on vaihteistossa 7,2l niin huuhteluun menee varmaan tuollaiset 10l ( jos tehdään kunnolla )
Otin Mobil ATF 3309 noin hinnan 13€/l niin öljyt maksaa tuon 130€ ja siihen työn osuus päälle varmaan keskiluokkaa 75€/h niin liikutaan kokonaishinnassa tuolla 200€:n paremmalla puolella.
Niin, kyllähän öljyjä saa halvemmallakin, ja työn osuuden, mutta tää on esimerkki.

Tää on nyt sitte vaan yksi esimerkki, joten ei tästä kannata päätelmiä tehdä.  :)

Toi ATF 3309 on oikea öljy uudempiin viisilovisiin laatikoihin, jota toki näihin vanhempiin nelilovisiinkin voi käyttää.

Mutta kuten jo tässä topicissa mainittu, noin puolella hintaa saa tähän laatikkoon sopivia öljyjä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: volvo v70-99 automaattilaatikko
« Vastaus #16 : 27.11.2011, 16:14:07 »
Toi ATF 3309 on oikea öljy uudempiin viisilovisiin laatikoihin, jota toki näihin vanhempiin nelilovisiinkin voi käyttää.

Mutta kuten jo tässä topicissa mainittu, noin puolella hintaa saa tähän laatikkoon sopivia öljyjä.
Juu, tuon tiedän, mutta topiikissa ihmeteltiin sitä, että vaihtelua on 124€:n ja 250€:n välillä.
Sen vuoksi tuon kirjoituksen laitoin, että se on monesta kiinni, en nyt tietenkään suosittele tuota 3309 vanhempiin laatikoihin, mutta niinkuin huomasit, kirjoitukseni oli vaan suuntaa näyttävä.  :)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa saulp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v70-99 automaattilaatikko
« Vastaus #17 : 27.11.2011, 18:00:27 »
Ensimmäistä viestiäni kirjoittelen ja päätin pistää postini tämän aiheen alle,koska ongelma on volvo v70 -99 automaattilaatikko. Ostin 400tkm sisäänajetun v70 vm -99 Volvon ja auto piti tulla väliaikaiseen ajoon. Autohan on loistava, eikä siinä näy vielä ikä eikä sen paremmin kilometritkään. Sanotaan, Sulo Vileniä lainaten, Ostin ku halvalla sain. Laatikko oli ns. Limp-modessa jo ostaessani, mutta toimi täydellisesti paitsi ylivaihde ei kytkeydy päälle.
Pistin piuhat kiinni ja vikakoodiahan volvo pukkasi. P0500: vehicle speed sensor A. Eli laatikon pyörintänopeuden tunnistin. Laatikkoon vaihdoin öljyt ja uuden pyörintänopeuden tunnistimen OEM-osana nro 9495008. Kuittauksen jälkeen laatikko toimii normaalisti n. kilometrin ja taas alkaa laatikon W ja joko S tai E nuppien valot vilkkua Limp-moden merkiksi.
Onko jollakin vastaavaa tapahtunut. Johdot on mitattu ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa.
Voisiko mahdollinen vika olla ylivaihteen solenoidissa, jolloin se ei kytkeydy päälle. Ja mahtaako se antaa samaa speed sensor koodia jos solenoidi todellakin on viallinen?
Ostin, kun halvalla sain.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: volvo v70-99 automaattilaatikko
« Vastaus #18 : 27.11.2011, 19:58:04 »
Ensimmäistä viestiäni kirjoittelen ja päätin pistää postini tämän aiheen alle,koska ongelma on volvo v70 -99 automaattilaatikko. Ostin 400tkm sisäänajetun v70 vm -99 Volvon ja auto piti tulla väliaikaiseen ajoon. Autohan on loistava, eikä siinä näy vielä ikä eikä sen paremmin kilometritkään. Sanotaan, Sulo Vileniä lainaten, Ostin ku halvalla sain. Laatikko oli ns. Limp-modessa jo ostaessani, mutta toimi täydellisesti paitsi ylivaihde ei kytkeydy päälle.
Pistin piuhat kiinni ja vikakoodiahan volvo pukkasi. P0500: vehicle speed sensor A. Eli laatikon pyörintänopeuden tunnistin. Laatikkoon vaihdoin öljyt ja uuden pyörintänopeuden tunnistimen OEM-osana nro 9495008. Kuittauksen jälkeen laatikko toimii normaalisti n. kilometrin ja taas alkaa laatikon W ja joko S tai E nuppien valot vilkkua Limp-moden merkiksi.
Onko jollakin vastaavaa tapahtunut. Johdot on mitattu ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa.
Voisiko mahdollinen vika olla ylivaihteen solenoidissa, jolloin se ei kytkeydy päälle. Ja mahtaako se antaa samaa speed sensor koodia jos solenoidi todellakin on viallinen?

Kandeis ensin tutkia PNP-kytkin. Se kun alkaa sohloon niin voi mennä loota limp modeen myös.

Poissa jan2009

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v70-99 automaattilaatikko
« Vastaus #19 : 28.11.2011, 07:58:36 »
vaihdatin öljyt laatikkoon jyväskylässä hämeen autovarusteella joka on volvon merkkiliike.

Poissa jankku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v70-99 automaattilaatikko
« Vastaus #20 : 16.12.2011, 21:08:59 »
no nyt on öljyt vaihdettu..vaihtaminen "pehmeyty" mutta alkuperänen vika ei kokonaan poistunu,mut lieveni.. :)
eipä tuo huuhteluhomma hyvillä ohjeilla kovin kummonen homma oo ja varmasti tuntipalkoille pääsi..

öljyt (10l)+tiivisteet noin 120e ja 1,5 tuntia töitä..

 

Kulkukoira  Proturbo