Kulkukoira  Proturbo

V70 Bensatankin luukku että korkki jäätynyt kiinni

  • 38 Vastauksia
  • 26381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensatankin luukku että korkki
« Vastaus #30 : 20.02.2011, 02:47:39 »
Tännehän on tullut tekstiä vaikka kuinka. Harmi kun tuo morakaj ei ole ollut paikalla sitten edellisen viestin.
Sillä on se korkki jäässä niin ei ole päässyt tulemaan  ;)

 ps. -99 malli täälläkin ja remmi&valumareikä löytyy

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Bensatankin luukku että korkki
« Vastaus #31 : 20.02.2011, 11:30:30 »
-00 malli ja molemmat löytyy.

Poissa morakaj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensatankin luukku että korkki
« Vastaus #32 : 23.02.2011, 00:38:28 »
Olen ollut paikalla ja seurannut saapuneita kirjoituksia.
Yhteenvetona totean sen että olen saanut tukea sille että,
luukku jäätyy kiinni sinne rakoihin menneen menneen ja jäätyneen lumen/veden ansiosta.
Itse luukun avausmekanismi on aina toiminut ja naksunut ja yrittänyt avata luukun kantta.
Reikää ei edelleenkään löydy korkin kauluksesta, sama on havaittu muissakin talvi-V 70.ssa.
Ei aiheetta enempään kun se mistä aloitin kirjoittamisen on jo tyhjentävästi käyty läpi.
Kiitos kaikille asiallisille vastauksille.
Morakaj


Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: V70 Bensatankin luukku että korkki jäätynyt kiinni
« Vastaus #33 : 13.12.2011, 20:59:57 »
Kahtelin tuossa huvikseni haulla lääkettä ongelmaani "alipaine tankissa". Tuo "susikasi" mallin ravikoppa tekee jonkin verran alipainetta tankkiin. Ihan mielenkiinnosta kävin kahtomassa toisesta Volvostani tuon tankin korkin. Liekköhän tuohon vaihettu joskus "epäsopiva" korkki kun olivat aivan erilaiset.

Molemmat korkit napsahtaa kun pyöräyttää kiinni. -99 malli ei tee tankkiin alipainetta.

Susikasin korkissa kyllä komeili teksti Volvo. Onko joku syventynyt tähän aiheeseen enemmän. En ala poraamaan reikää tuohon korkkiin, joten muita neuvoja otan vastaan liittyen tähän alipaineen muodostumiseen.

Sen verran topicin alkuperäiseen aiheeseen liittyen, että kummassakin Volvossani on tuo reikä mistä pääsee vedet valumaan pois. Tarkemmin kun muistelee niin kaikissa on ollut. Huolimatta siitä mistä on tuotu vai onko "Suomi Volvo", (850TDI, V70TDI, S70 2,4 20v, V70TDI & V70TDI.) V40:nen oli Hollannista tuotu, enkä muista miten siinä oli... enkä kyllä välitäkään muistaa... pthyi.

Jäätymistä voi torjua kun pitää paikat "kuivana", eli pesun jälkeen kuivaus ja mahdollinen rasvaus saranoihin yms.

 ::)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 Bensatankin luukku että korkki jäätynyt kiinni
« Vastaus #34 : 13.12.2011, 22:09:51 »
Kahtelin tuossa huvikseni haulla lääkettä ongelmaani "alipaine tankissa". Tuo "susikasi" mallin ravikoppa tekee jonkin verran alipainetta tankkiin. Ihan mielenkiinnosta kävin kahtomassa toisesta Volvostani tuon tankin korkin. Liekköhän tuohon vaihettu joskus "epäsopiva" korkki kun olivat aivan erilaiset.

Molemmat korkit napsahtaa kun pyöräyttää kiinni. -99 malli ei tee tankkiin alipainetta.

Susikasin korkissa kyllä komeili teksti Volvo. Onko joku syventynyt tähän aiheeseen enemmän. En ala poraamaan reikää tuohon korkkiin, joten muita neuvoja otan vastaan liittyen tähän alipaineen muodostumiseen.

Sen verran topicin alkuperäiseen aiheeseen liittyen, että kummassakin Volvossani on tuo reikä mistä pääsee vedet valumaan pois. Tarkemmin kun muistelee niin kaikissa on ollut. Huolimatta siitä mistä on tuotu vai onko "Suomi Volvo", (850TDI, V70TDI, S70 2,4 20v, V70TDI & V70TDI.) V40:nen oli Hollannista tuotu, enkä muista miten siinä oli... enkä kyllä välitäkään muistaa... pthyi.

Jäätymistä voi torjua kun pitää paikat "kuivana", eli pesun jälkeen kuivaus ja mahdollinen rasvaus saranoihin yms.

 ::)


Tuolta vois saada jotain osviittaa:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=25347.0

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: V70 Bensatankin luukku että korkki jäätynyt kiinni
« Vastaus #35 : 13.12.2011, 22:21:05 »
No joo...

Kokeilen ensin tuon toisen volvon korkilla ja sitten kait se on tutkittava tuo venttiili.

Kiitos.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Bensatankin luukku että korkki jäätynyt kiinni
« Vastaus #36 : 14.12.2011, 08:48:31 »
Mulla -98 v70 Suomiauto ja kyllä sieltä se valumareikä löytyy, jonka olen muutaman kerran huomannutkin kun ei aina toimi nuo naapurimaan bensa mittareitten autostop systeemit, ja yli bensat tyrkänny.

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Bensatankin luukku että korkki jäätynyt kiinni
« Vastaus #37 : 14.12.2011, 20:05:01 »
Mulla -98 v70 Suomiauto ja kyllä sieltä se valumareikä löytyy, jonka olen muutaman kerran huomannutkin kun ei aina toimi nuo naapurimaan bensa mittareitten autostop systeemit, ja yli bensat tyrkänny.

Vieläkös itänaapurin asemilla maksetaan ensi ja alma aukasee hanan josta summan mukainen määrä tulee sitten kentälle ellei tankkiin mahu?>Näinkin joku väitti käyneen dieseliä tankatessa siellä jossain....

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Bensatankin luukku että korkki jäätynyt kiinni
« Vastaus #38 : 14.12.2011, 20:17:39 »
Yleensä avaa hanan jos rahalla maksaa, ja tankataan ja maksetaan, niinkuin Suomessakin, samanlaiset mittarit, ainut bensa maksaa puolet vähemmän.
 Ite yleensä olen maksannut tankkauskortilla, joka on Suomalaisen firman kortti. Laskuttavat sitten kerran kuussa, käyhän sinne myös visa/masteri ominaisuudella oleva Suomen pankkikorttikin. Oisivat vaan tuon volvonkin voineet aikoinaan varustaa vähintään sadan litran tankilla...  :)
Eihän siellä enää öljyjä vaihtaessakan lasketa niitä maahan, vaan lasketaan öljyt astiaan...
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 20:28:18 kirjoittanut Phav »

 

Elekma  Autoracing