Hitsi kun ajaa kymmenen kilometriä niin jarrulevy
on polttavan kuuma ja jarruttaa valmiiksi
valoihin tultaessa. Jäähtyessään on taas normaali.?
Ei pidä mitään ääntä.
V70 tdi -00 vanhakoppanen.
Mitähän mahtaa olla tehtävissä.?
Tiedoista kiitollinen.
Kuulostaa tutulta,se jarrumäntähän siellä jumittaa>on päässy nesteet kondensoimaan vettä,nesteet vaihtamatta 2v tai 40 000km??
>sorkkarauta,rengasrauta tms. avuksi ja tunkilla ylös ja pukille rengas pois jarrupala pois ensin toiselta puolelta.
>raudan avulla painetaan mäntää sisään ja pyydetään kaveria painelemaan jarrua ,jotta tulee ulos.
Varo jottei tule liikaa ulospäin jolloin nesteetkin pullahtaa samalla lattialle ja projekti laajenee huomattavasti. Sinne jarrumännän suojakumin alle voi suihkuttaa ruosteen irrottajaa jos saa kohtuulla ujutettua ennen jumpan aloittelua>reilusti rost offia, niin kuin vähä pesisi samalla männän vierustaa...
>tätä ees taas jumppaa niin kauan ,että menee sisään ja tulee ulos normaali matkan jumittamatta ollenkaan> niitä tiivistekumeja rikkomatta ja levyä kieroksi vääntämättä(siksipä toisen puolen pala paikallaan ,kun herkistelee palatonta mäntää...
Tuolla tavalla tein ensiavun kasipätkän takajarruille aikoinaan ja komiasti meni katsastussetän testeristäkin huippuarvoilla läpi.
JOS hyvää teet niin satula irti, /putsaus/happopesu, tiivisteet uusiksi mäntiin,maalaus,rasvan kanssa kasaus männille,levyt,palat,nesteet ne ohjekirjan suosituksen mukaiset uudet jne...
Itte lämmitin kunnolla>kärysi jo rengaskin>meni ABS anturit,kärsi varmaan pyörän laakeritkin jne... ihanan halpaa josta vältyt yhden iltapuhteen riennolla?
Tsemppiä vaan ,kosketelkaa toisianne>lähempä tässä kuuntelemaan taas vanhaa kunnon 6 reikästä voimamoottoria rivimuodossa....
.