RallyBaron  Samppasport

v70r awd -98 Ohjauksen ja moottorin murheita.

  • 4 Vastauksia
  • 1420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pohjis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
v70r awd -98 Ohjauksen ja moottorin murheita.
« : 13.12.2011, 22:49:28 »
MOOTTORI:

Eli onko jollain tietoa/taitoa neuvoa säätämään liki tehdas säätöjä alkuperäisiä nokkapyöriä? Niistä siis löytyy säätövaraa jonkunverran.

Kansiremppaa tehdessä on nokat ja pyörät olleet irti ja merkinnät ovat hyödyttömät koska eivät ole tarpeeksi tarkat..
Auto on penkitetty ja lastutettu kuitenkin niin että nokat on pistetty silmämääräisesti keskelle säätövaraa.

http://s192.photobucket.com/albums/z266/Pohjis/?action=view&current=240420096912.jpg
Siinä vielä dynolappu. Eli voiko tuosta päätellä saako nokkien oikealla säädöllä jotain hyötyä?

Imunokkaa on säädetty testimielessä perstuntumalla mutta vain saatu alaväännöt katoamaan...

OHJAUS:

Nyt sitten ohjaustehostin on alkanut pikkuhiljaa huutamaan ja olen tyhjentänyt säiliön ja katsonut että siellä on kaikki kunnossa. Selailin haulla ja monella ollu tuloputkesta se "letkunpätkä" säiliönpohjalla mutta omassa ei sellaista kyllä ole.. eli onko ohjaustehostimia erilaisilla säiliöillä näissä 850/70mk1volvoissa? Omassa tuloputken edessä on jonkinmoinen muovinen "kiekko"
Epäilen että jostain saa ilmaa tuonne systeemiin koska kehittää painetta säiliöön.. Kuitenkaan hammastanko ei vuoda vielä nestettä :-\  ..niin ja säiliönletkut ovat kireässä.. tarkistan vielä niiden toiset päät huomenna..
 
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011, 22:52:11 kirjoittanut Pohjis »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: v70r awd -98 Ohjauksen ja moottorin murheita.
« Vastaus #1 : 13.12.2011, 22:58:12 »
Kohtuu kovaa arvoa antaa harisen penkki ??? Onko autolle tehty jotain mielinkiintoista vai antaako penkki liian positiivisia tuloksia? Ja mitä noihin nokkapyöriin tulee niin itellä kun ne oli irti niin niissä oli selvät pulttien jäljet ja siitä johtuen ei ollut ongelmaa asettaa samoille asetuksille.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Pohjis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: v70r awd -98 Ohjauksen ja moottorin murheita.
« Vastaus #2 : 13.12.2011, 23:38:20 »
Kohtuu kovaa arvoa antaa harisen penkki ??? Onko autolle tehty jotain mielinkiintoista vai antaako penkki liian positiivisia tuloksia? Ja mitä noihin nokkapyöriin tulee niin itellä kun ne oli irti niin niissä oli selvät pulttien jäljet ja siitä johtuen ei ollut ongelmaa asettaa samoille asetuksille.
Omassa ei ollenkaan pulttien jälkiä... piikillä merkkasin mutta kuitenkin pieniheitto jo akselin päässä heittää pyöränulkokehällä moninverroin..
Jos vaan saisi jotai ohjearvoja niin astekiekon kanssa sitte kohdalleen...

 16T ahdin oli huollettavana ja oli kuulemma päivitetty paremmaksi kun ei ollut vakio painepuolen siipeä juuri saatavilla... Ei varmaan isoa eroa vakio 16T.. Kanteen tehty seetit uudestaan ja putkisto hieman paremmaksi.. eli ei mitää kummallisempaa :)
Ja luultavasti hukkaportinkello ollut liian kireällä kun säädetty penkissä.. muuta en osaa sanoa..

Mistähän johtuu tuo väännön nopea  tippuminen 4000rpm-> jälkeen.. ei meinaa auto tietää mitä tekee kun ahdot seilaa ylös alas juuri tuossa 4000-5000 välillä... ei huomaa 0-140 välillä mutta siitä eteenpäin lähes hyytyy noille kierroksille.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011, 23:51:08 kirjoittanut Pohjis »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: v70r awd -98 Ohjauksen ja moottorin murheita.
« Vastaus #3 : 13.12.2011, 23:44:44 »
16T ahdin oli huollettavana ja oli kuulemma päivitetty paremmaksi kun ei ollut vakio painepuolen siipeä... Ei varmaan isoa eroa vakio 16T..
Ja luultavasti hukkaportinkello ollut liian kireällä kun säädetty penkissä.. muuta en osaa sanoa..

Mistähän johtuu tuo väännön nopea  tippuminen 4000rpm-> jälkeen.. ei meinaa auto tietää mitä tekee kun ahdot seilaa ylös alas juuri tuossa 4000-5000 välillä... ei huomaa 0-140 välillä mutta siitä eteenpäin lähes hyytyy noille kierroksille.
Ei piisaa ahtimella enää tuotto koville kierroksille.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Pohjis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: v70r awd -98 Ohjauksen ja moottorin murheita.
« Vastaus #4 : 13.12.2011, 23:56:13 »
Ei piisaa ahtimella enää tuotto koville kierroksille.
Mutta siis 5000rpm -> vetää kuitenkin taas hyvin. Tietän kyllä et liian pieni ahdin siellä on:)

Eli 4000-5000 välillä on kuoppa jolloin ahdot seilaa ja 5000-> taas mennään normaalisti. Tuntuu että ahtopaineensäätö tekee tuolloin omiaan...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo