KL-varaosat  Race.fi

850 ja ujellus

  • 38 Vastauksia
  • 9774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
850 ja ujellus
« : 04.01.2012, 10:04:17 »
joo elikkä ajaessa on alkanut kuulumaan ujellusta, voimistuu sitä mukaa kun vauhti kasvaa. Kuulostaisi että tulee edestä mutta kummalta puolelta niin en saa paikallistettua.. Mikäli kyseessä on pyörän laakeri niin onko kuin pirullinen vaihtaa parkkipaikalla? Ja mitähän osat mahtais maksaa ja mistä kannattais ostaa?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #1 : 04.01.2012, 11:09:30 »
Jos vauhdissa siirrät painoa reilusti puolelta toiselle (kääntämällä ratista, heh) niin katoaako/pieneneekö ääni jompaan kumpaan suuntaan kantattaessa?
Jos laakerivika niin ei ole kyllä kovin häävi homma vaihtaa parkkipaikalla. Navan kiinnitystorxit voi olla lujassa siellä olka-akselin takapuolella.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #2 : 04.01.2012, 17:10:47 »
just meinasin laittaa kans kysellyä samasta aiheesta, kun kaverilla pitää kans samanlaista ääntä..

Ja ääni hiljenee kun kääntää rattia vauhdissa..


Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #3 : 04.01.2012, 19:48:29 »
just meinasin laittaa kans kysellyä samasta aiheesta, kun kaverilla pitää kans samanlaista ääntä..

Ja ääni hiljenee kun kääntää rattia vauhdissa..


Mulla on pikemminkin vikinää kuin ujellusta ja tulee kuskin puolelta.
Ääni alkaa tulemaan +110km/h vauhdissa..
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #4 : 04.01.2012, 20:11:05 »
Jos vauhdissa siirrät painoa reilusti puolelta toiselle (kääntämällä ratista, heh) niin katoaako/pieneneekö ääni jompaan kumpaan suuntaan kantattaessa?
Jos laakerivika niin ei ole kyllä kovin häävi homma vaihtaa parkkipaikalla. Navan kiinnitystorxit voi olla lujassa siellä olka-akselin takapuolella.

voi olla että ääni hiljenee..en ole aivan varma.. mistäs tällainen kielii?

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #5 : 04.01.2012, 20:21:24 »
Mulla on pikemminkin vikinää kuin ujellusta ja tulee kuskin puolelta.
Ääni alkaa tulemaan +110km/h vauhdissa..


Sillä alkaa noin 20 vauhdista ja kovenee noin 100 asti ja ääni on sellaista ujellusta. Ja ääni hiljenee/loppuu kun kääntää vasemalle päin..

Jos nostaa takarenkaat nostaa ilmaan ja pyörittää rengasta niin kahisee, mut ei ainakaan jarrupalat ota levyyn kiini..

Voisko toi johtua pyöränlaakerista?


Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #6 : 04.01.2012, 20:40:30 »
voi olla että ääni hiljenee..en ole aivan varma.. mistäs tällainen kielii?
Siitä, että laakeri on rikki. Jos ääni hiljenee vasemmalle kääntäessä on vasen laakeri rikki ja jos oikealle kääntäessä niin oikea. Voi myös kokeilla nostamalla etupyörän ilmaan, vaihde vapaalle, kädellä jousesta kiinni ja pyörittää rengasta, jos jousessa tuntuu värinä renkaan pyöriessä on laakeri viallinen (tai rengas julman paljon epätasapainossa).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #7 : 04.01.2012, 21:41:23 »

Sillä alkaa noin 20 vauhdista ja kovenee noin 100 asti ja ääni on sellaista ujellusta. Ja ääni hiljenee/loppuu kun kääntää vasemalle päin..

Jos nostaa takarenkaat nostaa ilmaan ja pyörittää rengasta niin kahisee, mut ei ainakaan jarrupalat ota levyyn kiini..

Voisko toi johtua pyöränlaakerista?

entäpä se käsijarrun kenkä siellä jarrulevyn sisällä?>onko mahdollisesti osittain jumittuneet jarrumännät="lämmetessään" rupiaa ujeltamaan/jumittaa vain hiukan joten resonoi varsinkin sopivilla tarvike paloilla ja levyillä ja kurvatessa vähenee>rukkaa muutamia kymmeniä kertoja sissään ulos mäntiä ja katso hiljeneekö? >laitappa videopätkää jos saat aikaseksi,niin helpompi ymmärtää tuo termi ujellus...laakerihan jurisee,jarrut vinkuu,perä vollottaa ja ties mitä rakkaita nimiä tuo äänimaailma sisältääkään>tuo laturin kiristin/taittorullakin viheltää ,mutta tietty moottorin kierrosten mukaan paikallaankin jos finaaliin menossa.....
Paheneeko vastaavasti toiseen suuntaan kääntäen jos näin on laakeri vahva ehdokas minunkin arvauksessa.... jos vielä välystä rengasta kahden käden ravistuksessa enempi yhdessä kuin muissa niin vieläkin tod. näköisempi laakeriruttohan se siellä>paljos kiesi jo kulkenut?

Ps. itte vaihoin pajalla>on se mahollista vaan ei helppoa parkkipaikallakin>vetarin kumit ja nivel vaihettiin samalla>ei irronnu nivelen sokka kuin pätkimällä,auto sitten oltava molemmin puolin pukeilla jos alapallon tarvii irrotella jne..>oli helpompi työstää nosturilla jne..>suosittelen pajaa jos minulta kysytään.>tarvitsin myös hitsata mutterit torxin päihin ku olivat hiukka tiukassa ym. mukavaa kun kaikki vastusti tuossa projektissa sillä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 21:59:12 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #8 : 04.01.2012, 21:50:03 »
se on vähän niinkuin aika matalla ujellus ja aina loppuu kun kääntyy vasemalle puolelle. pitääpä sille sanoa et kokeillee levyjä ja jarru paloja vähän liikutella.

se on vähän niinkuin takavetosessa ujeltais perä kun ajaa..

ei minun muistaakseni pahenne kun kääntää oikealle, mut pitää vaikka koittaa huomenna ottaa videota ja kysellen samalla siltä mitä kaikkea se on koittanut tehdä sille.

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #9 : 04.01.2012, 22:06:06 »
se on vähän niinkuin aika matalla ujellus ja aina loppuu kun kääntyy vasemalle puolelle. pitääpä sille sanoa et kokeillee levyjä ja jarru paloja vähän liikutella.

se on vähän niinkuin takavetosessa ujeltais perä kun ajaa..

ei minun muistaakseni pahenne kun kääntää oikealle, mut pitää vaikka koittaa huomenna ottaa videota ja kysellen samalla siltä mitä kaikkea se on koittanut tehdä sille.
Oiskohan tuo vasen etupyörän laakeri menossa kuitenkin>nostelee tunkille/pukeille  ja tutkii olisko välystä  topakalla otteella+se käsin pyörittely koneellahan sitä ei saa ketään yllyttää pukilla pyörittelemään> tapaturma riskin vuoksi :nohnoh> vaikka onhan tuotakin tullu koiteltua....
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 22:08:18 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #10 : 05.01.2012, 07:46:45 »
just kokeilin töistä tullessa että ratin kääntäminen vasemmalle hiljentää ääntä..mutta ääni tuntuisi tulevan oikealta..olisiko suuntaukset päin persettä?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #11 : 05.01.2012, 09:21:42 »
just kokeilin töistä tullessa että ratin kääntäminen vasemmalle hiljentää ääntä..mutta ääni tuntuisi tulevan oikealta..olisiko suuntaukset päin persettä?

Oikealla puolen laakerissa vikaa, sille oikealle pyörälle kun tulee vähemmän kuormitusta vasemmalle kääntäessä niin ääni vaimenee.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #12 : 05.01.2012, 13:36:08 »
Oikealla puolen laakerissa vikaa, sille oikealle pyörälle kun tulee vähemmän kuormitusta vasemmalle kääntäessä niin ääni vaimenee.
Eikös ole toisin päin  8)
Vasemmalle kun käännät, niin kaikki paine kohdistuu oikealle pyörälle/laakerille.
Tähän mennessä on ollut sellaista, että jos laakeri ääntää vasemmalle käännettäessä, niin vika on yleensä oikealla puolella (painaa laakeria kohti pyörän napaa ), ja päinvastoin.
Joo  :2funny: luin taas kerran ajatuksella viestisi  :2funny:,,,samaa asiaa puhutaan.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 13:39:25 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #13 : 05.01.2012, 17:02:11 »
nii elikkä kumpihan puoli tässä olis nyt sökönä ku hiljenee vasemmalle kääntäessä?..

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: 850 ja ujellus
« Vastaus #14 : 06.01.2012, 12:48:40 »
nii elikkä kumpihan puoli tässä olis nyt sökönä ku hiljenee vasemmalle kääntäessä?..
Njoo, jos oikeelle kääntäessä ääntää, niin vasen laakeri, ja jos vasemmalle kääntäessä ääntää, niin oikea laakeri  8)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Kulkukoira  Proturbo